Ergotrics: “Inflatables for health”

Ergotics team
Ergotrics - duaal digitaal

Wie is Ergotrics?


Dr Paul Depauw is bezieler en uitvinder van Ergotrics. Als neurochirurg ergerde hij zich aan de inefficiënte manier om patiënten onder narcose (vaak boven de 100kg) op de operatietafel te tillen. Zijn idee was om perslucht ipv manuele arbeid te gebruiken en daarmee bracht hij optimale en meer hygiënische zorg voor patiënten met verbeterde werkomstandigheden voor zijn team.  

Ergotrics ontwikkelt en produceert "Inflatables for Healthcare" om patiënten op een eenvoudige, veilige en ergonomische manier beter te positioneren. Onze eerste innovaties worden gebruikt voor operaties in buikligging (bvb neurochirurgie) en voor beademing in buikligging op intensive care units (bvb corona patiënten). 

Iedereen die in een ziekenhuis werkt, herkent het ergonomische en medische probleem om patiënten optimaal te positioneren. Na 80% van onze product introductie worden we gevraagd voor een demo. Onze lancering kreeg persaandacht van meer dan 50 nationale en regionale media. Het was een wereldprimeur in Juli 2019 maar nu zijn reeds meer dan 300 patiënten op luchtkussens gepositioneerd in meer dan 6 verschillende landen.

Maar hoe krijgen we onze oplossing onder de aandacht van 3.2 miljoen verpleegkundigen? Dat wordt jouw uitdaging bij Ergotrics!





Wat kan je er leren?


  • Marketing Planning en Creatie

    Hoe krijg je een nieuwe medische oplossing tot een wereldwijde bekendheid? Aan de hand van de analyse van enkele succesvoorbeelden maak jij voor ons een gefaseerd plan van aanpak. Er is al een eerste content plan per doelgroep en Unique Selling Point waarmee je verder aan de slag kan. Daarna ga je concreet aan het werk om dit in te vullen: video(s) maken met een klantengetuigenis, het publiceerbaar maken van onze customer survey resultaten, herschrijven van wetenschappelijke studies in een leesbare en aangename “format.” Er is ook aandacht voor “traditionele” marketing: een brochure ontwerpen en verbeteren, de instagram pagina moet van nul opgezet worden en de website heeft een upgrade nodig.

  • SEA

    We hebben jouw hulp nodig voor het maken van posts en Ads in LinkedIn en Facebook en het optimaliseren van de online campagne bij onze specifieke doelgroepen. Breng jij onze chatbot weer tot leven?

  • Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering

    Hoe meten we de impact van onze digitale marketing? Je maakt een dashboard waarbij de resultaten per kanaal dagelijks zichtbaar worden

  • E-Commerce

    Kan jij een webshop bouwen op een WordPress platform? Dan hebben wij een belangrijke opdracht voor jou.

  • Marketing Automatisatie

    Kan jij overweg met sales navigator? Dan mag je ons sales team helpen aan effectieve leads en introducties. SalesMatik is onze App om alle informatie ter beschikking te stellen van onze distributeurs. Het beheer, verbeteren en upto date houden van de informatie wordt jouw taak. Lees hier meer over SalesMatik

  • Email Marketing

    Ergotrics moet regelmatig via mails en nieuwsbrieven onze investeerders, believers en potentiële klanten op de hoogte brengen van nieuwe ontwikkelingen en features. Het opzetten en beheer van deze templates in Mailchimp en de invulling hiervan zit mee in jouw leertraject.

  • Online adverteren

    Ergotrics is een jong bedrijf in de internationale B2B markt. Daarom streven we in deze fase vooral naar naamsbekendheid. Het maken van banners in Google Ads en het optimaliseren van de online campagne bij onze specifieke doelgroep zijn zaken die jij kan opnemen. Dat doen we zowel in België als bij onze distributeurs in de landen waar we al actief zijn.

  • SEO

    Ergotrics is een start-up met een compleet nieuwe technologie. Onze product- en firmanaam moet opkomen als verpleegkundigen in google search op zoek gaan naar hulp om te positioneren. Onze naam moet verbonden worden aan alle searches naar hygiënisch en ergonomisch werken in de zorg. Welke key words zijn belangrijk voor ons?

  • Customer Experience Strategie

    Momenteel duurt het 6-9 maanden tussen een succesvolle demo en een aankoop. Hoe kunnen we dit versnellen met slimme digitale marketing in elke stap van het verkoopproces en goed contact met onze klant na verkoop? Help ons ook om een community te bouwen van believers die van elkaar leren en promotors worden.

Wie zoekt Ergotrics?


  • Je bent iemand met een start-up mentaliteit (ambitieus denken en hands-on)
  • Je kan zelfstandig werken en durft initiatief nemen
  • Je kan internationaal werken.
  • Kennis van het Engels en Nederlands is noodzakelijk. Pluspunt is de kennis van een andere Europese taal (Spaans, Italiaans, Frans of Duits)
  • Je hebt een passie voor digitale en “traditionele” marketing
  • Je deelt onze ambitie delen om de zorgsector te helpen

Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor de postgraduaat!

Wie zoekt de Munt?


Image

Vragen?

Stel ze aan Inge, CEO bij Ergotrics


Inge Bruynooghe - Ergotrics

Inge Bruynooghe


Eefje neemt haar digitale competenties onder handen en gaat aan de slag bij Ergotrics.
Eefje Brosens - Ergotrics

Eefje Brosens


Concreet


1 student

Aantal plaatsen vrij: Volzet

Slachthuisstraat 120/bus 8,
2300 Turnhout

Medische Sector

Deel deze pagina