Wie is Proximus?
Proximus heeft miljoenen klanten en dat is fantastisch. Maar - en er is dus een maar - we hebben nog veel werk. We willen iedereen in België inspireren om klant te worden van Proximus. Elke maand opnieuw.
Om onze ambities op het vlak van digital sales & services te realiseren moeten we altijd en overal in het oog springen. Wil jij lid worden van het e-commerce team binnen Proximus? Wil je impact hebben op de klantreis door:
- Producten, offers en diensten correct te verpakken in een coherent go-to-market verhaal dat volledig is afgestemend op de behoeftes van onze klanten?
- De lifecycle van klanten te beheren en je focus leggen op hun tevredenheid en zien dat ze altijd ter beschikking hebben wat hun telecomhartje begeert.
- De online campagnes & boodschappen over onze producten en diensten ontwikkelen voor search, social media, video, display, maar ook e-mail, push notification & sms?
- De performantie of planning van onze communicatie voor je rekening nemen en er elke dag voor zorgen dat wij onze klanten op de meest efficiënte manier overtuigen en aansluiten
Proximus wil een leverancier van digitale diensten worden, die alle personen en alle dingen connecteert zodat mensen beter leven en slimmer werken. Via zijn geïntegreerde vaste en mobiele netwerken van topkwaliteit biedt Proximus overal en altijd toegang tot digitale diensten en gebruiksvriendelijke oplossingen, en tot een brede waaier van multimedia-inhoud.
Proximus vormt technologieën zoals Internet of Things (IoT), Big Data, Cloud en Security om tot oplossingen met een positieve impact op mens en maatschappij.
Wat kan je er leren?
Marketing Planning en Creatie
Werk mee aan de commerciële planning van een productgroep (bv: Internet, Mobiel, MyProximus app) in handen en bouw je samen met de collega’s van promo, marketing & product een jaarplan
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
Algemene mindset binnen het e-commerce department, een set aan vaardigheden die je in elk takenpakket gaat toepassen. Daarnaast ook mogelijk een change management rol op te nemen waar je in een bepaald domein (campaign proces, briefing proces, dashboards) een analyse maakt van de verbeterpunten en samen met het betrokken team aan de slag gaat om de verandering werkelijk uit te voeren.
E-mail Marketing
Opzet, opvolging en analyse van e-mail campagnes in samenwerking met interne teams & het reclamebureau.
Omnichannel Retail
In deze rol gaat het over oplossingen bedenken en een aanpak formuleren rond: Digitale educatie in traditionele kanalen (de shop of contact bv). De digitale in store ervaring. Het contact center van de toekomst - de rol van chatbots bv. Cross-channels interacties om de omnichannel ervaring van onze klanten te versterken.
Growth hacking & conversie optimalisatie
Je legt focus op de groei van een product of dienst via een reeks aan snelle & continu verbeteringen en test in elke stap van de conversie funnel met als belangrijkste leidraad de data en jouw analyses
Online adverteren
Opvolgen van campagne (social, video, e-mail, display) ontwikkeling in samenwerking met interne teams & het reclamebureau. De campagne setup doen in FB business manager of DV360 en performantie opvolgen.
SEA
Briefen, opvolgen, analyseren en optimaliseren van google search campagnes met een focus op een bepaalde productgroep of domein.
SEO
Performantie van de Proximus blog opvolgen. SEO domeinen vertalen in blog artikels samen met het copy team. SEO opportuniteiten identificeren aan de hand van zoekverkeeranalyse zijn zaken die jij kan opnemen.
Customer Experience strategie
Bestaande klanten journeys volledig digitaal & consumer first ombouwen
E-Commerce
Je volgt nauwgezet de verkoopscijfers van 1 productlijn op. Dit in combinatie met digitale KPI’s zoals traffic to site, add to cart en webshop completion. Je formuleert acties en gaat via kleine tests de conversie van de webshop optimaliseren.
