Wibra: Winkelketen

Wibra - Duaal digitaal

Het familiebedrijf Wibra is een Nederlandse winkelketen met ca. 300 filialen verspreid over Nederland en België. Ze zetten vooral in op het discount segment. Zo bestaat hun assortiment uit: textiel, schoonmaakartikelen, schrijfgerei, snoepgoed, speelgoed, cosmetica, ... .

 Wibra is sinds een jaar bezig met digitale innovatie. Hiervoor zijn ze op zoek naar een student die hen een digitale boost kan geven. Zo zal je onder meer  de Nederlandse persona's af te toetsen op de Belgische markt en hierin de verschillen naar bovenhalen. Hiermee willen ze een beter beeld krijgen over de Belgische customer journey. Ook krijg je de kans om een digitale strategie uit te werken.

Tijdens het traject zal je rechtstreeks in contact staan met de marketingafdeling van Wibra Nederland. Als je op zoek bent naar een digitale uitdaging binnen een groot bedrijf, dan is Wibra iets voor jou.

Ze zoeken een student die Frans zowel mondeling als schriftelijk beheerst.


Folder wibra duaal digitaal

De digitale uitdaging van Wibra

Een overzicht van alle competenties tijdens het traject


  • Online Adverteren

    Voor een winkel die al sinds 1956 bestaat, is het een hele uitdaging om ook online te evolueren. Daarbij zal online adverteren hen moeten helpen om digitale stappen te zetten.

  • Social media marketing

    Een stempel drukken in social media is een uitdaging. De juiste content op het juiste kanaal is belangrijk. Ook heeft Wibra een Facebook groep die hierin een rol kan spelen.

  • Analyse, evaluatie & continue verbetering

    Meten is weten! Data interpreteren en inzichten verwerven is cruciaal om te weten of je de bepaalde targets/doelstellingen kan behalen.

  • Customer Experience strategie

    Bij Wibra staat de klant centraal. Dit zowel on- als offline naar voor brengen is dus de uitdaging.

  • Marketing planning en creatie

    Je helpt mee met het bedenken van creatieve marketingcampagnes om deze via de juiste sociale-media kanalen in te zetten. Om de juiste doelgroep te bereiken, kan content planning hierbij helpen. Haal alvast je copywriting skills en creativiteit naar boven!

  • Omni-channel retail

    De retailsector staat voor grote uitdagingen. Het onderzoeken van de online en offline drijfveren van de klant om deze in te zetten als verschillende touchpoints is cruciaal om als retailer relevant te blijven.

Concreet

1 Student

Frank van Dyckelaan 7A
9140 Temse

Retail

Image

Deel deze pagina