De Studio: podium voor jong publiek & centrum voor jong talent

Team foto De Studio
De Studio x Duaal digitaal

Wie is De Studio?


Een podium voor een jong publiek en een centrum voor jong talent.

De Studio is een creatief hoofdkwartier op het Mechelseplein in hartje Antwerpen. Kinderen en jongeren kunnen er toeschouwer maar ook kunstenaar / maker zijn.

In 2011 kocht de Provincie Antwerpen het gebouw van de voormalige Studio Herman Teirlinck en kunstenorganisatie Villanella kreeg het in erfpacht. Het imposante gebouw werd omgedoopt tot De Studio en Villanella gaf het naast een nieuwe naam ook een nieuwe adem: 

Theater, cinema, muziek, literatuur, dans, feestjes, debatten,… In De Studio krijgt elke kunstminnaar een dynamisch dak boven het hoofd.

Vandaag zetten o.a. Villanella, Theater FroeFroe, Laika, Theater De Spiegel, fABULEUS en Theater Artemis er hun gedurfde dagdromen om in niet-alledaagse daden, die klein en iets minder klein 24 op 7 van hun sokken blazen.

En morgen? Morgen kan alles anders zijn. Zolang het maar vernieuwt en verrast.

 

Villanella

Villanella is een kunstenorganisatie voor kinderen en jongeren dat gespecialiseerd is in de productie en presentatie van hedendaagse kunsten. Concreet houdt dit een heel gamma activiteiten in:

  • productie van kinder- en jeugdvoorstellingen
  • artistieke en administratieve ondersteuning van jong talent
  • organisatie van grote cultuurevenementen
  • sociaal-artistieke themaprojecten en cross-overprojecten
  • coördinatie van literatuurprojecten voor jong en oud
  • onderzoek naar en ondersteuning van digitale cultuur

Villanella heeft een oog voor niches en organiseert al meer dan 25 jaar activiteiten die de grens tussen kunst, populaire cultuur en nieuwe media opzoeken.

De Cinema

De Cinema is geboren uit een samenwerking tussen twee instellingen die op het eerst gezicht als een odd couple kunnen worden gezien: Cinema Zuid, de filmwerking van het M HKA met haar focus op filmhistorische benadering van cinema, en De Studio, een jong en dynamisch, multidisciplinair cultuurhuis in het hart van de stad. Het resultaat is een boeiende zoektocht.

Terwijl velen de bioscoop verlieten omdat er thuis aanbod en schermen genoeg waren, geloven wij in de terugkeer naar de filmzaal als collectieve ervaring. De Cinema sluit zich aan bij de filosofie van De Studio: ook voor film is dit een huis van makers, van alles, voor iedereen en nu.

De Cinema nodigt je uit om deel te nemen aan die zoektocht, om je thuis te voelen, om met anderen, met iedereen te delen. Kom genieten van de films die je al eens zag, kom ontdekken wat je niet wist dat bestond.

Wat kan je er leren?


  • Marketing Planning en Creatie

    Je helpt mee met het maken van een content strategie en voert deze dan ook planmatig uit. Het schrijven van overtuigende teksten voor on- en offline publiekscommunicatie zit in je vingers. Samen met het team leer je digitaal beeldmateriaal maken en optimaliseren. Ook leer je een doelgroep en persona bepalen en toets je deze aan de praktijk. Digital marketing is meten, je zet doelen en content meetsystemen op. Hier maak je rapporten van en kan meer info geven over de best practices Ook het aanpassen en optimaliseren van content voor de publicatie kanelen is iets wat jij in gaat groeien. Ook het identificeren van lokale influencers en relatie management schrikt je niet af.

  • SEA

    Je vergaart al doende kennis en past een Social Media strategie toe. Ook leer je experimenteren met content zodat die relevant is voor het kanaal en doelgroep. Professioneel leren werken met Facebook Business manager, linkedin, Google My Business, Youtube, … Gedrag en communicatie van fans volgen. Dialoog aangaan met klanten en prospecten via social media. Afstemmen van social media op andere communicatie kanalen. Bepalen welke posts ondersteuning krijgen van betaalde media. Meten en rapporteren van de social media initiatieven.

  • Email Marketing

    Je krijgt de vrijheid om mee boodschappen te bepalen en te schrijven. E-mails op een efficiënte manier uitsturen naar de juiste doelgroep is van belang. Jij helpt mee met de segmentbepaling van de doelgroepen. Naast de doelgroep is ook het design een belangrijk onderdeel. Jij test en optimaliseert dit. Je leert hoe je email opt-ins stimuleert en bepaalt objectieven voor de campagnes. Je meet, optimaliseert en rapporteert de resultaten.

