Bel&Bo: Kledingwinkelketen

Bel&Bo

Bel&Bo is een Belgisch familiebedrijf dat 30 jaar geleden opgericht werd. Ze stellen in totaal 595 mensen tewerk op de hoofdzetel in Deerlijk en in hun 95 winkels. Bel&Bo lanceert tweewekelijks een kleurrijke en trendy collectie in de winkels en op de webshop. Het merk staat voor kwaliteit tegen een betaalbare prijs. Een aangename winkelbeleving voor het hele gezin staat centraal.

Ze zetten al jarenlang in op duurzaam ondernemen en waren één van de pioniers in Vlaanderen. Zo is Bel&Bo lid van Fair Wear Foundation die toeziet op de correcte arbeidsomstandigheden in lageloonlanden.

Bel&Bo is op zoek naar digitale marketeers die hen kunnen bijstaan in de continu veranderende digitale wereld. Er zullen 2 projecten beschikbaar zijn. Zo zal 1 student Bel&Bo ondersteunen en 1 student hun real size collectie 'Vivella'. De 2 projecten staan hier uitgebreid toegelicht.  Ga zeker eens een kijkje nemen op de jobsite van Bel&Bo om de cultuur al eens op te snuiven.


Kantoor Bel&Bo

It's a match!

Deze Digital Native versterkt het Bel&Bo team voor het komende schooljaar!

Juno Opsomer - Bel&Bo

Juno Opsomer

“Fashion is een snel veranderende en complexe business waarin digitale skills absoluut vereist zijn. Bij Bel&Bo voel ik dan ook voldoende uitdaging om de theorie om te zetten in de praktijk!”


De digitale uitdaging van Bel&Bo

Een overzicht van alle competenties tijdens het traject


  • Ecommerce

    De basis van de webshop zijn de producten, de correcte/commerciële omschrijvingen en beeldvorming. Je zal mee input geven voor de omschrijvingen. Ook de klantenervaring optimaliseren maakt hier een groot onderdeel van uit. Retour, terugbetaling, … zal je ook moeten verwerken en in dialoog treden met de klant.

  • Analyse, evaluatie & continue verbetering

    Werken met Google Analytics, data interpreteren, inzichten verwerven en deze delen met collega’s om daarna de juiste acties op te zetten. Kleinschalig marktonderzoek opzetten via Forms of interviews in the field.

  • Marketing planning en creatie

    Onderzoek naar drivers & barriers winkels & webshop (cfr. Marktonderzoek/survey) Je bedenkt creatieve marketingcampagnes die ze online en via social media kunnen inzetten, om op deze manier de doelgroep te bereiken en hen naar de webshop of winkels te leiden. Klantenloyalty programma online uitwerken en duidelijk communiceren naar de klanten.

  • Search Engine Optimalisatie

    Zoekmachine zoekwoord onderzoek (via adwords account Wijs): – trends zoeken – Op welke zoekwoorden adverteert de concurrentie – Wat zoekt onze klant?

  • Social media marketing

    Bel&Bo gebruikt een aantal media kanalen: Google My Business, Facebook, Instagram, Linkedin… . Voor deze kanalen zal je een strategie bepalen, converseren met klanten, trends ontdekken, … .

  • E-mailmarketing

    Bepalen van thema’s voor de nieuwsbrieven, dit aan de hand van de collectie in de folder. – Schrijven van copy voor de nieuwsbrieven – Acties opzetten om verzameling van E mail optins te stimuleren – Meten, optimaliseren en rapporteren van de E mail resultaten.

  • Omni-channel retail

    De retailsector staat voor grote uitdagingen. Het onderzoeken van de online en offline drijfveren van de klant om deze in te zetten als verschillende touchpoints is cruciaal om als retailer relevant te blijven.

Hier vind je een uitgebreid overzicht en het verschil tussen de 2 projecten bij Bel&Bo.


Concreet

2 Studenten

Theo Nuyttenslaan 5
8540 Deerlijk

Fasion Retail

Image

Deel deze pagina