
Wie is GB Foods?
Continental Foods gaat vanaf nu verder onder de naam GB Foods. Met vestigingen over heel Europa & Afrika behoort GB Foods tot één van de belangrijke voedingsbedrijven in de wereld. De Belgische zetel bevindt zich in Puurs.
Met merken zoals Devos & Lemmens, Royco, Imperial, Aïki, … bulken ze van lokale geschiedenis en plaatselijk erfgoed.
Dankzij al die verschillende, lokale merken onder één dak, zal je een variëteit aan uitdagingen voorgeschoteld krijgen. Ieder merk heeft zijn eigen strategie, die een specifieke digitale aanpak vraagt. En die digitale aanpak moet dan weer perfect passen in het totale marketingplan.
Je komt terecht in een jong en dynamische allround marketing team waar je digitale skills het volledige marketingplan van de verschillende merken zullen versterken, zowel B2B als B2C. Tijdens je periode hier zal je meebouwen aan de digitale strategie van verschillende merken.
Wat kan jij er leren?
Marketing planning en creatie
Je helpt mee met het bedenken van creatieve marketingcampagnes om deze via de juiste media kanalen in te zetten. Daarnaast heb je een coördinerende functie. Jij bent het contactpunt tussen alle verschillende marketing afdelingen.
Online Adverteren
Jij mag voorstellen doen om het online adverteren te verbeteren. Je werkt deze voorstellen eerst fictief uit en krijgt hier achteraf feedback op.
Search engine optimalisatie
Op basis van content en doelgroepanalyse SEO optimaliseren voor verschillende websites door middel van aanpassing content op websites.
Social media marketing
Opstellen van een social content kalender voor Lacroix, Imperial & Devos Lemmens. Briefen, opvolgen en evalueren van social influencer campagnes
Analyse, evaluatie & continue verbetering
Meten is weten! Data interpreteren en inzichten verwerven is cruciaal . Jij kan deze resultaten duidelijk weergeven en presenteren aan het marketing team. Je doet voorstellen ter verbetering.
E-mail marketing
E-mail blijft een belangrijk middel binnen de digitale marketing. Personalisatie en opvolging van mails komt bij GB Foods dus zeker aan bod.
E-commerce
Jij gaat je verdiepen in een concurrentie analyse. Het bekijken van de webshop en aanhalen van verbeteringen zijn zaken die je voldoening geven.
Of leg je oor te luisteren bij één van de alumni, die bij GB Foods hun traject hebben afgelegd.
Concreet