Vooruit is een centraal platform in een rijk netwerk van artiesten en organisaties uit tal van sectoren. Geïnspireerd door een turbulente wereld en een kunstensector in beweging, met een hedendaagse blik op de toekomst, versterkt Vooruit de kruisbestuiving tussen de kunsten en de lokale en globale gemeenschap. Ze fungeren als een gastvrije ontmoetingsplek en een labo voor ontwikkeling, productie, presentatie, participatie en reflectie. Ze bouwen verder op een verleden van vernieuwing en maatschappelijk engagement.
Binnen het communicatieteam van Vooruit maken ze sinds 2018 de omslag van offline naar online. Na de uitrol van een nieuwe website als ticket-platform én context/contentplatform over hun werking en programmatie, willen ze in seizoen 19-20 die lijn doortrekken naar social media, zowel naar vorm als naar inhoud. Daarnaast willen ze een strategie uitbouwen waarbij ze op basis van analyse en rapportage doelgerichter kunnen werken en communiceren.
Vooruit is dus op zoek naar een student die zich interesseert in de culturele sector en samen met hen digitale stappen wil ondernemen.
It's a match!
Deze Digital Native versterkt het Vooruit team voor het komende schooljaar!
Online Adverteren
De verschillende voorstellingen laten zien aan de juiste doelgroep om zo tot een optimale opkomst te zorgen.
Social media marketing
Een logische structuur en planning van de sociale media en dit gelijk trekken met de website is hier de uitdaging.
Analyse, evaluatie & continue verbetering
Meten is weten! Data interpreteren en inzichten verwerven is cruciaal om te weten of je de bepaalde targets/doelstellingen kan behalen.
Marketing planning en creatie
Dit zal de grootste uitdaging vormen. De kalender van Vooruit doortrekken op alle digitale kanalen.
Search Engine Optimalisatie
Gevonden worden waar de doelgroep zoekt.
E-mailmarketing
E-mail is nog steeds een belangrijk medium in de hedendaagse digitale marketing. Personalisatie en automatisatie hierbij toepassen kan een belangrijke strategie zijn.