Happy Volcano: Game Development

Happy Volcano - duaal digitaal

Wie is de Happy Volcano?


Happy Volcano is een videogame studio uit Leuven. Ze maken eigen IP games en werken in opdracht van broadcasters, animatiestudio’s en reclamebureaus.

De drie oprichters starten in 2015, na hun uren bij Boondoggle hun eerste mobiel game Lava Fever op. Dit om te zien of ze samen een game op de markt konden brengen. De game bleek een commerciële flop, maar een gigantisch succes voor het team. Ze bewezen in staat te zijn om een game af te werken en releasen. 

Om ervaring op te doen startte het team met een aantal work for hire projecten in games. Deze business groeide zo snel, dat ze in 2017 kozen om de reclamewereld achter zich te laten en fulltime op de studio te storten. In tussentijd begonnen ze ook met schrijver Joost Vandecasteele aan The Almost Gone. Een donkere narratieve puzzle game die in juni 2020 op de markt komt.

Happy Volcano is ondertussen een team van 7 artists en developers dat het komende schooljaar vooral gaat werken op een nieuwe nog niet aangekondigde game. Hiervoor zijn we op zoek naar een gemotiveerde student(e) met een interesse in videogames, commuity building, digitale funnels en analytics.

Wat kan je er leren?


  • Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering

    Je onderzoekt hoe elke digitale store werkt en brengt hierbij belangrijke, analytische gegevens in kaart.

  • Marketing Planning en Creatie

    Samen met het Happy Volcano team stel je een marketing plan op en voer je deze ook uit. Dit voor alle kanalen waar de game op uitkomt.

  • Search Engine Optimalisatie

    Je krijgt de verantwoordelijkheid om de marketing teksten op punt te stellen. Je voert zoekwoord analyses uit voor de eigen website als voor de digital stores. Dit met hun eigen Search Engine.

  • Email Marketing

    Je helpt mee met het bepalen van de content voor de newsletter. Het schrijven, segmenteren en het versturen van de newsletter via Mailchimp zijn zaken die jij opneemt.

  • E-Commerce

    Je helpt mee met het bedenken van teksten om de videogames te verkopen via platformholders. Bv: Nitendo, Playstation, Steam, …

  • Omnichannel retail

    Naast het helpen op digitaal vlak, help je ook offline. Het voorbereiden van beurzen en events kan ook op je To Do lijstje komen te staan.

Wie zoekt de Munt?


Image

Vragen?

Stel ze aan Jeroen, Managing Director bij Happy Volcano.

Jeroen Janssens - Happy Volcano

Jeroen Janssens


Concreet


1 student

Engels Plein 35/0101
3000 Leuven

Development

Deel deze pagina