Wie is KiddoTravel?
KiddoTravel maakt het veel eenvoudiger voor gezinnen die samen met hun kinderen een onvergetelijke reis willen maken. Door het gebruik van thematische bouwstenen op het online platform www.kiddotravel.be kan je nu op een erg makkelijke manier een vakantie samenstellen die voldoende inhoud en afwisseling biedt voor ouders en hun kroost.
We hebben naast passie ook de ervaring in het toerisme én de lokale contacten in huis om boeiende reizen voor gezinnen met kinderen te organiseren. De landen die we aanbieden hebben we zelf afgereisd op zoek naar activiteiten waar kinderen dol op zullen zijn. Ze zijn namelijk uitgeprobeerd en goedgekeurd door andere kinderen: onze drie zonen.
Wij beseffen dat elk lid van een familie andere wensen heeft op vakantie. De ene wil het rustig aan doen en chillen op een mooi strand, de ander wil actief zijn en ziplinen door de jungle. Daarom ontwikkelden we een nieuw concept: de bouwstenen. Daarmee bouw je – samen met je gezin – zelf de coolste vakantie op het ritme van jouw gezin.
Bij Kiddotravel kom je terecht in een klein team, wat je enorm veel mogelijkheden geeft om diverse taken aan te pakken. Dat geeft je ook alle mogelijkheid om zelf je taken in te plannen en het maximale uit je werkplektraject te halen. Je kan enorm veel bijleren en groeien, want Liesbeth heeft zelf 25 jaar ervaring in het marketingveld. Ze zal je dus goed kunnen begeleiden en zal je veel bijleren.
Wat kan je er leren?
Email Marketing
Via onze website kunnen mensen zich inschrijven voor onze nieuwsbrief. Telkens er nieuwe bestemmingen zijn of om mensen te inspireren zullen wij een email opstellen. Dit via het programma MailChimp. Dit is ook een goede tool voor het meten en evalueren van het succes van de email campagne.
Marketing Planning en Creatie
Na een uitgebreid concurrentie-onderzoek, zal je content creëren om de doelgroep aan te spreken. Dit gaat over blogs schrijven voor op de website, alsook een contentkalender maken voor op onze sociale media kanalen. Voor onze posts op sociale media heb je ook de vrijheid om te kiezen tussen al ons beeldmateriaal en dit te bewerken. Het succes van deze posts zal moeten worden gemeten om telkens te optimaliseren.
SEA
Wij werken enorm veel met Google advertenties. Dit gaat zowel over search campagnes als over display campagnes. Deze mag je volledig zelf, van A tot Z, opstellen met de budgetten die wij ter beschikking stellen.
E-commerce
De prospecten kunnen hun rondreis zelf samenstellen aan de hand van onze bouwstenen en ons doorsturen. Dus onze conversies worden gemeten op basis van het aantal aanvragen dat binnenkomen voor offertes. Hoe kunnen we die aanvragen nu verhogen?
Online Adverteren
Wij maken gebruik van verschillende online kanalen zoals Facebook, Instagram, Youtube en Google. Onze populairste doelgroepen hierin zullen we gaan targetten. Om de campagnes optimaal te maken zal je uitzoeken welke zoekwoorden het beste presteren. Je zal de tekstadvertenties zelf schrijven alsook display campagnes op poten zetten.
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
Je zal toegang hebben tot al onze online tools als Google Analytics, Google Ads, Search Console, Tag Manager, Hotjar, Facebook Business Manager en veel meer. Deze zal je continu in het oog moeten houden om continu te optimaliseren.
SEO
De teksten op de website zijn nog niet helemaal SEO geoptimaliseerd. Hiervoor is een analyse van de beste zoekwoorden belangrijk. Dit doe je door de gepaste alt attributen te kiezen, goede meta beschrijvingen te maken, keywords te implementeren etc.
Customer experience strategie
Al onze tools moeten mikken op ons doelpubliek en de ervaring die zij beleven als ze met Kiddotravel in contact komen. Aangezien wij gaan voor ouders met kinderen tussen de 4-18 jaar, moeten wij rekening houden met deze specifieke doelgroep. Is onze website makkelijk om te navigeren? Zijn onze sociale media posts aantrekkelijk voor onze doelgroep en via welke channels/tools komen zij bij ons terecht? En hoe kunnen we de ervaring die deze families hebben nog optimaliseren?
Wie zoekt KiddoTravel?
Duaal Digitaal alumni Nina (2020-2021) en Aurélie Husson (2021-2022) leerde bij Kiddotravel alle belangrijke digitale competenties voor de travel industrie.
Concreet