
Wie is Floreal Holidays?
Floreal Holidays, opgericht in 1939, biedt vakanties voor iedereen via haar 4 vakantieparken met hotelkamers, appartementen, studio's, hotel Bô Rivage en talrijke campings verspreid over heel België. Wij streven ernaar om toegankelijke vakanties voor iedereen aan te bieden. Onze campings en vakantiedomeinen bieden meer dan alleen accommodatie: brasseries, animaties tijdens schoolvakanties en vele andere
diensten. #creatingmemoriestogether
Bij Floreal Holidays heerst een open, informele bedrijfscultuur waarin mensen centraal staan. Ons hoofdkantoor ligt in hartje Brussel, op 10 minuten van het centraal station. Je komt terecht in een dynamisch marketingteam en werkt nauw samen met de marketing- en salesmanager, en de social media- en digital marketeer. Dankzij de kleine teamsamenstelling krijg je de kans om direct begeleiding te ontvangen en proactief met ons mee te denken en te groeien.

Wat kan jij er leren?
Analyse, evaluatie en continue verbetering
Voor de nieuwe vakantiedorpen doe je aan data-analyse: Meet en analyseer de effectiviteit van communicatie-inspanningen door middel van KPI's en analytische tools. Rapporteer bevindingen en doe aanbevelingen voor verbeteringen. Voor de App doe je app-analytics: Analyseer gebruikersdata en app-prestaties om inzichten te verkrijgen over gebruikersbetrokkenheid, retentie en conversie. Rapporteer bevindingen en stel verbeteringen voor.
Marketing planning en creatie
Voor de nieuwe vakantiedorpen doe je aan strategisch onderzoek. Je gaat de doelstellingen van de vakantiedorpen en de doelgroep omschrijven om een effectief communicatieplan te ontwikkelen. Daarnaast denk je na over content, branding, kanalen voor promotie,... Voor de app ontwikkel en implementeer marketingstrategieën gericht op mobiele gebruikers om hen effectief te bereiken en te betrekken. Je stelt innovatie voor door kansen voor nieuwe services en functies in de app te identificeren en te implementeren.
E-mail marketing
Je werkt een nieuwsbrief uit voor de nieuwe vakantiedorpen en apps.
Search Engine Optimalisatie
Voor de neiuwe vakantiedorpen schrijf je blogartikels en persberichten. Voor de app doe je aan contentcreatie: je schrijft en beheert aantrekkelijke en relevante content voor de nieuwe app en zorgt ervoor dat deze up-to-date en engaging is.
customer experience strategie
Voor de nieuwe vakantiedorpen: Kritisch nadenken en reflecteren over de aangeboden klantervaring in campings & vakantiedomeinen. Suggesties ter verbetering bedenken. Persona’s bepalen of verder verrijken met echte voorbeelden voor vakantiedorp.
Tijdens je werkplektraject zal je voornamelijk werken aan twee projecten:
1. Ontwikkeling van een Communicatieplan: In de zomer van 2025 openen wij twee nieuwe vakantiedorpen in Bouillon en Houffalize. Deze dorpen zullen moderne eco-lodges en een camperplaats omvatten. Je zult een compleet communicatieplan ontwikkelen, van A tot Z, met begeleiding van het marketingteam. Hierbij krijg je de vrijheid om creatief en out-of-the-box te denken.
2. Content voor onze Nieuwe App: Je zult content schrijven voor onze nieuwe app. Daarnaast zal je betrokken zijn bij het verbeteren en optimaliseren van de app’s services. Je krijgt de kans om, in overleg met het team, nieuwe services en mogelijkheden te bedenken en te implementeren.
Wie zoekt Floreal Holidays?
- Je bent vloeiend in Nederlands en Frans. Kennis in Engels is een plus.
- Je bent hands-on, creatief en streeft naar kwaliteit en resultaat.
- Je kunt gestructureerd werken en houdt het overzicht over diverse projecten.
- Je hebt een passie voor digitale marketing en weet hoe je verschillende kanalen effectief kunt inzetten.
Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor de postgraduaat!
Vragen?
Stel ze aan Wim, Sales en Marketing Director bij Floreal Holidays. Of aan Diane, Social Media & Digital Marketeer.
Concreet