Agoria – Federatie voor de technologische industrie

Voeg afbeelding met dit formaat toe

Wie is Agoria?


Agoria verbetert, dankzij zijn leden, de kwaliteit van het leven. Dat doet het vooral door al wie door technologie en innovatie geïnspireerd is te verbinden, het succes van bedrijven te verhogen en een duurzame toekomst vorm te geven.

Vandaag verenigt Agoria bijna 2.000 technologiebedrijven uit de maakindustrie, de digitale en de telecomsector. Het is daarmee de grootste partij binnen het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO).

Zo’n 200 medewerkers verspreid over kantoren in Brussel, Antwerpen, Gent, Luik en Charleroi, genieten vandaag bij Agoria van een aangename en innoverende werkomgeving waar je wordt geprikkeld en met veel autonomie jouw stempel kan drukken.

Wat kan jij er leren?


  • Marketing Planning & Creatie

    Agoria richt zich vanaf september tot een volledig nieuw doelpubliek. Je zal instaan voor de planning en uitvoering van de concrete marketingacties (awareness, lead generatie, enz.) over de verschillende kanalen die nodig zijn om dat doelpubliek te bereiken, inspireren en motiveren om lid te worden. Uiteraard kan je hierbij rekenen op de kennis en expertise van het bredere marketing team van Agoria.

  • Online Adverteren

    Banner advertising is al geboekt maar de social media voor dit doelpubliek moet nog helemaal worden opgezet. Niet alleen de content moet gepland en geschreven worden, maar je verzorgt ook de posts en analyseert de resultaten. Wat werkte goed, wat minder? Laten we samen leren uit je ervaring om vervolgens (nog) beter te doen.

  • SEO

    Een nieuw doelpubliek bespelen, betekent in ons geval ook het opzetten van een nieuwe website voor dit initiatief. Alle ideeën om deze nieuwe website sneller te doen ontdekken zullen we zeker in dank afnemen.

  • Customer Experience Strategie

    Vermits dit een nieuw project is, zal het in de opstartfase belangrijk zijn om de tevredenheid van de eerste adepten in kaart te brengen en waar nodig, suggesties te doen om de processen, informatie of activiteiten bij te sturen. Doe af en toe eens een steekproef bij wat mensen of kijk wat het engagement met onze content is.

  • Growth Hacking & Conversie Optimalisatie

    We hebben al wat technische snufjes om meer te weten te komen over ons doelpubliek, maar mocht je zelf nog ideeën of tools kennen die de conversie van leads kunnen optimaliseren, dan horen we die graag.

  • SEA

    Er is al veel te doen op dit project, dus SEA is niet meteen een prioriteit. Denk je toch dat SEA een onderdeel moet uitmaken van ons media plan voor dit specifieke project, laten we deze dan zeker bespreken.

  • Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering

    Bij een nieuw initiatief is er nog weinig voorkennis of voorgeschiedenis van wat werkt en wat niet. De resultaten van de verschillende inspanningen over de verschillende marketingkanalen bestuderen en evalueren is dus zeker belangrijk om uit te leren en beter te doen. Odoo, Google Analytics en andere tools staan ter beschikking voor alle mogelijke analyses.

  • Email Marketing

    Agoria heeft nog weinig contactgegevens van de nieuwe doelgroep dus je zal, samen met het projectteam, manieren moeten bedenken om die contactgegevens te vergaren. Van zodra je dan contactgegevens hebt, zal je boodschappen moeten bedenken en uitwerken om dit doelpubliek geïnteresseerd te houden. Leer ook adreslijsten samen stellen en omgaan met de email marketing module in Odoo om de mails daadwerkelijk te versturen.

  • E-commerce

    Ons doelpubliek zal online kunnen optekenen voor lidmaatschap en meteen toegang krijgen tot alle nuttige informatie. Je zal natuurlijk in de gaten moeten houden dat dit proces vlot blijft verlopen. Eventueel met IT samenwerken mocht er toch ergens een kink in de kabel zijn.

  • Marketing Automatisatie

    Bedenk een flow aan emails om mensen te overtuigen om op te tekenen voor een abonnement en schrijf daarvoor de nodige copy. Het digitale marketing team zal je helpen om deze flow technisch op te zetten.

Wie zoekt Agoria?


Ben je een creatieveling met een duidelijke passie voor marketing? Ben je op zoek naar een innovatief project dat je vrij zelfstandig kan begeleiden? Dan ben je bij Agoria aan het juiste adres.

Word je bovendien geïnspireerd door technologie en alles wat daarmee samen hangt? Ben je leergierig en hou je van co-creatie om een sterk verhaal neer te zetten? Dan moet je niet twijfelen.

Ben je ook nog eens positief ingesteld, proactief en vastberaden om je plan te doen slagen en werk je graag in een dynamisch team? Neem dan zeker contact op.

Wij maken het onze missie om mee in te staan voor jouw professionele groei en ontwikkeling.

Vragen?

Stel ze aan Conny Vandeweyer, mentor bij Agoria


Conny Vandeweyer


Concreet

Aantal gezochte studenten: 1

Aantal plaatsen vrij: 1

Agoria
BluePoint Brussel
Auguste Reyerslaan 80
1030 Brussel

Sectorfederatie technologie

Deel deze pagina