InvestSuite – InvestTech as a service

Voeg afbeelding met dit formaat toe

Wie is InvestSuite?


InvestSuite is een internationaal B2B InvestTech-bedrijf. We bieden een waaier aan white-label oplossingen voor banken en financiële instellingen wereldwijd. Dankzij die oplossingen - Self Investor, Robo Advisor, Portfolio Optimizer en StoryTeller - kunnen zij op hun beurt de allerbeste beleggings-ervaring aanbieden aan hun klanten. 

InvestSuite is een plek waar wiskundigen, creatievelingen, computer- en gedragswetenschappers, designers, marketeers en bankiers samenkomen om te garanderen dat onze klanten - banken en financiële instellingen - voorop blijven lopen. Uiteraard zorgen we er zelf ook voor dat we altijd voorop blijven. We stimuleren je dan ook om uit je comfortzone te stappen en te expertimenteren met ChatGPT, Midjourney en andere AI-toepassingen.

Je komt terecht in het marketing-team van InvestSuite. Je begeleider is ons Head of Marketing Tine, maar je werkt ook nauw samen met collega’s Ashley (in de US) en Brent (in Leuven). Daarnaast kan je ook altijd een beroep doen op onze in-house experts (onder andere ons design-team, onze product-experten, onze AI-specialist Laurent, onze Customer Insights expert Sven, …) en op ons extern digital-marketing-agentschap. 



InvestSuite

Wat kan jij er leren?


  • Marketing Planning & Creatie

    Samen met Tine, onze Head of Marketing, werk je het marketingplan en de content-strategie van InvestSuite verder uit. Vervolgens zorg je samen met Ashley, je collega in de US, voor overtuigende teksten (in het Engels) voor eDMs, LinkedIn-posts, ads, de website, … 
 Voor de bijbehorende visuals werk je samen met je marketing-collega Brent, en indien nodig met ons in-house design-team. Je analyseert de resultaten, maakt rapporten en optimaliseert de content in functie van die analyse.

  • Online Adverteren

    Als B2B-bedrijf adverteert InvestSuite vooral op LinkedIn. Je zet LinkedIn-campagnes (zowel doorlopende voor thought leadership and awareness als tijdelijke, bijvoorbeeld n.a.v. een webinar of award) op voor de verschillende doelgroepen van InvestSuite en optimaliseert de landingspagina’s. Retargeting staat al een tijdje op onze todo-lijst. Je werkt een retargeting-strategie uit en experimenteert met retargeting op Instagram, LinkedIn en Facebook. Uiteraard met support van Tine, maar ook van ons digital-marketing-agentschap. Je optimaliseert onze lopende campagnes, o.a. op basis van keyword-onderzoek. Je maakt rapporten over de effectiviteit van je campagnes en advertenties en stuurt bij waar nodig.

  • SEO

    Bij InvestSuite werken we met SERanking. Je analyseert onze zoekwoorden en die van de concurrentie, en optimaliseert onze website op basis van dat onderzoek. Je integreert best practices.

  • SEA

    Ook voor SEA maak je overzichtelijke rapporten en doe je relevante aanbevelingen op basis van jouw inzichten, zodat we onze Google Ads kunnen finetunen.

  • Social media

    Je werkt mee aan de implementatie van onze socialmediastrategie. Je experimenteert met verschillende content-types in functie van het kanaal en de doelgroep. 

Je volgt onze social kanalen nauwgezet op en gaat in dialoog met onze klanten, volgers, prospecten, … 

Je werkt samen met je collega Brent een aanpak uit voor het optimaal inzetten van video op onze sociale kanalen.

  • Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering

    Samen met onze Head of Marketing vertaal je onze bedrijfsdoelstellingen naar metrics en KPI's. 
Je bekijkt de data in SE Ranking, Google Analytics, LeadInfo, Hubspot, en onze interne dashboards… en neemt die mee in je analyses. Je onderzoekt trends, gaat op zoek naar verklaringen voor deze trends en formuleert adviezen ter verbetering.

  • Email Marketing

    Je schrijft - samen met Ashley - nieuwsbrieven gebaseerd op de beslissingen die worden genomen tijdens onze wekelijkse redactiemeetings. Je optimaliseert onze mails op basis van ons eDM dashboard en de rapporten in Hubspot. Je werkt nieuwe email sequences en workflows uit, en evalueert/optimaliseert de bestaande sequences.

  • Marketing Automatisatie

    Je bedenkt en configureert nieuwe marketing flows, gebaseerd op het profiel van de Lead, zijn/haar Hubspot Lead score, zijn/haar behoeften en zijn/haar positie in de funnel. Je bepaalt de processen en triggers, en schrijft de bijbehorende e-mails. Je meet, evalueert en stuurt bij.

  • Growth Hacking & Conversie Optimalisatie

    Je gaat op zoek naar opportuniteiten voor groei. Je werkt nauw samen met collega’s uit andere afdelingen (bijvoorbeeld ons Imagineering-team) om nieuwe concepten en ideeën te testen en uit te werken.

Wie zoekt InvestSuite?


Onze ideale werkplekstudent is een ondernemend iemand die niet bang is om uit zijn of haar comfortzone te stappen.

Kennis van en/of interesse in de volgende onderwerpen? SEO, SEA, Google Analytics, Automatisatie, Optimalisatie, Hubspot.
Dan zijn we misschien een match.

Een eerder technisch profiel heeft een streepje voor. Denk: automatisatie, flows uitwerken en optimaliseren, campagnes opzetten in LinkedIn, GA4, retargeting, SEO-analyses, …

Je hoeft niet per se een vlotte pen te hebben of supercreatief te zijn: Ashley schrijft onze content meestal, en Brent verricht wonderen in Figma en Indesign. Daarnaast hebben we in-house een design- en een Imagineering-team. We vinden het wel fijn als je nieuwsgierig bent en bereid te experimenteren met AI (ChatGPT, Midjourney, …).

Een achtergrond in economie of interesse in de financiële sector en/of beleggen is een plus, maar geen vereiste.

Engels is wél een must, InvestSuite is een internationaal bedrijf.

Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor het postgraduaat!

Vragen?

Stel ze aan Tine, mentor bij InvestSuite.


Tine Nelissen x InvestSuite

Tine Nelissen


Concreet

1 student

Beschikbare plaatsen: volzet

Sluisstraat 79, 3000 Leuven

Diensten

Deel deze pagina