80% van de meest succesvolle B2B-bedrijven hebben een gedocumenteerde contentmarketingstrategie en gebruiken een redactiekalender

Ontdek de kracht van content creatie

 

Op 6 december 2023 verwelkomde EHSAL Management School Tobias Verbruggen, trainer bij het Google Digitaal Atelier. (Nee, het was niet alleen de Sint en zijn roetpieten die langskwamen. 🙈) Zijn leerrijk gastcollege voor het keuzetraject Google Certificering wierp een extra licht op het cruciale belang van content creatie, vooral op het gebied van socialmedia- en videocontent.

Waarom zou content creatie zo'n prominente rol moeten spelen in de digitale strategie? De statistieken spreken voor zich: 80% van 's werelds meest succesvolle bedrijven hanteert vandaag de dag een doelgerichte en actieve contentstrategie. Het is niet alleen iets voor grote ondernemingen. Elke organisatie, groot of klein, kan enorm profiteren van een goed doordachte contentstrategie. 

Hier zijn enkele goede redenen waarom content creatie een essentieel is voor het succes van een bedrijf:

1. Bekendheid van een product vergroten 👀✨

Content is de sleutel om een product en zijn unieke kenmerken bekend te maken bij potentiële kopers. Maak gebruik van sociale media om geschreven - en videocontent gratis en op een authentieke manier op jouw eigen kanalen te delen. 

2. SEO-boost 📈🌐


Google houdt van relevante, waardevolle content. Door regelmatig boeiende content te produceren, vergroot je de kans dat jouw website hoger wordt gerangschikt in de Google-zoekresultaten. Dat betekent dat potentiële kopers jouw website eerder ontdekken wanneer ze op zoek zijn naar een product.

3. Creëer betrokkenheid en ambassadeurs 💬🗣

Content creatie gaat verder dan alleen zichtbaarheid. Het stelt je in staat om betrokkenheid te creëren en een gemeenschap op te bouwen rondom een bedrijf. Door conversaties op gang te brengen en ambassadeurs te genereren, bouw je aan een positieve reputatie en mond-tot-mondreclame. 

Kortom, content creatie is niet alleen een trend. Het is een cruciale bouwsteen voor het succes van een bedrijf. Leer tijdens het keuzevak Content Creatie hoe je een goede contentstrategie kan opbouwen en pas het toe op onze kanalen en laat jouw creativiteit los op een van de werkplekken van Duaal Digitaal! 

80% van de meest succesvolle B2B-bedrijven hebben een gedocumenteerde contentmarketingstrategie en gebruiken een redactiekalender. Social-mediaplatforms zijn de #1 B2B-distributiekanalen voor content, gevolgd door e-mail en de website/ blog van de organisatie