De Studio, say whut?
Podium voor jong publiek & centrum voor jong talent
De Studio is een culturele hotspot op het Mechelseplein in hartje Antwerpen.
De Studio brengt een jong publiek (0 tot 30 jaar) in contact met kunst, cultuur en media, met grote aandacht voor de stedelijke en maatschappelijke context en met zorg voor de kwetsbare positie van jongeren en kunstenaars.
Ons gebouw is een natuurlijke biotoop voor zowel kinderen als jongeren, voor zowel families als hippe vogels. Het is zo georganiseerd dat we van theaterzaal naar partyclub naar kunsthal naar congresruimte kunnen transformeren. De Studio is een plek waar families, scholen, tieners, twintigers, partycrashers, tobbers, criticasters, zoekers en vinders zich thuis voelen. Een open huis, dat ruimte geeft aan jonge mensen om hun verhaal te vertellen. Superdiverse theatergezelschappen, makers, spelers, curatoren en kunstenaars zetten bij ons hun gedurfde dromen om in niet-alledaagse daden.
En morgen? Morgen kan alles anders zijn. Zolang het maar vernieuwt en verrast.
#theater #concert #nightlife #festivals #literatuur #debat #spokenword #poetry #queerarts
De Cinema
De Cinema is geboren uit een samenwerking tussen twee instellingen die op het eerst gezicht als een odd couple kunnen worden gezien: Cinema Zuid, de filmwerking van het M HKA met haar focus op filmhistorische benadering van cinema, en De Studio, een jong en dynamisch, multidisciplinair cultuurhuis in het hart van de stad. Het resultaat is een boeiende zoektocht.
Terwijl velen de bioscoop verlieten omdat er thuis aanbod en schermen genoeg waren, geloven wij in de terugkeer naar de filmzaal als collectieve ervaring. De Cinema sluit zich aan bij de filosofie van De Studio: ook voor film is dit een huis van makers, van alles, voor iedereen en nu.
De Cinema nodigt je uit om deel te nemen aan die zoektocht, om je thuis te voelen, om met anderen, met iedereen te delen. Kom genieten van de films die je al eens zag, kom ontdekken wat je niet wist dat bestond.
Wat kan je er leren?
Marketing Planning en Creatie
Je helpt mee met het maken van een content strategie en voert deze dan ook planmatig uit. Het schrijven van overtuigende teksten voor on- en offline publiekscommunicatie zit in je vingers. Samen met het team leer je digitaal beeldmateriaal maken en optimaliseren. Ook leer je een doelgroep en persona bepalen en toets je deze aan de praktijk. Digital marketing is meten, je zet doelen en content meetsystemen op. Hier maak je rapporten van en kan meer info geven over de best practices Ook het aanpassen en optimaliseren van content voor de publicatie kanelen is iets wat jij in gaat groeien. Ook het identificeren van lokale influencers en relatie management schrikt je niet af.
SEA
Je vergaart al doende kennis en past een Social Media strategie toe. Ook leer je experimenteren met content zodat die relevant is voor het kanaal en doelgroep. Professioneel leren werken met Facebook Business manager, linkedin, Google My Business, Youtube, ... Gedrag en communicatie van fans volgen. Dialoog aangaan met klanten en prospecten via social media. Afstemmen van social media op andere communicatie kanalen. Bepalen welke posts ondersteuning krijgen van betaalde media. Meten en rapporteren van de social media initiatieven.
Email Marketing
Je krijgt de vrijheid om mee boodschappen te bepalen en te schrijven. E-mails op een efficiënte manier uitsturen naar de juiste doelgroep is van belang. Jij helpt mee met de segmentbepaling van de doelgroepen. Naast de doelgroep is ook het design een belangrijk onderdeel. Jij test en optimaliseert dit. Je leert hoe je email opt-ins stimuleert en bepaalt objectieven voor de campagnes. Je meet, optimaliseert en rapporteert de resultaten.
Omnichanel Retail
Je leert strategische en tactische aanbevelingen formuleren ter verbetering van de conversie en hebt een probleemoplossend vermogen in een digitale klantrelatie.
Marketing Automatisatie
Je bedenkt en configureert de Marketing flows. Je maakt content voor elke stap van de funnel en identificeert leads. Ook pas je regelmatig informatie aan, aan de behoeften van de doelgroep en persona. Je leert werken met CRM en Automatisatie tools. Bepalen en uitschrijven van processen, triggers en uitzonderingen. Resultaten meten, evalueren en bijsturen.
Online Adverteren
De juiste mensen, de juiste boodschap tonen. Jij leert doelgroepen bepalen en targetten binnen de meest gebruikte kanalen (Google, Facebook, Instagram,..). Je helpt mee met de bepaling van een campagne structuur en strategie. Hiervoor creëer je advertenties met overtuigende teksten/copy. Ook een zoekmachine zoekwoord onderzoek en de optimalisatie van landingspagina’s staat op de planning. Dit alles test en rapporteer je.
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
Je leert bedrijfsdoelstellingen vertalen naar metrics en KPI's. Je verzamelt data en controleert deze op interessante inzichten. Je zet AB-Testen op en personaliseert met Google Optimize. Ook het leren werken met Google Analytics is iets dat jij onder de knie krijgt. Verschillende data uit meerdere bronnen breng je samen in een overzichtelijk rapport met gebruik van de tool: Data Studio. Je presenteert resultaten en inzichten aan collega’s. Hun ervaring en inzichten meenemen in de analyse. Data omvormen, trends leren verklaren, het voeren van een kleinschalig marktonderzoek, … zijn zaken waar jij je tanden in mag/gaat zetten. Ook leer je de bedrijfsimpact van het eigen werk en initiatieven analyseren.
SEO
Je vergaart al doende kennis over SEO en past een SEO strategie/ best practices toe. Je leert hoe je een Zoekmachine zoekwoord onderzoek uitvoert en gaat ook aan de slag met een concurrentie onderzoek. Ook leer je meer over local Seo, Mobile Seo, SEO pagina autit, … Ook hier staat het meten en rapporteren van de resultaten centraal.
Customer Experience Strategie
Je denkt kritisch na en reflecteert over de aangeboden klantervaring ook geef je suggesties ter verbetering. Je meet de klantentevredenheid, neemt interviews af en bepaalt persona’s of verrijkt de bestaande met echte voorbeelden.
Growth Hacking & Conversie Optimalisatie
In co-creatie gaan met collega’s. De site is gekoppeld aan een planningstool en ticketingsysteem. User testing van de nieuwe website
Wie zoekt De Studio
Een wakkere burger met een hart voor cultuur die samen met ons grenzen wil verleggen, verslaafd is aan afwisseling en kickt op uitdagingen. Je werkt doelgericht, denkt pro-actief en blijft zen als het stormt.In De Studio krijg je toegang tot de back office: social media, GA, … Ja, zelfs de keuken. Je kan deelnemen aan de opzet van een nieuwe website waardoor zowat alle digitale competenties aan bod komen. Onze werking biedt een ruim en divers speelveld om je kennis op los te laten.
Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor de postgraduaat!
Concreet