BABYmatters: kwaliteitsmerken voor baby- en kinderartikelen

Babymatters banner foto
Babymatters x Duaal digitaal

Wie is BABYmatters?


BABYmatters is Benelux distributeur voor een selectie kwaliteitsvolle merken in babyartikelen waarin steeds 3 pijlers centraal staan: ergonomie, veiligheid en design. Neem gerust een kijkje op www.babymatters.com.

Wij zijn een kleine KMO met 8 personen in dienst, waarvan er 4 personen onze interne sales en marketing activiteiten opvolgen. Twee personen daarvan werken aan het luik digitale marketing.

Eind februari hebben wij ons eigen merk gelanceerd, Yumi Yay. Yumi Yay is een speels, kleurrijk merk met als doelstelling een Europese distributie uit te bouwen.

De eerste producten van Yumi Yay zijn een nachtlampje en voorleesboekjes, specifiek gemaakt, ontworpen en bedacht om fijne momenten met je kind te beleven, our little moments. Meerdere producten worden eind dit jaar of begin 2021 toegevoegd. Neem een kijkje op www.yumiyay.com.

We willen zowel de BABYmatters Brands in de Benelux doen groeien, als ons Belgisch merk Yumi Yay op de Europese markt lanceren.






Wat kan je er leren?


  • Marketing Planning en Creatie

    Blogplanning bekijken en aanvullen met suggesties. Eerste versies schrijven. Welke bruikbare content staat er op de websites van onze leveranciers? En hoe vertalen we die naar BABYmatters? Social media: een breed pakket! Bij BABYmatters verwachten we dat je mee content zoekt, captions schrijft, quotes zoekt, behind the scenes stories maakt en suggesties voor onze videomarketing doet. Ons YouTube-kanaal kan ook best eens geoptimaliseerd worden! Influencer Marketing: we zijn altijd op zoek naar profielen die we nog niet kennen. Vind jij dé nieuwe influencers voor BABYmatters en Yumi Yay? Zoek jij verder dan de landsgrenzen? Top! Contacten onderhouden met onze vaste influencers hoort er ook bij. Copywriting: onze B2B-klanten hebben ook social media content nodig. Welke merken verdelen ze? Wat doet het goed? Na onderzoek schrijf jij een perfect social media berichtje! Voor onze meest courant verdeelde merken schrijf je passe-partout berichtjes.

  • SEA

    Voor SEA kunnen we best nog wat marktonderzoek en analyse gebruiken. Zo weten wij ook beter welke strategie we moeten aanhouden.

  • Email Marketing

    The whole package! Nieuwsbrieven: onderwerpen aanreiken, eerste versies schrijven. Updaten van verzendlijsten. Opmaak aanpakken en optimaliseren. Analyse, … Maar misschien kan er ook iets beter aan ons systeem? Tijd om Campaign Monitor te analyseren en te optimaliseren.

  • Omnichanel Retail

    Voor Yumi Yay moeten we nieuwe vormen van samenwerkingen zoeken. Contacten leggen, wat kan er op Europees vlak? Is die strategie anders dan in de Benelux?

  • Online Adverteren

    Je gooit je op de Instagram en Facebook ads! Captions bedenken, beelden selecteren.

  • Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering

    Wat kan er beter? Doe jij een analyse? Wij zitten er soms te dicht met onze neus op, en leren ook graag bij van ‘buitenstaanders’.

  • SEO

    Wat kan er beter in onze zoekwoorden-strategie? Hier kan je een optimalisatie doorvoeren op onze webteksten/blogs/advertenties. De lijst is wel altijd in beweging, volg je alles goed op? Welke woorden doen het goed? Welke niet. Analyse is key om hier te groeien!

  • Customer Experience Strategie

    Momenteel nog niet uitgewerkt, eerste stappen voor Yumi Yay kunnen gezet worden.

  • E-commerce

    Voor Yumi Yay ligt dit speelveld nog wagenwijd open. Welke strategie zetten we op? Welke stappen moeten we daarvoor ondernemen? En hoe gaan we dat aanpakken?

Wie zoekt BABYmatters


Deze competentieschaal geeft aan in wat voor werkomgeving je gaat werken. Ook geeft het jou een zicht op wat voor persoon BABYmatters zoekt:

Klein bedrijf                           Groot bedrijf



Lone Ranger                          Team player



Opbouwen van scratch         Solide basis



Coördinerend                           Hands-on



Klein team                                                                     Groot team



Lone Ranger                                                                  Team player



Opbouwen van scratch                                               Solide basis



Coördinerend                                                                 Hands-on



We zoeken iemand met pit die zelfstandig kan werken en van aanpakken weet. Initiatief durven nemen en een ondernemende ingesteldheid zijn echte troeven. We zoeken iemand die zowel het Nederlands, als het Frans en Engels machtig is. Ben je creatief en niet bang om de juiste analyses te maken? Wil je BABYmatters graag doen groeien? Wil je Yumi Yay op Europees vlak mee op de kaart zetten? Dat horen we graag!

Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor de postgraduaat!

Wie zoekt de Munt?


Image

Vragen?

Stel ze aan Eline, Marketing Coördinator bij BABYmatters

Eline Van Donnick x duaal digitaal

Eline Van Doninck


Babette en Noortje perfectioneren hun digitale competenties en gaan aan de slag bij BABYmaters.

Babette De Nys x duaal digitaal

Babette De Nys


Noortje Meertens x duaal digitaal

Noortje Meertens


Concreet


2 studenten

Beschikbare plaatsen: 1

Joseph Van Instraat 30
2500 Lier

Diensten

Deel deze pagina