Wie is Ask-Waldo?
Het idee achter Ask-Waldo zag het levenslicht toen drie vrienden, destijds actief als consultants, de gemeenschappelijke problemen waar ze op botsten tijdens hun projecten begonnen te doorzien. Hun grootste struikelblok? Het vaak uren zoeken naar de juiste persoon voor het oplossen van een specifiek probleem of gebrek aan expertise. De huidige technologie en haar toepassingen kennen geen grenzen dus zou collega’s snel en efficiënt kunnen helpen met problemen ook mogelijk moeten zijn. Hieruit ontstond het idee een gecentraliseerde applicatie te ontwerpen die medewerkers rechtstreeks met elkaar verbindt op basis van skills en expertise, ondersteund door de wonderen van technologie. Door het zoeken naar een perfect match voor het probleem van een medewerker en deze rechtstreeks te linken aan een in-house expert bespaart dit tijd, frustraties en vooral: geld.
Ask-Waldo is een jong, dynamisch en open-minded tech-bedrijf in zijn kinderschoenen maar met een leren jas en hippe jeans op de groei. We bieden software as a service op maat van bedrijven om zo medewerkers, problemen en kennis snel en efficiënt met elkaar te verbinden. Zo krijgen bedrijven eveneens meer inzicht in hun skill-base en kan een blauwdruk worden gevormd van de kennisstromen op de werkvloer.
We gaan als team geen uitdaging uit de weg als het aankomt op de groei van ons nog jonge bedrijf en steunen daarbij op onze eigen ervaring én die van experten uit de bedrijfswereld. Je zal dus terecht komen in een zeer leerrijke omgeving met veel verantwoordelijkheden en inspraak in de dagelijkse werking terwijl je mee schrijft aan onze bestseller-to-be. Onze jonge bedrijfsstructuur biedt eveneens ruimte voor verbetering, waardoor wij ook elke dag kunnen en willen leren van anderen. Een synergie tussen de frisse, objectieve insteek van een stagiair en onze bedrijfskennis, daar tekenen we voor.
Wat kan je er leren?
Email Marketing
Email wordt bij onEmail wordt bij ons uitgestuurd via Mailchimp en Gmail geconnecteerd met Hubspot, om zo ons klantenbestand geordend te houden en onze automatische mailing gestroomlijnd te houden op basis van de levenscyclus van onze leads. Ook hier is continue opvolging nodig van onze toekomstige marketingcollega gaande van het schrijven tot verder automatiseren van mails/mailing. s uitgestuurd via Mailchimp en Gmail geconnecteerd met Hubspot, om zo ons klantenbestand geordend te houden en onze automatische mailing gestroomlijnd te houden op basis van de levenscyclus van onze leads. Ook hier is continue opvolging nodig van onze toekomstige
Marketing Planning en Creatie
Onze startup staat op het punt van het uitrollen van een goed uitgekiemde marketingstrategie. Hierin krijgt onze toekomstige versterking dan ook veel inspraak en zullen we met hem/haar en eventueel begeleiding en inzichten van duaal digitaal samenwerken om ons product zo stevig en gericht mogelijk naar buiten te krijgen. Een totaal uitgedacht framework is niet iets wat wij kunnen bieden, veel leren on the spot en het mee uitbouwen van scrap des te meer!
SEA
Beperkte budgetten betekent dat wij hoge efficiëntie van elke euro hoog in het vaandel dragen. Daarom zal ook SEA niet in ons curriculum ontbreken
Growth hacking & Conversie Optimalisatie
Een belangrijk onderdeel van onze dagelijkse werking is het optimaliseren van onze lead nurturing en het verhogen van onze conversion rates op onze website en socials. Hiervoor gaat de student ook zijn of haar kennis kunnen toepassen om dit voor ons meer dan waar te maken en zo het klantenbestand van AskWaldo te vergroten, met oog voor detail en het analyseren van data uit eigen gevoerde tests (A/B testing, etc.)
Online Adverteren
Ons bedrijf is B2B gericht en zal dus online zeer gericht moeten adverteren. Als startup zijn de budgetten eerder kleinschalig, wat niet betekent dat er minder efficiënt kan worden geadverteerd. Bij ons zal dus de kunst erin bestaan om met beperktere middelen de juiste doelgroep te targetten aan de hand van doelgerichte advertising. Denk hierbij aan Google Adwords maar voornamelijk aan advertising op LinkedIn, onze voornaamste social.
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
In ons jong bedrijf is het vaak trial and error. We leren elke dag uit fouten, maar eveneens bouwen we verder op verbeteringen gemaakt in het verleden. Continu wordt er gewerkt om het bedrijf naar een betere versie van zichzelf te brengen. Ook daarin zal onze duaal digitale metgezel een rol spelen!
SEO
Organisch bereik is voor onze startup puur goud. Daarom wordt SEO voor onze medewerker een ware speerpunt waar hij of zij veel mee zal kunnen werken
Marketing Automatisatie
Dit hangt nauw samen met onze mailing, CRM en dergelijke om onze leads zo efficiënt en aangenaam mogelijk te begeleiden in hun customer journey en zo te duwen in de richting van conversie. De student zal mee helpen bij het aanleveren van meer hot leads en zo het conversie-ratio van het sales-team verhogen via marketing automatisatie in de brede zin van het woord.
Wie zoekt Ask-Waldo?
Concreet