NMBS: Digital team

Voeg afbeelding met dit formaat toe

Wie is NMBS?


NMBS wil deel uitmaken van het leven van alle reizigers. Met stations waar je kan winkelen en flexibel werken. Met treinen waarmee je geliefden ontmoet en nieuwe bestemmingen ontdekt. En terwijl je reist, bouw je mee aan een groenere toekomst. Daar wil je toch aan meewerken, niet?

Onze wereld functioneert steeds meer online: het is een trend waar we niet meer omheen kunnen. NMBS stelde enkele jaren geleden een nieuw team samen boordevol talent in digitale functies. Denk aan data scientists, social media managers, UX specialists, copywriters, product owners enzovoort. Elkaar scherp houden, inspireren en samen bergen verzetten om de digital experience van NMBS te optimaliseren, dat is waar het digital team naar streeft! Dit ‘marketing&sales’-team zorgt voor een zo sterk mogelijke interactie tussen klant en ‘merk’ over verschillende digitale platforms: onze website, app,
sociale media en chatbot. We eten, drinken en slapen digitaal.

Een geweldige digitale klantenervaring start met een goed inzicht in het digitale gedrag van je klanten. Hoe we dat realiseren? Met doordachte content voor social media en onze website, SEA- en SEO-campagnes, frisse designs, expertise in de customer journey en nog veel meer. Daar zetten we samen op in!

Wat kan jij er leren?


  • Marketing Planning & Creatie

    Samen met de business bepalen we de prioriteiten voor onze doelgroepen en de perfecte meetsystemen. Daarna gaan we aan de slag voor een samenhangende gebruikerservaring: we werken een marketingplan en content strategie uit, creëren en optimaliseren het materiaal, schrijven overtuigende teksten en sturen bij tijdens campagnes. Na de campagne analyseren en rapporteren we de resultaten en best practices. Als stagiair kan je mee helpen in alle aspecten van het proces.

  • Online Adverteren

    Online kanalen en het digital team gaan hand in hand. Om een goede digitale ervaring te creëren, bepalen we welke kanalen (Google, Facebook, TikTok...) en boodschappen best werken voor onze doelgroepen. We zoomen in op targeting, tekst en/of displayadvertenties, SEO en SEA.

  • SEO

    Wordt onze NMBS-website gevonden wanneer klanten ‘NMBS’ invoeren via een zoekmachine zoals Google? Google is een van de belangrijkste online kanalen. Als stagiair spreek je een mondje SEO én kan jij de analyse maken en bijsturen waar nodig.

  • Customer Experience Strategie

    Ons UX-team legt voortdurend de focus op een ideale customer experience. We analyseren, reflecteren en denken constant kritisch na over de klanttevredenheid om de aangeboden klantervaring te optimaliseren.

  • SEA

    Onze SEA-experten bepalen de strategie voor search engine advertisement (Facebook Business manager, Google My Business...). Zo vergaren we kennis over onze doelgroep en gaan we ermee in dialoog. We meten en rapporteren om uiteindelijk een samenhangende digital experience over alle marketingkanalen te creëren.

  • Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering

    Marketing en online adverteren is ook continu evalueren en bijsturen. We werken met tools zoals Google Analytics en hebben ervaring met Hotjar om het gebruikersgedrag te analyseren én uiteindelijk de gebruikerservaring te verbeteren.

  • Email Marketing

    Ons digital content team geeft onze klanten een stem, zowel voor nationaal als internationaal treinverkeer. Ze staan garant voor de segmentbepaling van de verschillende doelgroepen en trekken hun plan als het aankomt op het schrijven van content, stimuleren van opt-ins en rapporteren van de resultaten (van bijvoorbeeld gepubliceerde nieuwsbrieven).

  • E-commerce

    Ons performance team schenkt vooral aandacht aan de optimale conversie van bezoeker naar betalende klant. We snappen de klant in hun gebruikersgedrag: de website moet vindbaar zijn (SEO/SEA), het afhandelen van transacties moet vertrouwelijk verlopen... We switchen steeds tussen nieuwe strategische en tactische aanbevelingen om de conversie te verbeteren.

Wie zoekt NMBS?



We zijn op zoek naar een stagiair die zich wil vastbijten in deze uitdaging. Zo hopen wij je te strikken:

  • Ons team is zo’n 30 medewerkers sterk en onze impact is groot. Ieder teamlid heeft z’n eigen expertise: van copywriter, digital experience manager tot social media content creator.
  • Je kan op korte termijn heel wat leren: van schrijven voor websites of social media, tot het opzetten en rapporteren van campagnes.
  • NMBS is een groot bedrijf met heel wat inhouse experten. Wil je meer weten over een topic, maar zit die kennis niet in ons team? Dan kunnen we je in contact brengen met experten binnen een ander  team van NMBS of via één van onze partners.
  • Je krijgt bij ons de ruimte en verantwoordelijkheid om zelf dingen voor te stellen en uit te werken.
  • We bekijken ook samen met jou wat je het beste ligt. Een vlotte pen en kennis van het Frans zijn zeker een plus.
  • Woon je niet in Brussel? Geen probleem. Je krijgt van ons een Unlimited abonnement om met de trein naar de werkplek, vlak bij het station Brussel-Zuid, te komen. Ook op andere dagen kan je gebruik maken van dit abonnement om uitstappen te doen met de trein van/naar om het even welk Belgisch station.
  • Thuiswerk is mogelijk. We komen gemiddeld 2 tot 3 dagen per week naar kantoor.

 

Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor de postgraduaat!

Vragen?

Stel ze aan Amber, Digital planner & Support Officer bij NMBS.


Amber Francken


Concreet

1 student

Hallepoortlaan 40, 1060 Brussel

Openbaar vervoer

Deel deze pagina