Marketing Automatisatie
Flows bouwen op basis van bepaalde klanten triggers (nieuwe smartphone gekocht, bepaalde webpagina bezocht).
Wie zoekt Proximus?
- Iemand met een goede kennis van digital marketing principes (a/b testing, copywriting, SEO) en communicatieplatformen (social, display, e-mail etc...)
- Je staat open voor verandering en probeert graag nieuwe concepten, methodes en tools uit.
- Je gaat ervan uit dat de data nooit liegt.
- Je houdt ervan de onontgonnen domeinen van digitale communicatie te verkennen.
- Je bent bedreven in presentaties en hebt een grote overtuigingskracht.
- Je hebt leiderstalent, beschikt over een gezond oordeelkundig vermogen en weet hoe en wanneer beslissingen te nemen of verder advies in te winnen.
- Je hebt bij voorkeur een goede kennis van het Engels, Nederlands en Frans.
3 stages binnen Proximus:
1. Proximus campaign manager: Shop visibility & social media for sales
Proximus has 130 shops across Belgium. They're an important driver for sales and play a big role in customer support. To make sure that people easily find their way to the shops, their online visibility is indispensable.
Your role is to help build an overarching digital strategy for all points of sales.
Social media
* You will work on a strategy to centrally manage and standardise the content that's posted on the shop Facebook pages.
*You will work on a social media tool kit that the shops can use to maintain their social media pages (tips & tricks, examples of good content, …).
SEA/SEO
* You will analyze the SEA/SEO performance of the shops and define ways to further improve this performance.
Unpaid communication (e-mail)
* You will make future-proof e-mail templates for the shops so that they can use and re-use these "off-the-shelf" templates for future unpaid communications.
*You will support the shops in case an unpaid communication is necessary (e.g. inform customers about a shop closing who live nearby the shop).
2. Pickx Marketing Manager
- You will onboard our customers to make sure they buy TV options
- You will make them aware of the new services we will propose them & measure their reactions
- You will apply growth hacking techniques – “all day long” & run G2M experiments an A/B tests to understand which features has the highest impact, propose improvements of existing media touchpounts (like newsletters etc.)
- You will boost adoption of the Pickx platforms (and all the content which is generated there) and roll out the digital strategy of Pickx, by identifying customers needs, new digital habits, traditional tv habits, ...
- You will support in the roll-out of the new Pickx app
- You will support the squad on GTM briefings and roll out of free to air content and momentums that make Pickx cool/relevant with a focus on digital first campaigning (owned and paid)
- You will analyze the results of the campaign and follow-up closely our KPI's in terms of Pickx Awareness, digital adoption, sales, ...
3. Proximus marketing manager: acquisition of new customers
- You will be the customers' ambassador and constantly defend their interests.
- You will support the squad in their campaign's briefings, follow-up & validation of the output - both for digital & 121 campaigns (email, SMS, push notifications etc.)
- For each briefing & project, you will collaborate & coordinate all internal departments involved (Sales, Communication, Web…).
- You will also on weekly base align, find synergies, and share learnings with other marketeers in other (sub)-segments (Proximus Family, Youth etc.).
- You will analyse the campaign results, commercial figures and WEB KPIs, and share it with the squad.
- You will regularly test the digital journeys to live the experience we offer to our customers & suggest improvements for each stage of the digital funnel. You will participate to specific projects to improve the E2E flows (CRO, web optimization, SEO, launch of new products…).
- You will work with the marketers of the Acquisition Squad to reflect on the Go-to-Market strategy 2.0., and reflect on some AB tests ideas.
- You will be constantly open to new practices and trends of the e-commerce world and will initiate the implementation of some of them which you will have translated for Proximus.
Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor de postgraduaat!
Vragen?
Stel ze aan Steve, Head of Growth Marketing
of aan Tim, Digital Communication Manager bij Proximus.
Concreet