
Wie is EN HR Solutions?
Bij EN HR solutions word je ondergedompeld in alles wat te maken heeft met digitale marketing en communicatie. In België zijn we een kleinere speler, maar onze ambities zijn groot. Momenteel zijn we in Nederland reeds de grootste RPO-partij en in 2025 willen we dit voor de Benelux zijn. Hier kan jij bij helpen.
Weet je nog niet wat RPO is? Geen probleem, wij leggen het graag aan je uit. Het belangrijkste voor nu is dat je weet dat wij sinds 2002 actief zijn in de recruitment sector. Zo beheren wij het hele recruitmentproces voor organisaties zoals Unit-T, Samsung, Nutreco en vele anderen.
Wat ons uniek maakt is dat wij geloven dat recruitment ook marketing is. Meer nog wij hebben een heel team (+20 collega’s) van employer branding experts die allerlei vraagstukken oppakken en daar word jij onderdeel van.
Wat kan jij er leren?
Marketing Planning & Creatie
Een recruitment marketeer bij EN werkt aan drie soorten “campagnes”: job/vacature, doelgroep en merk campagnes telkens met als doel om het employer brand van onze klant te versterken en onze recruiters van voldoende instroom (kandidaten) te voorzien voor de vacatures van onze klanten. Dit gezegd zijnde zijn alle onderstaande activiteiten vooral van toepassingen op de twee laatste soorten campagnes. Bij een doelgroep campagne achterhaal je de gemeenschappelijke factoren van de doelgroep. Dit doe je door er onderzoek naar te doen. Jouw bevindingen vertaal je vervolgens naar een creatief concept en een bijbehorende media strategie. Zo weet je altijd de juiste doelgroep te benaderen voor ons en/of onze klanten. Een merk of employer branding campagne vertrekt van het uniek onderscheidend vermogen wat jij als werkgever kan aanbieden. Wij noemen dit de Employer Value Proposition (EVP). Aan de hand van gesprekken met de medewerkers achterhalen we deze EVP zodat we onze bevindingen kunnen presenteren aan de klant, er een creatief concept rond kunnen bedenken met een bijbehorende mediastrategie. 1. Maken van een contentstrategie en die planmatig uitvoeren. 2. Schrijven van overtuigende teksten. 3. Maken en optimaliseren van digitaal beeldmateriaal. 4. Doelgroep, persona bepaling en toetsing aan de praktijk. 5. Doelen en content meetsystemen opzetten. 6. Content aanpassen en optimaliseren voor de publicatie kanalen. 7. Maken en rapporteren van resultaten en best practices. 8. Al doende kennis vergaren en toepassen van social Media strategie en best practices. 9. Experimenteren met content zodat die relevant is voor het kanaal en doelgroep. 10. Professioneel leren werken met Facebook Business manager, linkedin, Google My Business, Youtube 11. Gedrag en communicatie van fans volgen. 12. Dialoog aangaan met klanten en prospecten via social media. 13. Afstemmen van social media op andere communicatie kanalen. 14. Bepalen welke posts ondersteuning krijgen van betaalde media. 15. Meten en rapporteren van de social media initiatieven
SEO
Onze core business is recruitment en wij doen dit net even anders. Concreet betekent dit dat wij een Recruitment Process Outsourcing speler zijn dat recruiters uitbesteedt aan onze klanten die niet langer hun recruitment van A tot Z willen doen. Deze manier van werken is nog relatief nieuw in België en dat maakt het voorlopig nog onbemind. Wij zijn er van overtuigd dat SEO in combinatie met contentmarketing een manier is om hieraan te werken. Daarom zijn we volop bezig met een nieuwe tweetalige website. Dus in het kader van onze eigen marketing zijn er ook volop mogelijkheden om onderstaande activiteiten in de praktijk om te zetten. 1. Al doende kennis vergaren en toepassen van SEO strategie en best practices. 2. Zoekmachine zoekwoord onderzoek. 3. Concurrentie onderzoek. 4. SEO pagina audit en optimalisatie. 5. Local SEO. 6. Mobile SEO. 7. Meten en rapporteren van SEO resultaten.
