Welke digitale competenties?

Digitale skills verwerven en al doende leren, daar zetten we samen op in. 
Onze ambitie is werkplek partners aan te bieden waar studenten minstens 5 van de volgende competenties kunnen verwerven. Ook zorgen we voor een matching tussen de interesses van de student en de werkplek.

Marketing planning en Creatie


  • Maken van een content strategie en die planmatig uitvoeren
  • Schrijven van overtuigende teksten
  • Maken en optimaliseren van digitaal beeldmateriaal
  • Doelgroep, persona bepaling en toetsing aan de praktijk
  • Doelen en content meetsystemen opzetten
  • Content aanpassen en optimaliseren voor de publicatie kanalen
  • Lokale influencers/klanten identificeren en relatie management
  • Maken en rapporteren van resultaten en best practices

Online Adverteren



  • Doelgroep bepaling en targeting binnen de meest gebruikte kanalen (Google, Facebook, Instagram, Linkedin,..)
  • Zoekmachine zoekwoord onderzoek
  • Campagne structuur en strategie bepaling
  • Schrijven van tekstadvertenties
  • Maken van displayadvertenties
  • Campagne landingspagina optimalisatie
  • Testen en rapporteren van campagnes en advertenties

Search Engine Optimalisatie


  • Al doende kennis vergaren en toepassen van SEO strategie en best practices
  • Zoekmachine zoekwoord onderzoek
  • Concurrentie onderzoek
  • SEO pagina audit en optimalisatie
  • Local SEO
  • Mobile SEO
  • Meten en rapporteren van SEO resultaten

Social media Marketing



  • Al doende kennis vergaren en toepassen van social Media strategie en best practices
  • Experimenteren met content zodat die relevant is voor het kanaal en doelgroep
  • Professioneel leren werken met Facebook Business manager, linkedin, Google My Business, Youtube, ...
  • Gedrag en communicatie van fans volgen
  • Dialoog aangaan met klanten en prospecten via social media
  • Afstemmen van social media op andere communicatie kanalen
  • Bepalen welke posts ondersteuning krijgen van betaalde media
  • Meten en rapporteren van de social media initiatieven

Analyse, evaluatie & continue verbetering


  • Bedrijfsdoelstellingen leren vertalen naar metrics en KPI's
  • Data verzameling en controle
  • Leren werken met Google Analytics
  • AB-Testen en Personaliseren met Google Optimize
  • Integratie van Data uit meerdere bronnen via Data Studio
  • Resultaten en inzichten leren presenteren aan collega’s. Hun ervaring en inzichten meenemen in de analyse.
  • Trends leren verklaren en duiden
  • Data omvormen tot inzichten en advies ter verbetering
  • Voeren van een kleinschalig marktonderzoek
  • Bedrijfsimpact van het eigen werk en initiatieven leren analyseren

Email Marketing


  • Bepalen en schrijven van de boodschappen
  • Testen en optimaliseren van het email design
  • Doelgroepen segmentbepaling
  • Stimuleren van email opt-ins
  • Objectieven bepalen van de email campagnes
  • Meten, optimaliseren en rapporteren van de resultaten

Customer Experience Strategie


  • Kritisch nadenken en reflecteren over de aangeboden klantervaring
  • Suggesties ter verbetering bedenken
  • Klanten tevredenheid meten
  • Interviews afnemen
  • Persona’s bepalen of verder verrijken met echte voorbeelden

Afhankelijk van de specifieke werkplek partner kunnen ook volgende optionele competentie kaders en digitale skills aan bod komen.

ecommerce


  • Visuele merchandising van een online shop
  • Klantgericht structureren van een online winkel catalogus.
  • Voorraadbeheer van een online shop
  • Verwerking van bestellingen
  • Dialoog met klanten en prospecten
  • Formuleren van strategische en tactische aanbevelingen ter verbetering van de conversie
  • Probleemoplossend vermogen in een digitale klantrelatie

Omni-channel retail


  • Lokale winkels kunnen webwinkels versterken, maar er zijn ook drempels. Leren deze drempels en uitdagingen te identificeren. Oplossingen bedenken.
  • Communicatie en hulp aan klanten. Off- en online op elkaar afstemmen
  • Via digitale kanalen traffic naar fysieke winkels brengen.
  • Informatie over het winkelpunt beheren, actualiseren en verbeteren.

Marketing automatisatie


  • Bedenken en configureren van Marketing flows.
  • Bedenken en maken van de juiste content in elke stap van de funnel
  • Identificatie en scoring van leads
  • Informatie aanpassen aan de behoeften van de doelgroep en persona.
  • Leren werken met CRM en Automatisatie tools.
  • Bepalen en uitschrijven van processen, triggers en uitzonderingen.
  • Resultaten meten, evalueren en bijsturen.

Growth Hacking en Conversie optimalisatie


  • Holistisch opportuniteiten voor duurzame groei identificeren (niet enkel digitaal, maar op het niveau van de volledige klant beleving)
  • In co-creatie gaan met collega’s uit andere afdelingen of vestigingen
  • Prototyping van nieuwe concepten en ideeën
  • User testing van de prototypes
  • Business case maken voor de werkplek