Carglass: autoruiten specialist

Voeg afbeelding met dit formaat toe

Wie is Carglass?


Elk jaar helpt Carglass met 750 medewerkers meer dan 350.000 automobilisten bij glasschade, 24 uur per dag, 7 op 7, 365 dagen lang. Dat doen we in een van onze 45 servicecenters in België en Luxemburg, of gewoon op locatie met een van onze 100 servicewagens.

Vanuit ons gloednieuw Europees distributiecentrum in Bilzen vertrekken 5.000 ruiten per dag en 24.000 onderdelen naar 35 landen – waaronder België, Luxemburg, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, de Scandinavische landen en Zwitserland.

250 collega’s verzorgen die leveringen tot in de puntjes. En met de glimlach.

Werken bij ons, da’s elke dag aan de slag gaan in een sterk team met drive, trots én plezier. Als deel van de grote, internationale Belron® groep groeien we volop met een sterk netwerk.

Wil je helpen om elke dag het verschil maken voor onze klanten en je collega’s? Bijleren in een enthousiast team? Kom dan deel uitmaken van de Carglass® spirit.

Wat kan jij er leren?


  • Marketing Planning & Creatie

    Samen met de Brand Marketeer en het partner bureau, gespecialiseerd in content marketing, plan je de content verspreiding van de komende weken en maanden. Je zoekt samen uit wat er voor ons B2C en B2B publiek als thema interessant kan zijn en werkt de content in NL en FR uit voor onze verschillende kanalen: blog, nieuwsbrief, social media, webinars, magazines, enz. Je brieft, stuurt bij, kijkt na, analyseert de resultaten en KPI’s. Je plant en werkt creaties uit voor onze najaarscampagnes op online radio, TV, video.

  • Online Adverteren

    Samen met de Performance Marketeer en het partner bureau, gespecialiseerd in digital advertising,  plan je de campagnes voor najaar en voorjaar in. Je schrijft doelstellingen uit, bestudeert de doelgroep en werkt een mediaplan uit. Je analyseert de resultaten van vorige campagnes, stuurt bij en rapporteert. Elke periode testen we wel eens nieuwe kanalen uit. Je zal dus alles kunnen leren over ads op Facebook, Instagram, Teads, YouTube, Azerion, Spot6, Spotify, Auvio, GoPlay (SBS), ads via DPG, enz.

  • SEO

    Liefst van al bereiken we onze klanten op een organische manier. Samen met de Performance Marketeer en ons partner bureau, volg je de zoektrends op, volg je de technische verbeteringen op, stel je briefings op voor de web copywriter, bestudeer je onze concurrenten en zorg je zelf voor content updates. We volgen het zoekvolume op de voet, net zoals dat van de concurrenten. Je maakt ons ook klaar om als eerste resultaat naar voren te komen in voice search. Je kan gebruik maken van tools zoals SEMrush en Screaming Frog om je te helpen.

  • Customer Experience Strategie

    We volgen de (digitale) customer journey van onze klanten op en meten de tevredenheid op na elke job. Maar alles kan altijd beter. Carglass® is steeds op zoek naar manier om de klantenervaring te verbeteren. Je bent dan ook een trendwatcher en je onderzoekt potentiële verbeteringen vanuit een innovatie invalshoek. Je krijgt de kans om projecten uit te rollen van A tot Z! Enkele voorbeelden: chatbot, voicebot, DCO-campagnes waarmee we reeds meermaals mee in de prijzen zijn gevallen op de prestigieuze IAB Mixx awards en AMMA awards.

  • SEA

    Adverteren via Google of Bing Ads is zeer belangrijk voor onze business. Samen met de Performance Marketeer en het partner bureau, gespecialiseerd in digital advertising, ga je wekelijks de performances na. Je volgt mee het actieplan op, stuurt bij en test. Je kan je verdiepen in onze vele ad groups en bidding strategies en zelf verbeteringen voorstellen en (laten) uitwerken. Aangezien er een groot bereik is, zal je meteen impact zien!

  • Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering

    Meten is weten. Alle digitale campagnes worden van dichtbij opgevolgd. We werken met Google Analytics, datalayers en GTM om alle digitale acties te kunnen rapporteren. In onze vele datastudio rapporten, kan je alles analyseren en ons helpen om drop-outs op te merken, conclusies te maken van testen, projecten of campagnes en verbeteringen voor te stellen.

  • Email Marketing

    Samen met de Email Marketeer en het partner bureau, gespecialiseerd in email marketing en automation, kan je ons helpen alle email campagnes (B2C en B2B) uit te stippelen. Dit kan gaan over ad hoc mails, top topicals, nieuwsbrieven, webinar uitnodigingen. Daarnaast kan je onze bestaande automation flow opvolgen & analyseren, maar zeker ook nieuwe scenario’s uitwerken. We hebben er nog een aantal in petto!

  • E-commerce

    Je kan helpen om onze Value Added Products & Services of kortweg VAPS in de markt te zetten. Deze worden op onze website en in de retail shop verkocht, maar heb jij nog ideeën hoe we ze beter kunnen verkopen? Kan jij een business case uitwerken met ons om er een echte e-shop van te maken (incl. betaling en shipment)?

  • Growth Hacking & Conversie Optimalisatie

    Samen met onze Web & CRO Marketeer en onze externe partner gespecialiseerd in CRO & gebruikersanalyses, kan je ons helpen met A/B testings. Je kan hypotheses bedenken, ze prioriteren, uittesten en de resultaten van de testen analyseren. We streven ernaar om continue A/B testings op onze digitale kanalen te laten lopen.

Wie zoekt Carglass?


We zoeken iemand die:

  • Goed communiceert
  • Proactief is
  • Graag onderneemt, de handen uit de mouwen steekt en niet bij de pakken blijft zitten
  • Graag al eens een grapje maakt + idealiter wat kan pingpongen
  • Nederlandstalig is, met een goede kennis van het Engels
  • Houdt van afwisseling en zelfstandig werken,  je zal 2 à 3 dagen/week van thuis werken
  • Wil samenwerken met agencies als SemetisThe ReferenceAGConsult en RAAK (IO digital)

Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor de postgraduaat!

Vragen?

Stel ze aan Steven, Performance marketeer bij Carglass              of aan Dorien, E-mail marketeer bij Carglass


Steven Audoor


Dorien Gevers


Of leg je oor te luisteren bij alumni Linh en Arne.


Linh Jans

"Ik raad Carglass aan als werkplek omdat je in een klein en tof digital marketing team terecht komt. Tijdens  de stage heb ik ontdekt hoe digitale marketing in zijn werk gaat binnen een goed uitgebouwde afdeling met een duidelijke structuur. Je leert verschillende facetten kennen omdat de digitale marketing reeds matuur is."


Arne Peeters

"Je komt terecht in een data driven  marketingteam dat voortdurend nieuwe kanalen test. Tijdens mijn stage bouwde ik bijvoorbeeld onze eigen chatbot! Nog een voordeel: je krijgt de vrijheid om te zoeken waar je interesses liggen binnen marketing. En dat allemaal in een team van behulpzame collega's!"


Concreet

2 studenten

Aantal plaatsen vrij: 2

Herkenrodesingel 14, 3500 Hasselt

Dienstverlening, automobielindustrie

Deel deze pagina