groepsfoto studenten 2023-2024

Mijn duaal digitaal ervaring

Hi allemaal,

In deze blogpost deel ik graag hoe ik het postgraduaat Digitale Marketing & Communicatie, dat ik afgelopen jaar heb gevolgd, ervaren heb.

Mijn avontuur begon al in juni 2023. Na het behalen van mijn master in muziektherapie voelde ik me nog niet klaar om het werkveld in te gaan. Vragen zoals “En, wat ga je nu doen met je diploma?” en goedbedoelde opmerkingen zoals “Ik kan eens vragen of ze daar nog een therapeut nodig hebben?” bezorgden me veel stress. Ik begon te overwegen: “Wat wil ik nu echt doen?” 🤔

Een nieuwe master of bachelor zou te veel tijd kosten. Gelukkig wist ik al snel dat digitale marketing en communicatie mijn interesse hadden. Na wat opzoekwerk kwam ik terecht op de website van EMS, waar ik het postgraduaat “Digitale Marketing en Communicatie” vond. Een opleiding die in april eindigt én 7 maanden praktijkervaring biedt? Count me in!

Na mijn inschrijving begon de zoektocht naar een werkplek. Ik zat op kot in Leuven en wilde graag in de regio blijven. Misschien AB InBev? 🍻 Ja hoor, ik had het geluk mijn traject bij AB InBev te mogen afleggen. Ik kreeg de taak om een digitale customer journey te ontwerpen voor Horeca Technische Services (HTS), een afdeling waar nog nooit marketinginspanningen waren gedaan. Spannend, want er waren ook geen marketeers actief. Een muziektherapeut die de marketing voor AB InBev gaat organiseren? Dat wordt interessant!

De start van het academiejaar was super spannend. De eerste lesweken waren intens, maar ik heb meteen veel geleerd over digitale marketing. Tijdens die weken leer je ook je klasgenoten kennen, wat het leuk maakt om ervaringen uit te wisselen. Wist-je-dat: alle lessen worden gegeven door gastdocenten die actief zijn of waren op het werkveld. Hun eigen ervaringen maken de lessen extra interessant! 🤓

Het traject was kort, intens, maar vooral boeiend. De combinatie van lessen en werkplekleren was voor mij ideaal. Zo kon ik telkens met nieuwe inzichten en een frisse blik terugkeren naar mijn werkplek. Ook was het spannend om aan de slag te gaan bij een groot bedrijf zoals AB InBev, maar het was vooral super leerrijk. 

Ik kan dit traject van harte aanbevelen aan iedereen die net is afgestudeerd en de wereld van digitale marketing wil ontdekken. Heb je nog twijfels of zit je met vragen? Stuur me dan gerust een berichtje! 🤩

Groetjes, Nathalie