
Wie is Kay Snels?
Kay Snels is een Antwerps-Amerikaanse onderneemster en oudleerlinge van Raphael Nolens. Nadat zij haar diploma Digitale Marketing & Communicatie verkreeg, startte zij een videoproject genaamd “Teach Me Whatever” via YouTube. Haar video content trok Sony, A.S. Adventure, en Hello Bank aan als brand partners en sponsors. Zij mocht 1 stad uit kiezen en daar 3 maanden gaan wonen volledig op kosten van Hello Bank. Als 21-jarige verhuisde ze toen naar San Francisco om daar bij Airbnb, Google, en Instagram achter de schermen te gaan met “Teach Me Whatever”.
Ze schreef daar stiekeme boodschappen op whiteboards en liet vaak ook vaak “per ongeluk” haar C.V. achter op mensen hun bureaus in de hoop om een job in Amerika te scoren met succes. Zij kreeg toen haar eerste job bij Uber als Sociale Media Manager. Na 4 jaar in San Francisco te werken in tech, trok ze toen naar Los Angeles om als “Head of Marketing” te werken bij BossBabe. BossBabe is een Instagram community van 2 miljoen ondernemende vrouwen, populaire podcast, en heeft ook een razend successful membership & online cursus bedrijfsmodel. In 2020 startte zij haar eigen bedrijf nadat 40 miljoen Amerikanen hun jobs tijdelijk verloren door de coronacrisis. Entrepreneurship baby!
Wat kan je er leren?
Email Marketing
Copywriting voor wekelijkse nieuwsbrief in Nederlands en Engels. Testen en optimaliseren van het email design (lange tekst met hyperlinks vs. designed). Doelgroepen segmentbepaling. Stimuleren van ~1000 maandelijkse opt-ins. Data interpreteren in Email Marketing Tool.
SEA
Test van 1 SEA campagne op Google
Omnichanel Retail
Niet van toepassing, maar interesse om te bespreken of de student een pop-up goede ROI kan opleveren
Marketing Automatisatie
Configureren en testen van Marketing flows in onze huidige emailmarketingtool. Onderzoeken van 5 tools (met begeleiding) en welke de juiste is voor het bedrijfsmodel. Opzetten & omzetten van marketingautomatisaties naar andere flows (o.a. Wat kan er “breken” en hoe vermijden? Schrijven en creëren van emailcampagnes die een prospect tot klant omvormen Identificatie en scoring van leads met tags. Bepalen en implementeren van processen, triggers en uitzonderingen.
Marketing Planning en Creatie
Maken van een contentstrategie voor email, Instagram, Podcast, Tik Tok, LinkedIn, Paid Ads en die planmatig uitvoeren. Schrijven van overtuigende teksten voor LinkedIn en nieuwsbrief die email en SMS signups genereren. Maken en optimaliseren van digitaal beeldmateriaal via Canva en Photoshop Doelgroep, persona bepaling en toetsing aan de praktijk voor Belgische & Amerikaanse markt. Doelen en content meetsystemen overhouden en trends identificeren (e.g. welk soort content doet 2 accounts groeien?). Content aanpassen en optimaliseren voor de publicatie kanalen voor Belgische en Amerikaanse markt. Lokale influencers/klanten identificeren en relatie management. Maken en rapporteren van resultaten en best practices. Marketingsegmenten identificeren via polls
Online Adverteren
Doelgroep bepaling en targeting binnen de meest gebruikte kanalen (Google, Facebook, Instagram, Linkedin,..). Campagne structuur en strategie bepaling. Testen van allereerste tekstadvertentie. Onderzoeken hoe we displayadvertenties en retargeting kunnen toepassen. Campagne landingspagina optimalisatie. Testen en rapporteren van campagnes en advertenties.
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
Bedrijfsdoelstellingen leren vertalen naar yearly, quarterly, monthly KPI's. 1 Nieuw inzicht vinden in Google Analytics. AB-Testen en Personaliseren met Google Optimize. Integratie van Data uit meerdere bronnen via Data Studio. Voeren van een kleinschalig marktonderzoek.
SEO
Deep dive in Yoast SEO Plug-In versus Squarespace SEO mogelijkheden. Zoekmachine zoekwoord onderzoek. Concurrentie zoekwoord onderzoek. Audit en optimalisatie van 1-30 pagina’s. Local SEO Mobile SEO Meten en rapporteren van SEO resultaten.
Customer Experience Strategie
Testimonialstrategie uitwerken. Typeform opzettten voor klantenfeedback. Systems & processen uitwerken.
E-commerce
Mee opzetten van een online webshop. Onderzoek van webshopplatformen (o.a. Shopify, Squarespace E-Commerce). Checkout cart tracken om conversie te verbeteren. Verwerking van bestellingen. Live Chat tool opzetten en gedurende een lanceringsdag vragen beantwoorden.
Growth Hacking & Conversie Optimalisatie
1 webinar leiden (van inschrijvingen genereren tot tool opzetten tot support tijdens webinar en opvolging)
Wie zoekt Kay Snels
Bachelor of masteropleiding in Grafische vormgeving, multimedia, cross media marketing, Front End Developer is een plus (maar alle achtergronden welkom)
- Iemand die graag ooit zelf in het ondernemerschap wil stappen of in het buitenland wil werken en alles rechtstreeks van de CEO wil leren
- Iemand die veel tijd op Instagram/TikTok/Snapchat/LinkedIn spendeert
- Iemand die in het Nederlands & Engels kan schrijven en spreken (hoeft niet perfect te zijn, maar goed genoeg! Een sterk accent is toppie.)
- Een duizendpoot die even graag “left brain” (e-commerce paid ads, emailautomatisatie opzetten, inzichten formuleren vanuit data) als “right brain” (Instagramcontent designen, nieuwsbrief schrijven) gebruikt
Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor de postgraduaat!
Concreet
