Januari betekent in België o.a. de start van de solden en het Brussels autosalon. Bovendien vindt het autosalon volledig virtueel plaats. Deze maand is dus een drukke advertentieperiode. Organisaties lanceren extra online campagnes om de solden te promoten. En autodealers plaatsen online advertenties om de saloncondities te verspreiden.
De CPC stijgt. En in het huidige klimaat is de uitkomst van online campagnes moeilijker te voorspellen. Een gevolg van de snelle veranderingen in het digitale marketinglandschap, die te linken zijn aan de effecten van het coronavirus. Zo doen steeds meer organisaties aan online en social media advertising. De concurrentie neemt toe.
Hoe creëer je dan succesvolle online advertenties?



Gebruik Google Trends en analyseer welke zoekwoorden jou de meeste vertoningen opleveren. Kijk naar goedkopere alternatieven. Stuur bij waar nodig.
Speel ook in op de populariteit van commerciële hypes. En maak content die hierop aansluit. Veranderlijk periodes voor je organisatie worden dan meer voorspelbaar.



Dat is wat ik alvast heb geleerd met duaal digitaal.
Laurence