
Wie is AdSomeNoise?
AdSomeNoise is een digitaal campagne bureau. Ze zijn gelegen in Leuven en tellen al meer dan 35 werknemers.
De wereld verandert snel en ook de de manier waarop consumenten in contact komen met merken wordt steeds complexer. Vooral doordat het mediagebruik steeds digitaler en gefragmenteerder wordt. AdSomeNoise speelt daar op in en helpt merken te navigeren in complexer wordende customer journeys.
Dat doen ze onder andere door heel geïntegreerd te werken. Ze geloven dat de integratie van creativiteit, technologie en media het pad is om betere, effectievere communicatie te maken.
Data gedreven creativiteit is één van de expertises van AdSomeNoise. Het is een voorbeeld van het innovatieve karakter van het bureau. Daarvoor worden ze ook erkend door de sector. Zo werden ze in 2022 finalist ‘Innovator Agency of the year’
Hun visie krijgt steeds meer gehoor en ze werken zowel nationaal als internationaal voor grote merken als ING, Brico, Fisher Price en Samsung. Maar ook voor nieuwe innovatieve merken zoals het Zwitserse merk van Speedelecs Stromer of het Nederlandse merk van groenten tortilla's No Fairy Tales.
AdSomeNoise is op zoek naar nieuwsgierige mensen die het verschil willen maken. Die graag willen uitblinken in wat ze doen, en graag samenwerken met mensen met andere expertises.
AdSomeNoise wil graag samen met jou een traject opstellen waarbij jouw leerproces en de missie van het bureau centraal staan. Ze zijn vooral op zoek naar mensen met interesse in digitale media. Je werkt in het media-departement en leert digitale campagnes opzetten, monitoren en rapporteren in de meest diverse digitale tools.

Wat kan jij er leren?
Analyse, evaluatie & continue verbetering
Opvolgen en analyseren van digitale activiteiten door het gebruiken van verschillende tools zoals Google Analytics, etc, … Gegevens omzetten in heldere rapportering en dashboards voor klanten door het gebruiken van verschillende tools zoals Google Data Studio. Gegevens omzetten in inzichten, analyses en aanbevelingen.
SEA
Opzetten, analyseren en optimaliseren van Search Engine Optimalisatie (SEA). Schrijven van SEA copy
Customer experience strategie
Je leert full funnel (SEE, THINK, DO), mediaplannen te ontwikkelen over verschillende mediakanalen in nauwe samenwerking met de andere departementen binnen AdSomeNoise.
Conversion rate optimalisatie
Conversies instellen op verschillende kanalen via Tools zoals Google Tag manager, Google Analytics en Facebook business manager. AdSomeNoise gelooft stellig in het slopen van silo’s. Ook tussen branding campagnes en performance marketing campagnes. Bij AdSomeNoise halen ze resultaten met een ‘performance branding’ filosofie. Je leert er alles over hoe korte termijn resultaten en lange termijn merkopbouw hand in hand gaan.
Online Adverteren
Digitale advertentiecampagnes op verschillende advertentieplatforms plannen, beheren en analyseren (Google, Facebook, LinkedIn, TikTok, Youtube, Spotify, Instagram, Snapchat, Waze …) Advertenties aankopen, plannen en beheren via verschillende planning en buying tools zoals Adhese, Opt-out, Google. Je beheert mediabudgetten van klanten met het doel ROA (return on ads spend te verhogen)
Marketing automation
AdSomeNoise is een wereldautoriteit op het vlak van Dynamic Creative Optimisation. Een vorm van data gedreven communicatie. Sinds 2016 doen ze dat al voor display campagnes voor grote (internationale) merken. Je leert mediaplannen opzetten en optimaliseren voor DCO projecten. Sinds kort pioneert AdSomeNoise ook met ‘DCO for video’. Een technologie waarbij advertentie videos on the fly worden samengesteld, uiterst gepersonaliseerd. Je zit mee op de front row van deze evolutie in AdTech.
Concreet