
Postgraduaat Digitale marketing en communicatie
Wil je aan de slag als digital marketeer? Maar mis je nog praktijkervaring om met zelfvertrouwen te solliciteren? Dan is dit duale postgraduaat iets voor jou! Je leert niet enkel de theorie, maar leert het vooral zelf toepassen in de praktijk! Je wordt een expert in onder andere:
- Google Ads (SEA)
- Search Engine Optimization (SEO)
- Sociale media
- E-commerce
- Contentcreatie
- ...
Online infosessies voor studenten
Maandag 23 juni: 19u tot 20u30
Zaterdag 28 juni: 10u tot 12u
Donderdag 4 september: 18u30 tot 20u30
Zaterdag 6 september: 10u tot 12u
Duaal leren = leren door te doen
Duaal leren is afwisselend leren op de schoolbanken én in de praktijk binnen een bedrijf. Op die manier wordt de leerstof uit de lessen meteen toegepast in de praktijk. En deze aanpak werkt! Veel dingen leer je pas, wanneer je ze zelf uitvoert.
Voorlopig lijken hogescholen zich zeer weinig te richten op deze aanpak van “duaal leren”. Daarom bieden we samen met de EHSAL management school voor het 7e jaar op een rij het postgraduaat digitale marketing en communicatie aan.
Want digitale marketing, dat leer je pas écht door het zelf te doen!
Meer info over duaal leren
Werkplekken
Zin om aan de slag te gaan bij één van onze werkplekken? Bekijk de lijst van deelnemende bedrijven.
Digitale Marketing in de praktijk...
De theorie van digitale marketing is vaak eenvoudig, de praktische uitvoering ervan niet. Neem bijvoorbeeld campagnes maken en optimaliseren in Google Ads. De theorie klinkt logisch. Totdat je Google Ads opent... en geconfronteerd wordt met een duizelingwekkende hoeveelheid keuzes. π―
Digitale marketing vraagt dus wat ervaring en oefening. En net al die vaardigheden en praktische skills leer je in dit postgraduaat. Of je nu voor een startup of multinational wilt werken, B2C of B2B, deze opleiding maakt je klaar voor elke digitale marketinguitdaging!
Vol zelfvertrouwen en met reΓ«le werkervaring naar de arbeidsmarkt gaan, dat is onze belofte.

Studenten 2024-2025
Waarom het postgraduaat iets voor jou is?
β Je leert van professionals die actief zijn in het bedrijfsleven.
β Relevante werkervaring, wat mooi staat op je CV.
β Focus op hard & soft skills die je niet op een schoolbank leert.
β Tal van netwerkmogelijkheden doorheen het jaar. (Incl. 2 bedrijfsbezoeken).
β Je start je carrière met ervaring en zelfvertrouwen.
β Je ontdekt je ware passies en talenten.
β Persoonlijke coaching door duaal digitaal, doorheen het jaar.
β Je maakt vaak meteen kans op een jobaanbieding.
van de afgestudeerden
heeft binnen de 2 maanden na deze opleiding
al een vaste job gevonden
Kalender 2025-2026
Leren in balans
Je combineert deze opleiding vlot met een studentenjob of andere engagementen, zoals bijvoorbeeld een thesisjaar.
- Maandag & dinsdag zijn lesdagen
- Woensdag heb je tijd om aan projecten te werken
- Donderdag & vrijdag zijn flexdagen. Je hebt geen les die dagen! (studentenjob, werkplekleren of vrije tijd)
- We spreiden de opdrachten en deadlines over het academiejaar.
Het programma:
In dit postgraduaat word je opgeleid tot een digitale marketeer die denkt in functie van de klant.
We gebruiken het See-Think-Do-Care-model als leidraad doorheen het programma:
- See – Hoe bereik je mensen die je merk nog niet kennen? Je leert hoe je via de juiste kanalen en boodschappen nieuwe doelgroepen aanspreekt.
- Think – Hoe overtuig je twijfelende klanten? Je leert hoe je online vertrouwen opbouwt met sterke content.
- Do – Hoe zet je interesse om in actie? We focussen op conversie, sales en tastbare resultaten.
- Care – Hoe hou je klanten tevreden en bouw je een duurzame relatie op? Je ontdekt hoe marketing ook na de aankoop een rol speelt.
Bekijk het volledige programma in detail.
Wat onze studenten zeggen




284 Studenten gingen je al voor
Manon, Jade en Janne delen hun ervaring met jou:
Dit is wat je mag verwachten
Jij schrijft je in en ontvangt een vragenlijst
Schrijf je zo snel mogelijk in voor de opleiding. Kort nadien ontvang je een vragenlijst. Deze vul je in om ons een zicht te geven op wat voor jou belangrijk is. Bijvoorbeeld welke competenties je graag wil verwerven, bij welk soort bedrijf en in welke regio je het liefst werkt.
Wij gaan op zoek naar een werkplek
Op basis van jouw antwoorden gaan wij op zoek naar de beste match. Dat gebeurt in 2 fases. Eerst eind juli, nadien nog in september. Eenmaal er een mogelijke match is, bellen we jou persoonlijk op.
Jullie hebben een kennismakingsgesprek
Wij brengen je via mail in contact met het bedrijf en jullie spreken af voor een kennismakingsgesprek. Na dit gesprek komen we bij jou terug om te polsen of er een match is.
Het is een match of we zoeken verder
Is het een match van beide kanten? Goed! Wij maken alles officieel. Voel je toch persoonlijk geen match? Geen probleem, contacteer duaal digitaal en leg uit wat jou tegenhoudt. Zo kunnen wij die twijfels de deur wijzen of een andere werkplek voorstellen.
Start academiejaar
Op 22 september start jij met de opleiding. 6 oktober is jouw eerste dag op jouw werkplek.
Jouw digitale compententies als marketeer van de toekomst
Tijdens het werkplekleren krijg jij meerdere competenties onder de knie. Welke dit zijn, hangt af van wat jouw werkplek te bieden heeft.
Klik door op de afbeelding & krijg meer informatie over de competenties.