
Na 30 jaar ervaring in de retail en een geslaagde rebranding werd Bel&Bo opgericht in 2010. Het 100% Belgische bedrijf – opgestart door de West-Vlaamse familie Delfosse - groeide uit tot een toonaangevend modebedrijf met als drijvende krachten: kleur, klantenservice en fashion. Het eigen styling team werkt nauw samen met de aankoopafdeling en volgt de trends op de voet. Het merk lanceert per seizoen acht collecties en twee capsulecollecties in samenwerking met NINA magazine.
Bel&Bo groeide intussen uit tot een toonaangevend fashion bedrijf met meer dan 600 enthousiaste ambassadeurs, 94 winkels en een bloeiende webshop.
Bel&Bo is er voor de trendgevoelige jonge vrouw en haar hele gezin. Voor de drukbezette mama die zich elk seizoen professioneel laat stylen in haar favoriete Bel&Bo winkel. Voor de praktische, maar trendy dame die ook de kids en haar partner graag modieus kleedt. Bel&Bo is er voor haar hippe tienerdochter én ook voor haar eigen mama. Het is die verscheidenheid die Bel&Bo typeert.
De verkoopteams zijn getraind in kleur en stijl zodat elke klant straalt. Naast een uitgebreide collectie kledij vind je bij Bel&Bo schoenen, accessoires, lingerie, bad- en nachtgoed aan een betaalbare prijs. Recentelijk lanceerden we een eigen verzorgingslijn. Elk artikel wordt geproduceerd op een eerlijke en transparante manier. Weet je graag meer over het unieke DNA van Bel&Bo? Lees dan zeker verder op www.bel-bo.be.
Wat kan jij er leren?
Vanaf september start de opbouw van onze nieuwe website en onze nieuwe marketingautomatisatie. Je komt terecht in de opbouw van een nieuwe structuur en doorloopt alle stadia in onze digitale strategie! Een superleuke leercurve.
Marketing planning en creatie
Jij brengt onze concurrenten in kaart en neemt deze onder de loep met een concurrentie onderzoek. Ook ondersteun jij het offline marketing team ((folders, acties uitwerken, …) Persona’s en customer journeys uitwerken vind je interessant en uitdagend. Het opzetten van transactionele mails en het uitwerken van een online klantenloyaliteitsprogramma behoort mee tot je leertraject.
SEO/SEA
Fase 1: Bij de start van een nieuwe website moeten veel producten overgezet worden van oud naar nieuw. Samen met onze SEO specialisten werk je mee aan de optimalisatie van dit project.
SEO/SEA
Fase 2: Resultaten SEA campagnes analyseren en interpreteren. SEO en SEA optimalisatie. Je bedenkt creatieve marketingcampagnes samen met onze externe SEA partner die we online en via social media kunnen inzetten. Werken met Google analytics, Google search, data interpreteren, inzichten verwerven en samen met onze collega’s juiste SEO/SEA acties opzetten.
E-Commerce
Fase 1: De basis van de webshop zijn onze producten, de correcte/commerciële omschrijvingen en beeldvorming. Jij helpt mee met het bedenken en schrijven van productomschrijvingen. Het optimaliseren van de SEO in teksten en het het voorzien van creatieve copywriting is iets waar jij goed in bent. Jij bekijkt de huidige input van de designs en optimaliseert deze voor de nieuwe website. (kennis Photoshop is een stevige troef). Je kan aanbevelingen formuleren voor de structuur en beeldvorming/opmaak van de nieuwe website. Ook het kritisch meedenken over de klantervaring en de website optimalisatie is iets waar jij in gaat groeien. Landingspagina’s opmaken en het creëren van leuke content vind je interessant.
E-Commerce
Fase 2: opzetten van nieuwe flows, transactionele mails. Opzetten van marketingoptimalisaties in ons nieuw platform Adobe Campaign + Creëren van 360° marketing. Aanvullend: dialoog met klanten & prospecten ivm bestelling, retour, terugbetalingen, … Op zoek gaan naar manieren om onze service nog te verbeteren naar de klant toe en onze aangeboden klantervaring kritisch bekijken en verbeterpunten aangeven.
Online Adverteren
Kennis van Photoshop of beeldbewerking is een sterke troef maar geen must. Er kan eventeel een opleiding voor voorzien worden. Tijdens de opzet van onze nieuwe site bekijken we de optimalisatie van ons beeldmateriaal. We screenen onze beelddatabank > Foto selectie – Foto cleaning – etc. Ook zal je leren hoe je banner en landingspagina’s moet opmaken/optimaliseren
E-mailmarketing
Fase 1: opzetten van structuur binnen ons nieuwe platform Adobe Campaign. Samen met het team bepaal je thema’s voor de nieuwsbrieven. Dit aan de hand van de collectie in de folder. Je kan acties opzetten om verzamelingen van e-mail opt-ins te stimuleren. Om onze e-mail zo optimaal op te stellen doe jij aan templatebuilding. Ook het opzetten van een databasestructuur iets wat jij gaat leren.
E-mailmarketing
Fase 2: Om de e-mail marketing zo vlot mogelijk te laten verlopen ga jij onze verschillende flows optimaliseren (verjaardagsmail, abandon carts, …) Ook de verdere integratie van structuur en segmentatie met als doel one-to-one marketing staat op jou to-do lijst. Om dit alles te optimaliseren meet en rapporteer je regelmatig de e-mail resultaten.
Concreet
1 student
Aantal beschikbare plaatsen: Volzet
Theo Nuyttenslaan 5
8540 Deerlijk
Fasion/Retail
