
Wie is Solina?
Solina is een vooraanstaande wereldwijde partner voor de voedingsindustrie, met de lokale kennis en de wereldwijde schaal die nodig is om de belangrijkste en dringendste uitdagingen aan te gaan.
We ontwikkelen aangepaste ingrediëntenoplossingen voor onze klanten in de voedingsindustrie, de foodservicesector, de slagerijsector en de nutritionsector. We willen bijdragen aan de productie van voeding die heerlijk, voedzaam, betaalbaar, duurzaam en praktisch te bereiden is.
Solina koopt ingrediënten van overal ter wereld aan, en met onze kennis en wetenschappelijke achtergrond stemmen we oplossingen af op de specifieke behoeften van een project. Met 30 R&D-centra staat Solina in nauw contact met de lokale markten. De kennis over lokale smaakvoorkeuren die daaruit voortvloeit, koppelen we aan inzichten uit marktonderzoek en onze technische expertise, waardoor Solina producten kan aanpassen aan verschillende consumentenpopulaties.
Je komt terecht in het marketing team van Solina Belgium. Samen met je collega’s werk je concrete marketingacties uit voor de Solina-merken Rejo, Degens, Apollo en Nutrisis in België en Nederland.
Wat kan je er leren?
Email Marketing
Je helpt mee met het opstellen en plannen van mailings voor de merken van Solina in België en Nederland. Deze mailings worden uitgestuurd met behulp van onze nieuwe marketing automatisatie tool Hubspot. Dit is een volledig nieuw systeem voor Solina waardoor je, samen met jouw collega’s en met het Solina digital team, alle kneepjes van deze tool en e-mail automatisatie leert kennen.
Marketing Planning en Creatie
Je helpt mee bij het plannen en uitvoeren van de marketingacties voor de verschillende Solina merken in België en Nederland. Wordt er een planning opgemaakt, dan neem je deel aan brainstorms met interne stakeholders. Je zet strategische marketingplannen om in concrete acties via tal van communicatiekanalen. We moedigen je graag aan om mee na te denken en je creativiteit te gebruiken bij de operationele uitvoering. Je helpt mee de conversiedoelen te bepalen en met het verder definiëren van de doelgroep bij de lancering van nieuwe producten.
Customer Experience Strategie
Je denkt mee na over hoe we onze customer service verder kunnen verbeteren op digitaal vlak. Je helpt ook een handje met de implementatie van nieuwe initiatieven.
SEA
Samen met jouw collega’s ga je op zoek naar de ideale SEA campagnes die we kunnen toepassen op verschillende merken. Hier kan je je creativiteit de vrije loop laten!
E-Commerce
Dit is een groot project dat gekoppeld is aan de lancering van een nieuwe website die normaal gezien vlak voor de stage gelanceerd wordt. Het zal dan ook jouw taak zijn om samen met het team dit zo goed mogelijk op te volgen en bij te sturen waar nodig.
Marketing Automatisatie
Dit is helemaal nieuw bij Solina dus hier kan je echt je tanden inzetten! Je bedenkt en configureert nieuwe marketing flows en voorziet de juiste content in elke stap van de funnel.
Online Adverteren
Je bedenkt en creëert online display campagnes. We betrekken je bij de strategie en inplanning. Soms werken we samen met externe partijen voor de grafische uitwerking. Samen met ons agency kan je deze projecten dan verder uitvoeren.
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
Via Google Analytics monitor je onze websites, rapporteer je eventuele problemen en werk je samen met ons aan de juiste oplossing. De analytics over verschillende kanalen heen verzamel je in een Google Data Studio rapport.
SEO
In samenwerking met onze copywriter zie je er op toe dat de SEO optimaal gewaarborgd blijft bij het schrijven van nieuwe content om te posten op onze website en sociale media.
Growth Hacking & Conversie Optimalisatie
Inspiratie? Je helpt mee in het bepalen van de toekomstige (digitale) marketingstrategie, doet suggesties rond merkbeleving en je werkt creatieve voorstellen uit voor nieuwe acties of productlanceringen.
Wie zoekt Solina Belgium?
Vragen?
Stel ze aan alumnus Justine, zij is ondertussen als Marketing & communication specialist vast aan de slag bij Solina Belgium.
Concreet