EN HR solutions: dé partij waar marketing en recruitment samenwerken

Voeg afbeelding met dit formaat toe

Wie is EN HR Solutions?


EN HR solutions, opgericht in 2002, is de meest ervaren Recruitment Process Outsourcing (RPO) aanbieder in Nederland. Sinds 2020 zijn we onderdeel van Select ter ondersteuning van onze internationale ambities. 

Als businesspartner van jouw organisatie nemen we het recruitmentproces geheel of gedeeltelijk uit handen. Van wervingsvragen, RPO, TTA, Managed Service Provider (MSP) tot arbeidsmarktcommunicatie

Wij staan voor expertise, vernieuwing en partnership. Onze manier van werken richt zich op de toekomst en daarom kiezen wij voor een duurzame kandidaat- en klantenbinding.

Image

Toekomstgericht. Verrassend. Vertrouwen. Oplossingsgericht. Verbinden. Dat is waar we voor staan en zegt iets over onze cultuur.

Bij EN HR solutions werken mensen die geloven dat recruitment anders kan. Dat maakt van ons team het sterkste en origineelste.

Wat kan jij er leren?


  • Marketing Planning & Creatie

    Een recruitment marketeer bij EN werkt aan drie soorten “campagnes”: job/vacature, doelgroep en merk campagnes telkens met als doel om het employer brand van onze klant te versterken en onze recruiters van voldoende instroom (kandidaten) te voorzien voor de vacatures van onze klanten. Dit gezegd zijnde zijn alle onderstaande activiteiten vooral van toepassingen op de twee laatste soorten campagnes. Bij een doelgroep campagne achterhaal je de gemeenschappelijke factoren van de doelgroep. Dit doe je door er onderzoek naar te doen. Jouw bevindingen vertaal je vervolgens naar een creatief concept en een bijbehorende media strategie. Zo weet je altijd de juiste doelgroep te benaderen voor ons en/of onze klanten. Een merk of employer branding campagne vertrekt van het uniek onderscheidend vermogen wat jij als werkgever kan aanbieden. Wij noemen dit de Employer Value Proposition (EVP). Aan de hand van gesprekken met de medewerkers achterhalen we deze EVP zodat we onze bevindingen kunnen presenteren aan de klant, er een creatief concept rond kunnen bedenken met een bijbehorende mediastrategie. 1. Maken van een contentstrategie en die planmatig uitvoeren. 2. Schrijven van overtuigende teksten. 3. Maken en optimaliseren van digitaal beeldmateriaal. 4. Doelgroep, persona bepaling en toetsing aan de praktijk. 5. Doelen en content meetsystemen opzetten. 6. Content aanpassen en optimaliseren voor de publicatie kanalen. 7. Maken en rapporteren van resultaten en best practices. 8. Al doende kennis vergaren en toepassen van social Media strategie en best practices. 9. Experimenteren met content zodat die relevant is voor het kanaal en doelgroep. 10. Professioneel leren werken met Facebook Business manager, linkedin, Google My Business, Youtube 11. Gedrag en communicatie van fans volgen. 12. Dialoog aangaan met klanten en prospecten via social media. 13. Afstemmen van social media op andere communicatie kanalen. 14. Bepalen welke posts ondersteuning krijgen van betaalde media. 15. Meten en rapporteren van de social media initiatieven

  • SEO

    Onze core business is recruitment en wij doen dit net even anders. Concreet betekent dit dat wij een Recruitment Process Outsourcing speler zijn dat recruiters uitbesteedt aan onze klanten die niet langer hun recruitment van A tot Z willen doen. Deze manier van werken is nog relatief nieuw in België en dat maakt het voorlopig nog onbemind. Wij zijn er van overtuigd dat SEO in combinatie met contentmarketing een manier is om hieraan te werken. Daarom zijn we volop bezig met een nieuwe tweetalige website. Dus in het kader van onze eigen marketing zijn er ook volop mogelijkheden om onderstaande activiteiten in de praktijk om te zetten. 1. Al doende kennis vergaren en toepassen van SEO strategie en best practices. 2. Zoekmachine zoekwoord onderzoek. 3. Concurrentie onderzoek. 4. SEO pagina audit en optimalisatie. 5. Local SEO. 6. Mobile SEO. 7. Meten en rapporteren van SEO resultaten.

  • SEA

    Naast online advertenties doen we ook aan SEA om de vacatures van onze klanten te promoten. Dit kan letterlijk met een vacature, maar ook in het kader van grotere campagnes waarbij SEA een onderdeel is van de in te zetten mediastrategie. Daarnaast zetten we SEA ook in om onze diensten bij de juiste doelgroep te krijgen.

  • Online Adverteren

    Hoewel we voor alle “campagnes” die we doen bij EN online adverteren zetten we online advertenties en SEA vooral in voor het promoten van een vacature bij één van onze klanten. Dit doen we op dagelijkse basis waarbij de directe output sollicitanten zijn en indirect werken aan het employer brand van de klant. In dat kader zijn onderstaande taken een absolute noodzaak. 1. Doelgroep bepaling en targeting binnen de meest gebruikte kanalen (Google, Facebook, Instagram, Linkedin,..). 2. Zoekmachine zoekwoord onderzoek. 3. Campagne structuur en strategie bepaling. 4. Schrijven van tekstadvertenties. 5. Maken van displayadvertenties. 6. Campagne landingspagina optimalisatie. 7. Testen en rapporteren van campagnes en advertenties.

  • Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering

    Een creatief concept en een mediastrategie bedenken en uitwerken is slechts de helft van het werk. Om te weten hoe succesvol iets is geweest zullen we continu onze “campagnes” moeten analyseren, evalueren en bijsturen voor verbetering. In dat kader zijn onderstaande activiteiten een absolute must. 1. Bedrijfsdoelstellingen leren vertalen naar metrics en KPI's. 2. Data verzameling en controle. 3. Leren werken met Google Analytics. 4. AB-Testen en Personaliseren met Google Optimize. 5. Integratie van Data uit meerdere bronnen via Data Studio. 6. Resultaten en inzichten leren presenteren aan collega’s. Hun ervaring en inzichten meenemen in de analyse. 7. Trends leren verklaren en duiden. 8. Data omvormen tot inzichten en advies ter verbetering. 9. Voeren van een kleinschalig marktonderzoek. Bedrijfsimpact van het eigen werk en initiatieven leren analyseren.

  • Growth Hacking & Conversie Optimalisatie

    Bij EN voeren we veel (soorten) campagnes die allemaal geoptimaliseerd dienen te worden voor conversie. Tegelijkertijd staan wij open voor nieuwe alternatieve manieren om tot een conversie te komen en hier kan growth hacking bij helpen. Wie zegt dat wij geen nieuwe medewerkers kunnen vinden via TikTok voor één van onze klanten? 1. Holistisch opportuniteiten voor duurzame groei identificeren (niet enkel digitaal, maar op het niveau van de volledige klantbeleving) 2. In co-creatie gaan met collega’s uit andere afdelingen of vestigingen 3. Prototyping van nieuwe concepten en ideeën 4. User testing van de prototypes Business case maken voor de werkplek

Wie zoekt EN HR Solutions?


Vragen?

Stel ze aan Lodi, Teamlead Arbeidsmarktcommunicatie bij EN HR Solutions.


Lodi Planting


Concreet

Gezocht aantal studenten: 2

Aantal plaatsen vrij: 2

Transcontinentaalweg 13, 2030 Antwerpen Maandag en dinsdag werken we op kantoor, de drie andere dagen van thuis (of in overleg op kantoor)

Recruiting

Deel deze pagina