Duaal Postgraduaat Digitale Marketing & Communicatie 2024-2025
Wil je aan de slag als digital marketeer? Maar mis je nog praktijkervaring om met zelfvertrouwen te solliciteren? Dan is dit duale postgraduaat iets voor jou! Je leert niet enkel de theorie, maar leert het vooral zelf toepassen in de praktijk! Je wordt een expert in onder andere:
- Google Ads (SEA)
- Search Engine Optimization (SEO)
- Sociale media
- E-commerce
- Contentcreatie
- ...
Een samenwerking
van duaal digitaal
en EHSAL in Brussel.
Duaal leren = leren door te doen
Duaal leren is afwisselend leren op de schoolbanken én in de praktijk binnen een bedrijf. Op die manier wordt de leerstof uit de lessen meteen toegepast in de praktijk. En deze aanpak werkt! Veel dingen leer je pas, wanneer je ze zelf uitvoert.
Voorlopig lijken hogescholen zich zeer weinig te richten op deze aanpak van “duaal leren”. Daarom bieden we samen met de EHSAL management school voor het 6e jaar op een rij het postgraduaat digitale marketing en communicatie aan.
Want digitale marketing, dat leer je pas écht door het zelf te doen!
Kom naar een infodag
Digitale Marketing in de praktijk...
De theorie van digitale marketing is vaak eenvoudig, de praktische uitvoering ervan niet. Neem bijvoorbeeld campagnes maken en optimaliseren in Google Ads. De theorie klinkt logisch. Totdat je Google Ads opent... en geconfronteerd wordt met een duizelingwekkende hoeveelheid keuzes. 😯
Digitale marketing vraagt dus wat ervaring en oefening. En net al die vaardigheden en praktische skills leer je in dit postgraduaat. Of je nu voor een startup of multinational wilt werken, B2C of B2B, deze opleiding maakt je klaar voor elke digitale marketinguitdaging!
Vol zelfvertrouwen en met reële werkervaring naar de arbeidsmarkt gaan, dat is onze belofte.
van de afgestudeerden
heeft binnen de 2 maanden na deze opleiding
al een vaste job gevonden
Ben je net als Karen klaar om in de digitale wereld te stappen?
Waarom dit iets voor jou is?
✓ Je leert van professionals die actief zijn in het bedrijfsleven, geen traditionele docenten.
✓ Je krijgt meteen werkervaring door als teamlid in een echt bedrijf te werken.
✓ Je ontwikkelt praktische vaardigheden die je niet op een schoolbank leert.
✓ Je wordt onderdeel van een netwerk dat je jouw hele carrière blijft meenemen.
✓ Je start je carrière met ervaring en zelfvertrouwen op zak.
✓ Je verwerft de nieuwste digitale marketing skills die bedrijven nu en in de toekomst zoeken.
✓ Je ontdekt je ware passies en talenten tijdens deze opleiding.
✓ Je maakt vaak meteen kans op een jobaanbieding direct na jouw studie.
Vernieuwd curriculum
Dankzij feedback van werkgevers, mentoren en studenten presenteren we trots een nieuw curriculum voor academiejaar 24-25.
Uitgangspunten van deze verbeteringen:
- Een rode draad die staat voor hedendaagse marketing. De klant centraal, digitale touchpoints zijn belangrijk, maar ook geïntegreerd in een online/offline totaalbeleving. We gebruiken het See-Think-Do-Care customer journey model als kapstok en structuur voor de modules van het nieuwe curriculum.
- Think:
Mensen zitten met een probleem, een behoefte. Hier denken ze over na. Ze gaan op zoek naar oplossingen. Online informatie zoeken is vaak de eerste reflex. Hoe zorg je voor de beste eerste ervaring? - Do:
Wat verwachten mensen in een aankoopmoment? Wanneer worden mensen klant van een merk? Hoe overtuig je hen met digitale content? Hoe creëer je echte business & sales impact met marketing? - See:
Hoe promoot je je merk, diensten of producten bij mensen die je totaal niet kennen?
Via welke kanalen vind je die nieuwe prospecten? Met welke boodschap wek je interesse? - Care:
Hoe worden mensen partner van je merk, je organisatie? Hoe groei je samen met je klanten?
Hoe blijf je in contact?
- Think:
- Leren combineerbaar maken met werken en je andere passies. Dat moet kunnen!
De combinatie met een studentenjob of een thesisjaar mag geen aanslag zijn op je slaap. We spreiden de leerdruk en deadlines voor opdrachten over het academiejaar. Op donderdag en vrijdag richten we nooit campusdagen in. (Kalender onderaan deze pagina) - Nog meer synergie tussen EHSAL Management School, campus en werkgevers. Ervaren mentoren van werkplekken, vaak ook ex-studenten van de opleiding, krijgen een plaats als gastdocent. We verwelkomen oa nieuwe gastdocenten van Proximus en KAAI.
258 Studenten gingen je al voor
Manon, Jade en Janne delen hun ervaring met jou:
Dit is wat je mag verwachten
Jij schrijft je in en ontvangt een vragenlijst
Schrijf je zo snel mogelijk in voor de opleiding. Kort nadien ontvang je een vragenlijst. Deze vul je in om ons een zicht te geven op wat voor jou belangrijk is. Bijvoorbeeld welke competenties je graag wil verwerven, bij welk soort bedrijf en in welke regio je het liefst werkt.
Wij gaan op zoek naar een werkplek
Op basis van jouw antwoorden gaan wij op zoek naar de beste match. Dat gebeurt in 2 fases. Eerst eind juli, nadien nog in september. Eenmaal er een mogelijke match is, bellen we jou persoonlijk op.
Jullie hebben een kennismakingsgesprek
Wij brengen je via mail in contact met het bedrijf en jullie spreken af voor een kennismakingsgesprek. Na dit gesprek komen we bij jou terug om te polsen of er een match is.
Het is een match of we zoeken verder
Is het een match van beide kanten? Goed! Wij maken alles officieel. Voel je toch persoonlijk geen match? Geen probleem, contacteer duaal digitaal en leg uit wat jou tegenhoudt. Zo kunnen wij die twijfels de deur wijzen of een andere werkplek voorstellen.
Start academiejaar
Op 23 september start jij met de opleiding. 7 oktober is jouw eerste dag op jouw werkplek.
Jouw digitale compententies als marketeer van de toekomst
Tijdens het werkplekleren krijg jij meerdere competenties onder de knie. Welke dit zijn, hangt af van wat jouw werkplek te bieden heeft.
Klik door op de afbeelding & krijg meer informatie over de competenties.