
Wie is Trademart
Al 50 jaar is Trademart dé ontmoetingsplek voor retailprofessionals. Van een ambitieus idee in 1975 tot een iconisch platform voor merken, retailers en exposanten: ons verhaal zit vol verbinding en innovatie.
Trademart is dé plek waar merken en retail professionals samenkomen.
✔ Ontmoetingsplaats voor agenten, merken, fabrikanten en wederverkopers
✔ 1500 lifestylemerken tentoongesteld in moderne showrooms
✔ We verwelkomen elk jaar meer dan 10.000 professionele kopers
Missie en visie
Trademart wil bijdragen tot het succes in de Europese retailwereld van zowel merken en verdelers als handelaars. Wij zijn niet alleen het grootste B2B inkoopcentrum in Europa, maar ook een bruisend centrum van expertise en verbinding. We zijn trots op onze Belgische roots en streven naar het mogelijk maken van vooruitgang in de retailindustrie door innovatie en samenwerking. Onze merkessentie draait om het connecteren van vraag en aanbod in fashion, home & living, baby & kids om zo samen waarde te creëren, sterke relaties te smeden en het verbinden van mensen en mogelijkheden om de toekomst van retail vorm te geven.
Waarden
Customer focus & toewijding
Trademart wil luisteren, begrijpen en handelen in het belang van alle stakeholders. We zijn toegewijd aan de groei van onze klanten en partners.
Creatieve expertise & innovatie
Trademart heeft de nodige retail knowhow en een no-nonsense, innovatieve en toekomstgerichte denkwijze om huidige en toekomstige uitdagingen in het retaillandschap efficiënt aan te gaan.
Samenwerking
We willen samen met onze stakeholders de uitdagingen van het steeds veranderende retaillandschap aangaan om zo samen retailwaarde te creeëren.

Wat kan je er leren?
Marketing Planning en Creatie
Opvolg en meewerken aan uitrol marketing plan najaar 2025 en creatie van content. Mix van always on, campagnes, events en projecten.
Social media marketing
Creatie van content obv contentkalender. Zelf aan het stuur staan van nieuwe social media projecten. Fotografie en videografie skills zijn hierbij een pluspunt
Online Adverteren
Betrokken in proces met digital paid agency MakeWaves. Opvolgen & optimaliseren digital paid campagnes op verschillende kanalen (focus Google & Meta)
SEO
Opvolg huidige werking/acties en meedenken over plan / aanpak naar 2026 toe.
SEA
Zie puntje online adverteren
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
Door middel van invullen/beheer en opvolgen OKR document waar we onze KPI’s structureel aanvullen. Continue bijsturen van verschillende processen.
Email Marketing
Proces van newsletters + automated email flows. Van strategie tem uitwerking. Dit in samenwerking met ons agency The Future Funnel. Eerste stappen implementatie nieuw CRM systeem.
Customer experience strategie
NPS scores buyers opvolgen en optimaliseren. Strategie opstellen voor CE flow naar uitrol 2026 toe.
Omnichannel retail
Trademart is voornamelijk fysiek actief maar heeft ook haar website en overeenkomst met Orderchamp. Op deze manier gaan we omnichannel te werk.
Marketing automatisatie
Er bestaan al bepaalde marketing automatisation initiatieven zoals bvb automated email & paid flows, … . Maar analyseren wat er nog mogelijk is en bruikbaar voor/bij Trademart.
Growth hacking & conversie optimalisatie
Door middel van invullen/beheer en opvolgen OKR document continue bijsturen van verschillende processen. Maar ook hier kijken naar best practices en toepassen op/bij Trademart.
Wie zoekt Trademart:
Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor het postgraduaat!
Concreet