Digitale skills verwerven en al doende leren, daar zetten we samen op in. Elke werkplek biedt minstens 5 van de volgende competenties aan. Bij de meeste komen ze zelfs allemaal aan bod. Meer details op de pagina van je toekomstige werkplek. Bekijk dus zeer goed de werkplekpagina's en ontdek wie wat aanbiedt.
Marketing Planning & Creatie
- Maken van een content strategie en die planmatig uitvoeren
- Schrijven van overtuigende teksten
- Maken en optimaliseren van digitaal beeldmateriaal
- Doelgroep, persona bepaling en toetsing aan de praktijk
- Doelen en content meetsystemen opzetten
- Content aanpassen en optimaliseren voor de publicatie kanalen
- Lokale influencers/klanten identificeren en relatie management
- Maken en rapporteren van resultaten en best practices
Online Adverteren
- Doelgroep bepaling en targeting binnen de meest gebruikte kanalen (Google, Facebook, Instagram, Linkedin,..)
- Zoekmachine zoekwoord onderzoek
- Campagne structuur en strategie bepaling
- Schrijven van tekstadvertenties
- Maken van displayadvertenties
- Campagne landingspagina optimalisatie
- Testen en rapporteren van campagnes en advertenties
Search Engine Optimalization
- Al doende kennis vergaren en toepassen van SEO strategie en best practices
- Zoekmachine zoekwoord onderzoek
- Concurrentie onderzoek
- SEO pagina audit en optimalisatie
- Local SEO
- Mobile SEO
- Meten en rapporteren van SEO resultaten
Analyse en Continue Verbeteringen
- Bedrijfsdoelstellingen leren vertalen naar metrics en KPI's
- Data verzameling en controle
- Leren werken met Google Analytics
- AB-Testen en Personaliseren met Google Optimize
- Integratie van Data uit meerdere bronnen via Data Studio
- Resultaten en inzichten leren presenteren aan collega’s. Hun ervaring en inzichten meenemen in de analyse.
- Trends leren verklaren en duiden
- Data omvormen tot inzichten en advies ter verbetering
- Voeren van een kleinschalig marktonderzoek
- Bedrijfsimpact van het eigen werk en initiatieven leren analyseren
Email Marketing
- Bepalen en schrijven van de boodschappen
- Testen en optimaliseren van het email design
- Doelgroepen segmentbepaling
- Stimuleren van email opt-ins
- Objectieven bepalen van de email campagnes
- Meten, optimaliseren en rapporteren van de resultaten
Customer Experience Strategie
- Kritisch nadenken en reflecteren over de aangeboden klantervaring
- Suggesties ter verbetering bedenken
- Klanten tevredenheid meten
- Interviews afnemen
- Persona’s bepalen of verder verrijken met echte voorbeelden
Optionele competenties en digitale skills. Deze komen niet overal aan bod.
E-Commerce
- Visuele merchandising van een online shop
- Klantgericht structureren van een online winkel catalogus.
- Voorraadbeheer van een online shop
- Verwerking van bestellingen
- Dialoog met klanten en prospecten
- Formuleren van strategische en tactische aanbevelingen ter verbetering van de conversie
- Probleemoplossend vermogen in een digitale klantrelatie
Omnichannel Retail
- Lokale winkels kunnen webwinkels versterken, maar er zijn ook drempels. Leren deze drempels en uitdagingen te identificeren. Oplossingen bedenken.
- Communicatie en hulp aan klanten. Off- en online op elkaar afstemmen
- Via digitale kanalen traffic naar fysieke winkels brengen.
- Informatie over het winkelpunt beheren, actualiseren en verbeteren.
Marketing Automatisatie
- Bedenken en configureren van Marketing flows.
- Bedenken en maken van de juiste content in elke stap van de funnel
- Identificatie en scoring van leads
- Informatie aanpassen aan de behoeften van de doelgroep en persona.
- Leren werken met CRM en Automatisatie tools.
- Bepalen en uitschrijven van processen, triggers en uitzonderingen.
- Resultaten meten, evalueren en bijsturen.
Growth Hacking
- Holistisch opportuniteiten voor duurzame groei identificeren (niet enkel digitaal, maar op het niveau van de volledige klant beleving)
- In co-creatie gaan met collega’s uit andere afdelingen of vestigingen
- Prototyping van nieuwe concepten en ideeën
- User testing van de prototypes
- Business case maken voor de werkplek
Social Media Marketing