Primark: Mode winkelketen

Primark pride gif

Primark is een snelgroeiende organisatie en een belangrijke retailer met meer dan 300 filialen in o.a.: Nederland, Belgiƫ, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Portugal, Spanje en de USA. Primark biedt modieuze gunstig geprijsde kwaliteitskleding voor het hele gezin.

Primark is een internationale detaillist die de laatste mode, beautyproducten en woonartikelen aanbiedt tegen de beste prijzen. Simpel gezegd: amazing fashion at amazing prices.

Klantenfocus, teamwork, communicatie en commercieel inzicht zijn je sterkste eigenschappen. Daarnaast toon je motivatie en de kracht om jezelf en anderen ontwikkelen.

De hoofdzetel van Primark is gelegen in Dublin. Je krijgt de kans om een weekje mee te draaien in het marketing team in Ierland om zo een beter beeld te krijgen hoe ze daar werken en om het eerste contact te leggen. In de eerste periode van het traject zal je in een Primark winkel meewerken om zo een duidelijk beeld te krijgen over de gang van zaken.

De digitale marketing van Primark staat nog in zijn kinderschoenen. Je krijgt dus de kans om deel uit te maken bij de opstart hiervan.


Primark  mini skirts

It's a match!

Deze twee Digital Natives versterken het Primark team voor het komende schooljaar!

Maud Vranken - Primark

Maud Vranken

“Ik zie mezelf later werken in een groot modebedrijf met ambitieuze collega’s”


Sophie Jacobs - Primark

Sophie Jacobs

Een master Communciatie en Media aangevuld met een Postgraduaat Digitale Marketing en communicatie, de perfecte combo!

De digitale uitdaging van Primark

Een overzicht van alle competenties tijdens het traject


  • Marketing planning en creatie

    Ook B2B wil Primark nieuwe inspanningen leveren. Zo willen ze gift vouchers aanbieden aan bedrijven. Hoe pak je dit aan? Waar moet je op letten? Met welke medium/tool ga je aan de slag?

  • Social media management

    De projecten in de gemeenschap die Primark ondersteunt zijn weinig bekend. Zo doet de winkelketen heel wat ‘ethical trade’ acties. Deze op een slimme en tactvolle manier aan de man brengen is dus de uitdaging.

  • Analyse, evaluatie & continue verbetering

    Er wordt voortdurende onderzoek gedaan naar de klanttevredenheid. Deze resultaten analyseren en hiermee aan de slag gaan is dus een belangrijk aspect binnen de winkel.

  • Customer experience strategie

    Zoals bij elke retailer is het belangrijk dat de klant van begin tot het einde in zijn/haar customer story zo goed mogelijk wordt geholpen.

  • Email Marketing

    Mailing blijft een belangrijk medium. Persoonlijke mails met de juiste boodschap zijn dus het ultieme doel. Hoe kan je e-mail inzetten om B2B de gift vouchers te verspreiden?

Concreet

2 studenten

Meir 22/30, 2000 Antwerpen

Retail

Image

Deel deze pagina