We zijn begin februari, wat wil zeggen dat we over de helft van duaal digitaal zijn 🙌. De studenten hebben ondertussen 9 weken stage achter de rug en nog 7 weken te gaan. In de lessen zijn al heel wat onderwerpen gepasseerd, maar er zijn natuurlijk nog interessante onderwerpen komst! 📚
Na de basics van digitale marketing kwamen website management en social media marketing aan bod. Daarnaast werden ze ook al ondergedompeld in zoekmachine marketing, e-mailmarketing & e-crm en marketingplanning.
Wat staat nog op de planning?
De studenten zullen zich nog verder verdiepen in social media marketing. En ook online research & digitale trends en marketing management & e-commerce komen nog aan bod.
Gedurende het hele jaar wordt er gewerkt aan de persoonlijke vaardigheden aan de hand van coachingsessies en lessen over presentatietechnieken, solliciteren, ... Met als doel de studenten voorbereiden op hun weg als digital native naar de arbeidsmarkt.
Naast alle lessen zijn er keuzetrajecten waaruit er minstens twee gekozen worden. Van het maken van een webshop of een eigen website tot Google Analytics en het behalen van Google certificaten. Voor het keuzetraject 'Get Google Certified' gingen we in december naar het Google Digitaal Atelier, lees alles over de workshops die we volgden hier.
💡 TIP: als werkplek is het nu het ideale moment om nog eens met je student samen te zitten en te bekijken wat ze nog graag willen leren in de laatste maanden!
Werkplekopdrachten
Er is niet enkel de kennis uit de lessen die wordt toegepast op de werkplek, maar er zijn ook vier opdrachten die gemaakt worden over de werkplek zelf.
- SEO: analyse en aanbevelingen om de SEO te verbeteren
- E-mailmarketing: het kritisch onder de loep nemen van de e-mailmarketing
- Social media advertising: ontwikkelen van een social media advertentie strategie
- Online adverteren: aanbeveling voor aanpak van SEA om de beste ROI te genereren met een beperkt mediabudget
Volledige programma
Benieuwd naar wat elk onderdeel nu juist inhoudt? Bekijk dan zeker het volledige programma van het Postgraduaat Digitale marketing en communicatie.