Wie is CLICKTRUST?

CLICKTRUST is een digital marketing agency met een 20 tal werknemers, opgericht in 2013. We helpen ambitieuze merken en KMO's die al enige ervaring hebben met digitale campagnes, maar moeite hebben met het bepalen en uitvoeren van de volgende stappen die nodig zijn om te verbeteren. Tot onze klanten behoren merken als BNP Paribas, de D’Ieteren groep, Corona Direct, VOO, Unicef, Jeune Premier, Ice Watch, Tom&CO, …
Als agency helpen wij hen inzicht te geven in hun marketing data, implementeren we de juiste technologieën en helpen we bij het uitvoeren van campagnes. Onze klanten krijgen van ons extern advies en operationele support, maar blijven ten allen tijde eigenaar van hun accounts en data. Tegelijkertijd helpen we hen groeien in kennis en ervaring aan de hand van training sessies. We werken samen toe naar succes, waarin constante dialoog centraal staat.
Dat is wat we voor onze klanten doen, maar we hechten minstens zoveel belang aan het welzijn van onze eigen werknemers. Zo gaat het bij ons niet om de grootste te zijn, het snelste te groeien, de grootste winstmarges te behalen of de meeste awards in de wacht te slepen. Wij geloven in een goede work-life balance, flexibiliteit, eerlijke lonen en persoonlijke groei. We beseffen maar al te goed de waarde van dialoog & feedback en
proberen daarbij ook te zorgen voor de nodige portie “fun” tussen de collega’s tijdens onze office days & teambuildings. Bovendien willen we jaarlijks ook iets aan de maatschappij teruggeven en steken we ook graag zelf onze handen uit de mouwen.
Ons team bestaat uit een mix tussen Nederlandstalige en Franstalige medewerkers, maar de officiële bedrijfstaal is Engels. Tweetaligheid (EN/NL) is daarom een must. Meertaligheid (EN/NL/FR) is geen vereiste, maar is zeker en vast mooi meegenomen!

Wat kan je er leren?
Online Adverteren
Voor onze klanten zetten we campagnes op in Google Ads, Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Google DV360, … Je krijgt coaching van echte experten en zij leren je van A tot Z de kneepjes van het vak. We geven je de mogelijkheid om mee te werken aan setups & campaign management voor verschillende grote merken.
SEO
Ook krijg je de kans je SEO vaardigheden grondig te verbeteren door op verschillende SEO projecten voor echte klanten te werken. Gaande van zoekwoordonderzoek, het schrijven van metadata, tot het doen van technische aanbevelingen en eventueel volledige SEO audits indien de kans zich voordoet. Je wordt hier natuurlijk in begeleid door onze specialisten. Tijdens deze projecten leer je werken met veelgebruikte SEO tools als SEMrush, Google Search Console en Screaming Frog.
SEA
Samen met de Google Ads specialisten zal je samenwerken op search, display, video, shopping & performance max campagnes in Google Ads. Wij leren je voornamelijk hoe je slimme en efficiënte campagnes opzet en hoe je ze nadien het best kunt optimaliseren.
Marketing automatisatie
Binnen SEO/SEA/Online adverteren zal je ongetwijfeld leren hoe wij automatisering toepassen, dit aan de hand van o.a. biedstrategieën en verschillende scripts in Google Ads. Ook zijn we momenteel met het hele team in de leer- en experimenteer fase om ChatGPT & AI te integreren in onze dagdagelijkse werkwijzen en optimalisaties, wat je zeker en vast interessante inzichten zal opleveren.
Marketing Planning en Creatie
Heb je een vlotte pen? Tijdens je stage mag je meewerken aan het schrijven van blog posts, whitepapers en PR artikels voor de brainfood sectie op onze eigen website. Afhankelijk van je eigen interesses is er ook zeker ruimte bij het helpen maken van posts, video’s, reels en andere creatieve assets voor onze eigen social media pagina’s (LinkedIn, Facebook & Instagram). Hiervoor gebruiken we tools als Adobe Indesign, Canva, Adobe Express en Buffer. Eigen creativiteit is steeds welkom!
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
Je leert niet alleen werken met Google Analytics 4 en Google Tag Manager, maar je krijgt ook de kans om te spelen met alternatieve web analytics tools als Piwik Pro en/of Matomo (zeer afhankelijk van de klanten waarop je zal werken). Elke klant heeft ook een eigen dashboard, veelal gemaakt in Google Looker Studio. Tijdens je stage leggen we je de best practices van data visualisatie uit en kom je te weten hoe je zelf nieuwe dashboards kunt opzetten.
E-commerce
(Afhankelijk van het klantenportfolio & opportuniteiten van het moment) Ons klantenportfolio telt verschillende e-commerce klanten, zoals Printdeal, BeCharge, Tom&Co, ... Werken op E-commerce klanten biedt mogelijkheden om 360 campaign management te kunnen doen, wat helpt om de samenhang tussen verschillende kanalen beter te leren begrijpen. Daarbij leer je ook hoe je een enhanced e-commerce analytics setup moet uitvoeren, wat e-commerce echt een boeiend en uitdagend kanaal maakt.
Wie zoekt CLICKTRUST?
- Analytische ingesteldheid, affiniteit met data & cijfers, de capaciteit tot logisch denken wanneer je een dataset voorgeschoteld krijgen.
Wij doen performance marketing.. Je bereidt o.a. veel voor in excels, je probeert (cijfers) correct te interpreteren & analyseren, .. dat moet je ook graag doen natuurlijk 🙂 - Passie voor digitale marketing & motivatie is super belangrijk. We zijn op zoek naar studenten met een "thurst for knowledge". "Be passionately curious" is één van onze waarden.
- De softskills zijn even belangrijk bij teamwork. Communicatief & assertief zijn in je manier van werken, appreciëren we.
- Stressbestendigheid is zeker een goeie skill omwille van deadline management.
- Een goede planner, iemand die gestructureerd werkt en die oog voor detail heeft, is een must.
- Studenten zullen begeleid worden, maar dienen ook zelfstandig zaken te verkennen na een briefing van de expert.
Vragen?
Stel ze aan Ellen, HR Manager (NL) bij CLICKTRUST of aan Mathilde, Head Team Leader (FR/ENG).
Concreet