Werkplekken


Benieuwd welke organisaties mee doen? Bekijk ze hier allemaal. 

Duaal Postgraduaat Digitale Marketing & Communicatie


Wil je aan de slag als digital marketeer? Maar mis je nog praktijkervaring om met zelfvertrouwen te solliciteren? Dan is dit duale postgraduaat iets voor jou! Je leert niet enkel de theorie, maar leert het vooral zelf toepassen in de praktijk! Je wordt een expert in onder andere:

  • Google Ads (SEA)
  • Search Engine Optimization (SEO)
  • Sociale media
  • E-commerce
  • Contentcreatie
  • ...
EMS logo van EHSAL Management School

Een samenwerking
van duaal digitaal
en EHSAL in Brussel.

Duaal leren = leren door te doen


Duaal leren is afwisselend leren op de schoolbanken én in de praktijk bij een bedrijf.
Het wordt al toegepast in het middelbare onderwijs. En deze aanpak werkt!
Veel dingen leer je pas echt, wanneer je ze zelf uitvoert.

Toch zien we dat op hogescholen voorlopig zeer weinig richtingen deze aanpak van 'duaal leren' toepassen. Daarom bieden we samen met de EHSAL Management School al 5 jaar het duale postgraduaat Digitale marketing en communicatie aan.

Want digitale marketing leer je vooral door te doen! 
Meer info over duaal leren

Een werknemer bouwt een website in WordPress

Een website maken in WordPress, leer je pas echt door het te doen. 

Kom naar een infodag

Kom naar één van de infodagen op de campus en maak kennis met de studenten die de opleiding gevolgd hebben.

  • Zaterdag 09/03/2024
  • Zaterdag 27/04/2024
  • Zaterdag 22/06/2024
  • Zaterdag 07/09/2024
Ik schrijf mij in voor een infodag

Digitale Marketing in de praktijk...


De theorie van digitale marketing is vaak eenvoudig. De praktische uitvoering ervan niet. Neem bijvoorbeeld campagnes maken en optimaliseren in Google Ads. De theorie klinkt logisch. Totdat je Google Ads opent... en geconfronteerd wordt met een duizelingwekkende hoeveelheid keuzes. 😯

Digitale marketing vraagt dus wat ervaring en oefening. En net al die vaardigheden en praktische skills leer je in dit postgraduaat.
Of je nu voor een startup of multinational wilt werken. In B2C of B2B.
Deze opleiding maakt dat je klaar bent voor elke digitale marketinguitdaging!

Vol zelfvertrouwen en met reële werkervaring naar de arbeidsmarkt gaan. Dat is onze belofte.

0%

van de afgestudeerden
heeft binnen de 2 maanden na deze opleiding
al een vaste job gevonden

Karen- studente Duaal Digitaal x EHSAL Management School

Ben je net als Karen klaar om in de digitale wereld te stappen?

Waarom dit iets voor jou is?


✓ Je leert van professionals die actief zijn in het bedrijfsleven, geen traditionele docenten.

✓
Je krijgt meteen werkervaring door als teamlid in een echt bedrijf te werken. 

✓
Je ontwikkelt praktische vaardigheden die je niet op een schoolbank leert.

✓ Je wordt onderdeel van een netwerk dat je jouw hele carrière blijft meenemen.

✓ Je start je carrière met ervaring en zelfvertrouwen op zak.

✓ Je verwerft de nieuwste digitale marketing skills die bedrijven nu en in de toekomst zoeken.

✓ Je ontdekt je ware passies en talenten tijdens deze opleiding.

✓ Je maakt vaak meteen kans op een jobaanbieding direct na jouw studie.

Vernieuwd curriculum


Dankzij feedback van werkgevers, mentoren en studenten presenteren we trots een nieuw curriculum voor academiejaar 24-25.

Uitgangspunten van deze verbeteringen:

  • Een rode draad die staat voor hedendaagse marketing. De klant centraal, digitale touchpoints zijn belangrijk, maar ook geïntegreerd in een online/offline totaalbeleving. We gebruiken het See-Think-Do-Care customer journey model als kapstok en structuur voor de modules van het nieuwe curriculum.