E-mail marketing
Op dit moment doen we weinig tot niets met e-mailmarketing en e-crm. Dit staat wel op onze agenda. In de meest ideale wereld zetten we hier samen de eerste stappen in op basis van een nieuw uit-te-denken strategie. Heb jij hier al zin in?
SEA
Naast online advertenties doen we ook aan SEA om de vacatures van onze klanten te promoten. Dit kan letterlijk met een vacature, maar ook in het kader van grotere campagnes waarbij SEA een onderdeel is van de in te zetten mediastrategie. Daarnaast zetten we SEA ook in om onze diensten bij de juiste doelgroep te krijgen.
Online Adverteren
Onze campagne managers Natasja & Alona zijn bedreven in marketingplanning. Elke dag sleutelen zij aan alle campagnes om de beste campagnes te draaien met hoge conversies en lage kosten. Dit doen ze zowel online als offline. Hoewel we voor alle “campagnes” die we doen bij EN online adverteren, zetten we online advertenties en SEA vooral in voor het promoten van een vacature bij één van onze klanten. Dit doen we op dagelijkse basis waarbij de directe output sollicitanten zijn en indirect werken aan het employer brand van de klant. In dat kader zijn onderstaande taken een absolute noodzaak. 1. Doelgroep bepaling en targeting binnen de meest gebruikte kanalen (Google, Facebook, Instagram, Linkedin,..). 2. Zoekmachine zoekwoord onderzoek. 3. Campagne structuur en strategie bepaling. 4. Schrijven van tekstadvertenties. 5. Maken van displayadvertenties. 6. Campagne landingspagina optimalisatie. 7. Testen en rapporteren van campagnes en advertenties.
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
Een creatief concept en een mediastrategie bedenken en uitwerken is slechts de helft van het werk. Om te weten hoe succesvol iets is geweest zullen we continu onze “campagnes” moeten analyseren, evalueren en bijsturen voor verbetering. In dat kader zijn onderstaande activiteiten een absolute must. 1. Bedrijfsdoelstellingen leren vertalen naar metrics en KPI's. 2. Data verzameling en controle. 3. Leren werken met Google Analytics. 4. AB-Testen en Personaliseren met Google Optimize. 5. Integratie van Data uit meerdere bronnen via Data Studio. 6. Resultaten en inzichten leren presenteren aan collega’s. Hun ervaring en inzichten meenemen in de analyse. 7. Trends leren verklaren en duiden. 8. Data omvormen tot inzichten en advies ter verbetering. 9. Voeren van een kleinschalig marktonderzoek. Bedrijfsimpact van het eigen werk en initiatieven leren analyseren.
Growth Hacking & Conversie Optimalisatie
Bij EN voeren we veel (soorten) campagnes die allemaal geoptimaliseerd dienen te worden voor conversie. Tegelijkertijd staan wij open voor nieuwe alternatieve manieren om tot een conversie te komen en hier kan growth hacking bij helpen. Wie zegt dat wij geen nieuwe medewerkers kunnen vinden via TikTok voor één van onze klanten? 1. Holistisch opportuniteiten voor duurzame groei identificeren (niet enkel digitaal, maar op het niveau van de volledige klantbeleving) 2. In co-creatie gaan met collega’s uit andere afdelingen of vestigingen 3. Prototyping van nieuwe concepten en ideeën 4. User testing van de prototypes Business case maken voor de werkplek
Wie zoekt EN HR Solutions?
- Persoonlijke vaardigheden zijn de sleutel tot jouw succes. Dit geldt niet alleen op het werk zo, maar ook op persoonlijk vlak. Om te zorgen dat je als een betere professional en persoon weggaat na onze samenwerking organiseren 2-wekelijks
een 1-op-1. Hierin neem je mij mee in jouw ontwikkelingstraject en deel ik mijn ervaringen en levenslessen.