  • Omnichanel Retail

    Je leert strategische en tactische aanbevelingen formuleren ter verbetering van de conversie en hebt een probleemoplossend vermogen in een digitale klantrelatie.

  • Marketing Automatisatie

    Je bedenkt en configureert de Marketing flows. Je maakt content voor elke stap van de funnel en identificeert leads. Ook pas je regelmatig informatie aan, aan de behoeften van de doelgroep en persona. Je leert werken met CRM en Automatisatie tools. Bepalen en uitschrijven van processen, triggers en uitzonderingen. Resultaten meten, evalueren en bijsturen.

  • Online Adverteren

    De juiste mensen, de juiste boodschap tonen. Jij leert doelgroepen bepalen en targetten binnen de meest gebruikte kanalen (Google, Facebook, Instagram,..). Je helpt mee met de bepaling van een campagne structuur en strategie. Hiervoor creëer je advertenties met overtuigende teksten/copy. Ook een zoekmachine zoekwoord onderzoek en de optimalisatie van landingspagina’s staat op de planning. Dit alles test en rapporteer je.

  • Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering

    Je leert bedrijfsdoelstellingen vertalen naar metrics en KPI’s. Je verzamelt data en controleert deze op interessante inzichten. Je zet AB-Testen op en personaliseert met Google Optimize. Ook het leren werken met Google Analytics is iets dat jij onder de knie krijgt. Verschillende data uit meerdere bronnen breng je samen in een overzichtelijk rapport met gebruik van de tool: Data Studio. Je presenteert resultaten en inzichten aan collega’s. Hun ervaring en inzichten meenemen in de analyse. Data omvormen, trends leren verklaren, het voeren van een kleinschalig marktonderzoek, … zijn zaken waar jij je tanden in mag/gaat zetten. Ook leer je de bedrijfsimpact van het eigen werk en initiatieven analyseren.

  • SEO

    Je vergaart al doende kennis over SEO en past een SEO strategie/ best practices toe. Je leert hoe je een Zoekmachine zoekwoord onderzoek uitvoert en gaat ook aan de slag met een concurrentie onderzoek. Ook leer je meer over local Seo, Mobile Seo, SEO pagina autit, … Ook hier staat het meten en rapporteren van de resultaten centraal.

  • Customer Experience Strategie

    Je denkt kritisch na en reflecteert over de aangeboden klantervaring ook geef je suggesties ter verbetering. Je meet de klantentevredenheid, neemt interviews af en bepaalt persona’s of verrijkt de bestaande met echte voorbeelden.

  • Growth Hacking & Conversie Optimalisatie

    In co-creatie gaan met collega’s. De site is gekoppeld aan een planningstool en ticketingsysteem. User testing van de nieuwe website

Wie zoekt De Studio


Deze competentieschaal geeft aan in wat voor werkomgeving je gaat werken. Ook geeft het jou een zicht op wat voor persoon De Studio zoekt:

Klein bedrijf                           Groot bedrijf



Lone Ranger                          Team player



Opbouwen van scratch         Solide basis



Coördinerend                           Hands-on



Klein team                                                                     Groot team



Lone Ranger                                                                  Team player



Opbouwen van scratch                                               Solide basis



Coördinerend                                                                 Hands-on



Een wakkere burger met een hart voor cultuur die samen met ons grenzen wil verleggen, verslaafd is aan afwisseling en kickt op uitdagingen. Je werkt doelgericht, denkt pro-actief en blijft zen als het stormt.In De Studio krijg je toegang tot de back office: social media, GA, … Ja, zelfs de keuken. Je kan deelnemen aan de opzet van een nieuwe website waardoor zowat alle digitale competenties aan bod komen. Onze werking biedt een ruim en divers speelveld om je kennis op los te laten.

Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor de postgraduaat!

Wie zoekt de Munt?


Image

Vragen?

Stel ze aan Hadewych, Creatief Verantwoordelijke bij De Studio

Christel - Comforthome x duaal digitaal

Hadewych De Prins


It's a match! Annabelle versterkt de komende maanden het team van De Studio met haar digitale competensies.

Annabelle Depuydt - Comforthome x duaal digitaal

Annabelle Depuydt

Concreet


1 student

Beschikbare plaatsen: Volzet

Maarschalk Gérardstraat 4,
2000 Antwerpen

Diensten

Deel deze pagina