    • Think:
      Mensen zitten met een probleem, een behoefte. Hier denken ze over na. Ze gaan op zoek naar oplossingen. Online informatie zoeken is vaak de eerste reflex. Hoe zorg je voor de beste eerste ervaring?
    • Do:
      Wat verwachten mensen in een aankoopmoment? Wanneer worden mensen klant van een merk? Hoe overtuig je hen met digitale content? Hoe creëer je echte business & sales impact met marketing?
    • See:
      Hoe promoot je je merk, diensten of producten bij mensen die je totaal niet kennen?
      Via welke kanalen vind je die nieuwe prospecten? Met welke boodschap wek je interesse?
    • Care:
      Hoe worden mensen partner van je merk, je organisatie? Hoe groei je samen met je klanten?
      Hoe blijf je in contact?

  • Leren combineerbaar maken met werken en je andere passies. Dat moet kunnen!
    De combinatie met een studentenjob of een thesisjaar mag geen aanslag zijn op je slaap. We spreiden de leerdruk en deadlines voor opdrachten over het academiejaar. Op donderdag en vrijdag richten we nooit campusdagen in. (Kalender onderaan deze pagina)

  • Nog meer synergie tussen EHSAL Management School, campus en werkgevers. Ervaren mentoren van werkplekken, vaak ook ex-studenten van de opleiding, krijgen een plaats als gastdocent. We verwelkomen oa nieuwe gastdocenten van Proximus en KAAI.

258 Studenten gingen je al voor


Manon, Jade en Janne delen hun ervaring met jou:

Heb je interesse?
Dit is wat je mag verwachten


  • Jij schrijft je in

    Eerst en vooral is het belangrijk dat jij je inschrijft voor de opleiding! Wanneer wij jouw inschrijving ontvangen, gaan we van start.

  • Je vult een vragenlijst in

    In dezelfde maand van je inschrijving krijg jij een vragenlijst van ons toegestuurd. Deze vul je in om ons een zicht te geven op wat voor jou belangrijk is. Bijvoorbeeld de competenties die je graag wil verwerven/versterken, welk soort bedrijf en in welke regio je het liefst werkt.

  • Wij gaan op zoek naar een werkplek

    Op basis van deze vragenlijst met jouw persoonlijke voorkeuren gaan wij op zoek naar de beste match voor jou. Dat gebeurt in 2 fases. Eerst eind juli, nadien nog in september.

  • Wij stellen je een werkplek voor

    Eenmaal er een mogelijke match is, bellen we jou persoonlijk op. Op die moment krijg je nog meer en gedetailleerde informatie van het verdere verloop.

  • Jullie hebben een kennismakingsgesprek

    Na dit voorstel is het terug aan jou! Wij stellen je aan hen voor via mail en jullie spreken af voor een kennismakingsgesprek. Na dit gesprek komen we bij jou terug om te polsen of er een match is.

  • Het is een match of we zoeken verder

    Is het een match van beide kanten? Goed! Wij maken alles officieel. Voel je toch persoonlijk geen match? Geen probleem, contacteer duaal digitaal en leg uit wat jou tegenhoudt. Zo kunnen wij die twijfels de deur wijzen of een andere werkplek voorstellen.

  • Start academiejaar met 2 weken stoomcursus

    Op 23 september start jij met de opleiding. De eerste weken krijg je een stoomcursus van alle digitale basics. Zo kan jij zelfzeker naar je werkplek vertrekken.

  • Start op je werkplek

    7 oktober geven we het startschot. Dit is jouw eerste dag als volwaardige medewerker op jouw werkplek! Je wisselt 2 weken voltijds werken af met 2 weken lesdagen op maandag, dinsdag en woensdag.

Ja, ik schrijf me nu
de kalender voor het postgraduaat digitale marketing en communicatie voor desktopImage

Jouw digitale compententies als marketeer van de toekomst


Tijdens het werkplekleren krijg jij meerdere competenties onder de knie. Welke dit zijn, hangt af van wat jouw werkplek te bieden heeft. 

Klik door op de afbeelding & krijg meer informatie over de competenties.

Marketing planning & creatie - duaal digitaal

Marketing Planning
& Creatie

online adverteren - duaal digitaal

Online
Adverteren

SEO - duaal digitaal
Search Engine Optimalisation
Social media marketing - duaal digitaal

Social Media Marketing


Vragen?

Stel ze aan onze duaal digitaal coaches!
Raphael Nolens

Evelyn Devos


Marie Demaerel -MMBSY

Alexander De Geyter