Hi!
Hier ben ik weer met mijn recap. Did you miss me?... We hebben er weer twee leerrijke weken opzitten bij EMS in het mooie Brussel (nu zeker met de kerstmarkt , zo gezellig!!). De vraag luidt dan weer: 'En wat hebben we vandaag (lees: afgelopen 2 weken) geleerd?'
- #1: De basis rond e-mailmarketing. Gewoon een mailtje uitsturen zou je denken. Was het maar zo simpel. Gelukkig bestaan er veel handige AI-tools om ons hierin te ondersteunen, leerden we van Tamara Gielen.
- #2: CSS, het is toch iets eigenaardigs he? We hebben onze laatste les CSS gekregen van Wouter Vandersyppe. Hij heeft ons nog enkele tips & tricks meegegeven om de final touch aan onze taak te kunnen maken, waarvoor dank.
- #3: Google analytics 4. Deze les was meer een soort vragenuurtje. Problemen met GA4, Google Tag Manager of Google Search Console? We hebben van elks een demo gekregen.
- #4: In de les van webdesign beeldbewerking leerden we over de betekenis van verschillende kleuren. Wist je dat een rode kamer ervoor zorgt dat je meer gaat zweten? Rood prikkelt namelijk harder dan groen. Fascinerend, toch?
- #5: De campagne die het meeste opbrengt voor jouw website, is niet altijd diegene die op het eerste zicht het beste lijkt. ROI, een ingewikkeld, maar belangrijk gegeven in de digitale marketing. Daarmee toon je aan dat wat jij doet, opbrengt voor een bedrijf.
- Dat Steven Van Belleghem een fervente fan is van Disney en Club Brugge. Uiteraard haalden we ook nog andere inzichtrijke lessen uit zijn college. Zo vertelde hij ons dat de focus op klantwaarde en -noden heel belangrijk is. Klanten hechten veel waarde aan tijd, geld en energie. Zorg altijd voor snelle, betaalbare en handige oplossingen. Vooral digitaal moet het vlekkeloos zijn. Kortom, happy customers = happy business!
- ChatGPT, dé uitvinding van de eeuw. Lieven Van Nieuwenhuyze liet ons zien wat je daar nu allemaal mee kan gaan doen. En dat gaat ver. Zo ver zelfs dat je zelfs contracten kan opstellen met AI, zonder daarvoor een externe voor in te schakelen.
Het keuzetraject 'Get Google Certified' is ook van start gegaan. We kregen 2 namiddagen les van een Google certified lesgever.
Tobias Verbruggen gaf een workshop over hoe je een contentstrategie creëert voor je social media en leerde ons hoe je zelf aan de slag kan gaan met het creëren van videocontent.
Van Candice Vanhacht kregen we tips om doeltreffend te schrijven voor social media en hoe je als bedrijf je online zichtbaarheid kan verbeteren met 'Google mijn bedrijf'.
Nu is het de bedoeling dat we nog 2 Google-Ads certificeringen behalen in de Google Skillshop. Kennen jullie dit platform van Google al? Je kan er tal van gratis opleidingen volgen, waarna je een test kan afleggen en vervolgens een certificaat kan behalen.
Voor de rest zijn we volop bezig aan de 2 taken die we vrijdag moeten indienen (CSS en SEO).
Dus ik ga nu ook nog even verder prutsen in CSS, maar ik ben er terug binnen twee weken!
xoxo
Karen