Continental Foods: Internationaal voedingsbedrijf

Continental foods brands

Het zit allemaal in hun naam - Continental Foods. Als één van Europa's toonaangevende voedingsbedrijven, voelen ze zich overal op het continent prima thuis. Het hoofdkantoor bevindt zich in Puurs, België.

Met merken zoals Devos & Lemmens, Royco, Imperial, Aïki, … bulken ze van lokale geschiedenis en plaatselijk erfgoed.

Dankzij al die verschillende, lokale merken onder één dak, zal je een variëteit aan uitdagingen voorgeschoteld krijgen. Ieder merk heeft zijn eigen strategie, die een specifieke digitale aanpak vraagt. En die digitale aanpak moet dan weer perfect passen in het totale marketingplan.

Je komt terecht in een jong en dynamische allround marketing team waar je digitale skills het volledige marketingplan van de verschillende merken zullen versterken, zowel B2B als B2C. Tijdens je periode hier zal je meebouwen aan de digitale strategie van verschillende merken.


Roy van Royco

It's a match!

Deze twee Digital Natives versterken het Continental Foods team voor het komende schooljaar!

Eric Verboven - Continental

Eric Verboven

“Ik werk graag in een omgeving met gemotiveerde mensen & wil niet een grijze muis zijn tussen de massa”


Femke Boesmans - Continental Foods

Femke Boesmans

“Ik vind het heel belangrijk om in contact te komen met de verschillende aspecten van Digitale Marketing”

De digitale uitdaging van Continental Foods

Een overzicht van alle competenties tijdens het traject


  • Marketing planning en creatie

    Je helpt mee met het bedenken van creatieve marketingcampagnes om deze via de juiste media kanalen in te zetten. Om de juiste doelgroep te bereiken, kan content planning hierbij helpen. Haal alvast je copywriting skills en creativiteit naar boven!

  • Online Adverteren

    Google, Facebook, Instagram, Native content…

  • Search engine optimalisatie

    Op basis van content en doelgroepanalyse SEO optimaliseren voor verschillende websites door middel van aanpassing content op websites.

  • Social media marketing

    Opstellen en implementeren social content kalender voor Lacroix, Imperial & Devos Lemmens. Briefen, opvolgen en evalueren van social influencer campagnes

  • Analyse, evaluatie & continue verbetering

    Meten is weten! Data interpreteren en inzichten verwerven is cruciaal om te weten of je de bepaalde targets/doelstellingen kan behalen.

  • E-mail marketing

    E-mail blijft een belangrijk middel binnen de digitale marketing. Personalisatie en opvolging van mails komt bij Continental Foods dus zeker aan bod.

  • E-commerce

    Concurrentie-analyse, verbetering digitale merchandising, schrijven van overtuigende copy per product

Concreet

2 Studenten

Rijksweg 16
2870 Puurs

FMCG

Deel deze pagina