Nationale Bank van België: Ambitieus, Open & Relevant. Zo zijn wij

Voeg afbeelding met dit formaat toe

Wie is de Nationale Bank België (NBB)?


Als centrale bank van België zetten we ons in voor een stabiele, duurzame economische en financiële omgeving. Onze kerntaken zijn: prijs- en financiële stabiliteit bewaren, veilige bankbiljetten en betaalsystemen, data- en studiewerk. Wat we dagelijks doen heeft impact.

Hiervoor is een goede communicatie essentieel. Er staan heel wat projecten in de steiger om onze digitale strategie uit te werken, te moderniseren en concreet te implementeren waar jij een deel kan van uitmaken.

We bouwen aan een nieuwe, gebruikersvriendelijke en intuïtieve website, we definiëren en verfijnen onze social media strategie, we lanceren binnenkort een NBB-blog, onze mailingcampagnes migreren naar een CRM-omgeving, we werken verder onze Employer Branding uit … uitdagingen genoeg!

Wat kan jij er leren?


  • Marketing Planning & Creatie

    De NBB verspreidt haar boodschappen, analyses en publicaties via een veelheid van digitale kanalen. Je zal mede instaan voor het uitwerken van een digitale strategie, de creatie en implementatie van een content planning binnen de bestaande en te ontwikkelen social media kanalen. Momenteel focussen we op web, Linkedin en Twitter maar binnenkort lanceren we een eigen blog en waarom niet Facebook of Instagram, aan jou om dit onbekend terrein te exploreren. Een duidelijke bepaling van onze doelgroepen is hiervoor cruciaal. Samen met onze web en social media-experten schrijf je een social media strategie uit en identificeer je onze specifieke persona waarvoor je de zowel de content als kanalen optimaliseert. Samen met de collega’s zoek je naar de juiste tool om de verschillende accounts te beheren, het sociale medialandschap te monitoren, meetsystemen en rapporteringen op te zetten.

  • SEO

    De Nationale Bank van België heeft uiteenlopende taken. Naast monetair beleid en financieel toezicht produceren we ook heel wat studies, analyses en statistieken. Alle bedrijven leggen hun jaarrekening neer bij onze balanscentrale en voor elke onderneming en particulier houden we informatie over hun kredieten bij in onze kredietcentrales. En we doen nog zoveel meer … Onze website www.nbb.be zien we als een gateway waar verschillende type gebruikers zoeken naar de voor hun relevante informatie. Een efficiënte en krachtige zoekmotor staat hierin centraal. Gebruik je SEO-kennis om onze zoekmachine te optimaliseren, best practices te definiëren en de structuur van onze website te onderbouwen met gerichte customer journeys. Zet samen met onze experten een periodieke SEO-rapportering op die onze knowhow verrijkt en onze werking verbetert.

  • Omnichannel Retail

    Optimaliseer onze bestaande communicatiekanalen, werk een aangepaste content planning uit en ontwikkel waar nodig nieuwe kanalen.

  • Customer Experience Strategie

    Lijn onze doelpublieken af, schrijf persona en werk customer journeys uit in onze digitale en social media strategie.

  • Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering

    Meten is weten. Gebruik de bestaande en nieuwe rapporteringen (social media, web, SEO, Google Analytics, …) om onze digitale en social media strategie verder uit te werken en best practices uit te schrijven. Samen met onze experten kan je de vergaarde inzichten gebruiken om de krijtlijnen van onze nieuw te ontwikkelen corporate website uit te zetten.

  • Email Marketing

    E-mail blijft een heel belangrijk communicatiekanaal. We versturen persberichten, nodigen uit voor fysieke en digitale events, enz … allemaal via e-mail. Je kan ons bijstaan in de transitie naar een CRM-omgeving, samen met de collega’s van het web en grafisch team ons e-mail design ontwikkelen, rapporteringen met onder andere conversion rates en ROI opzetten, en experimenteren met nieuwe initiatieven zoals bijvoorbeeld een NBB newsletter.

  • Marketing Automatisatie

    Leer werken met onze CRM. Zoek samen met de experten naar de juiste tools en software voor onder andere social media en SEO.

Wie zoekt NBB?


Zoek je naar een ervaring binnen een instelling met een grote maatschappelijke impact dan ben je bij ons bij het juiste adres. Zo draagt elke van onze medewerkers bij aan een gezonde Belgische (en Europese) economie. Wat je hier doet, kan je nergens anders.

Heb je een kritische geest die bestaande processen in vraag kan stellen en probleemoplossend denkt. Kan je zelfstandig en autonoom werken maar ben je ook een teamplayer die de handen uit de mouwen steekt en niet bij de pakken blijft zitten. Social media heeft geen geheimen voor jou, SEO, Google Analytics en Google Data Studio zijn je niet vreemd, heb je interesse voor Employer Branding … dan ben jij de persoon die we zoeken!

Wil je meer weten over de Nationale Bank van België kijk dan zeker naar onze website www.nbb.be of volg ons op LinkedIn of Twitter. Wil je meer weten over de NBB als werkplek, de collega’s en profielen die we zoeken, neem dan zeker ook een kijkje op onze jobsite https://jobs.nbb.be/nl

Vragen?

Stel ze aan Thomas Stragier, mentor bij NBB


Thomas Stragier


Sander Baetens


Concreet

Aantal gezochte studenten: 1

Aantal plaatsen vrij: 1

de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel

Banksector

Deel deze pagina