
Wie is Cochlear?
Cochlear is de wereldleider in implanteerbare hoortoestellen. Het is de missie van Cochlear om mensen te helpen horen en gehoord te worden, zodat ze met anderen in contact kunnen komen en een vol leven kunnen leiden.
Cochlear werd in 1981 in Sydney opgericht en bouwt voort op het baanbrekende werk van Prof. Graeme Clark, die geïnspireerd werd om een oplossing te vinden voor het herstellen van het gehoor toen hij zijn vader zag worstelen met de gevolgen van doofheid. Het was het begin van de ontwikkeling van cochleaire implantaten en beengeleidingsgehooroplossingen.
De Wereld Gezondheidsorganisatie schat dat meer dan 5% van de wereldbevolking - 466 miljoen mensen - een invaliderend gehoorverlies heeft. Tegen 2050 zal dit cijfer naar verwachting stijgen tot meer dan 900 miljoen mensen, of 1 op de 10 mensen.
Bijna 1 op de 3 mensen boven de 65 jaar lijdt aan gehoorverlies. Het beïnvloedt de communicatie en kan bijdragen tot sociaal isolement, angst, depressie en cognitieve achteruitgang. Toch is de marktpenetratie van cochleaire implantaten lager dan 5%.
Hoe krijgen we onze oplossingen onder de aandacht van zoveel kandidaten? Dat wordt jouw uitdaging bij Cochlear!
Wat kan jij er leren?
Marketing Planning & Creatie
Hoe creëer je meer zichtbaarheid en bekendheid voor implanteerbare hooroplossingen? Maak en/of vertaal content om onze doelgroep, mensen met gehoorprobleem en artsen/audiologen, te bereiken en om hen actie te laten ondernemen. Samen met Katrien, Lies en Lies, onze marketing-specialisten, bouw je een of meerdere marketingcampagnes uit, rekening houdend met de regels voor medische implantaten. Daarna zet je een content planning op voor de komende maanden. Interessante videos, testimonials, social posts, flyers, mailings, … zijn jouw verantwoordelijkheid.
Online Adverteren
We hebben jouw hulp nodig voor het maken van posts in LinkedIn en advertenties op Facebook. Experimenteer met onlineadvertenties en rapporteer aan het Benelux marketing team en aan de collega’s in Basel waarom welke goed of minder goed presteren en stuur bij indien nodig.
SEO
Cochlear heeft nieuwe websites in lijn met de strikte regels voor medische implantaten. We hebben jou nodig om de relevante en de irrelevante keywords van elkaar te scheiden om zo het juiste doelpubliek te bereiken.
Customer Experience Strategie
Momenteel duurt het 1 en 2 jaar tussen een eerste contact met Cochlear of met een arts, en een uiteindelijke implantatie. Hoe kunnen we dit versnellen met slimme digitale marketing? Help ons ook om een community te bouwen van believers die hun ervaringen met anderen van elkaar leren en promotors worden.
SEA
Hoe zorg je ervoor dat Cochlear in het oog springt bij het zoeken? Gebruik hiervoor Google analytics als voornaamste bron voor evaluatie.
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
Bij iedere campagne, social post of advertentie is het belangrijk stil te staan bij de resultaten en hoe we deze in de toekomst kunnen verbeteren. Dit is een proces van telkens weer bijleren. Je maakt bijvoorbeeld een of meerdere dashboards waarbij de resultaten per kanaal dagelijks zichtbaar worden.
Email Marketing
Bepaal samen met de marketing-specialists de boodschap en de inhoud van de e-mail campagnes. Het is jouw taak om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de regelgeving. Schrijf ze uit en zet ze klaar in de marketing automation flow. Volg de resultaten op en deel deze met het team.
E-commerce
Via onze webstore kunnen patiënten accessoires voor hun geluidsprocessoren aankopen. Hoe kunnen we onze promoties en acties beter zichtbaar maken? Ontwikkel campagnes waar idealiter ook onze commerciële partners kunnen van genieten.
Marketing Automatisatie
Leer werken met onze CRM tool, Salesforce, en met Marketo. Leer uit de click-, en open-rates, vergelijk met benchmark data, en stuur de campagnes bij indien nodig.
Wie zoekt Cochlear?
Je komt bij ons terecht in het Benelux team, met 25 gepassioneerde experten met een diverse achtergrond. Wij zorgen voor een open werkomgeving waarin je een impact kan hebben op het leven van mensen. Er is ruimte om eigen voorstellen kan doen en we stimuleren continue verbetering. We hechten veel belang aan teamsfeer, creativiteit, en flexibiliteit.
Je deelt onze missie om meer mensen te laten horen en gehoord te worden.
Je kan zelfstandig werken en durft vragen te stellen en initiatief te nemen.
Kennis van het Engels, en Nederlands is noodzakelijk. Frans is een pluspunt.