Wie is Maison Forton?
Wanneer je na een lange dag thuiskomt in je eigen veilige cocon vinden we het belangrijk dat je 100% jezelf kan zijn. Tegelijkertijd willen we dat jouw mooi en gezellig interieur – met ons Maison Forton-tapijt in de hoofdrol - nooit meer afval wordt.
Soft design. Rounded 01. is onze collectie met zachte afgeronde hoeken. Round 02. is onze nieuwe collectie met ronde tapijten.
100% gemaakt in de Benelux. 100% gerecycleerde en recyclebaar garens.
Een nieuw concept met een kleurrijke knipoog naar ieders interieur.
Bekijk ons volledige verhaal:
Tapijten op maat voor een mooiere wereld.
Maison Forton is een startup met als klanten medium tot high-end interieurwinkels, interieurarchitecten en rechtstreekse eindklanten.
Ik beschouw je echt als een werknemer en je wordt volledig in ons groeiverhaal meegenomen. Naast de belangrijke taken die moeten gebeuren, neem ik graag de tijd om samen met jou onderzoeken wat jouw sterke punten zijn en hoe we hier verder op inzetten.
Tijdens deze stage word je ondergedompeld in de bruisende sfeer van ons co-working space in Dok-Noord, samen met vele andere dynamische en vernieuwende startups. Hoewel je de mogelijkheid hebt om 1 tot 2 dagen per week vanuit huis te werken, raden we aan om in het begin op kantoor te zijn. Dit stelt ons in staat om snel te schakelen en nauw met elkaar af te stemmen.
Wat kan jij er leren?
Marketing Planning & Creatie
Als enthousiaste rechterhand breng je ons marketingplan voor 2023/2024 tot leven. Met jouw moeiteloze schrijfstijl creëer je authentieke content voor zowel onze B2B als B2C doelgroepen, en dankzij je gevoel voor esthetiek geef je de inhoud en lay- out een onweerstaanbare uitstraling met Canva. De focus in 2023 zal vooral liggen op: - Social media ga je aan de slag met ons nieuw beeldmateriaal en maak je er ook zelf om ons verhaal te vertellen. Vandaag zijn we aanwezig op LinkedIn, Instagram, Facebook (beperkte mate) en in de toekomst meer op Pinterest. - Email marketing (zie hieronder) - Persbericht uitschrijven en verspreiden. - Nieuwe collectie met natuurlijke vormen offline en online lanceren. - Eindejaarsgeschenken voor onze klanten mee uitwerken. - Voorbereiden deelname Maison&Objet januari 2023. - Customer Experience analyse & plan uitwerken. In 2024 zullen we dan naast de terugkerende taken van 2023 ons dan focussen op de: - Opvolgingsflow Maison&Objet - Online adverteren – testen. - Customer Experience optimaliseren zowel op webshop als website. - E-commerce. Nieuwe platforms uittesten.
Online Adverteren
Online adverteren doen we momenteel nog niet omdat we eerst onze website willen opfrissen en de webshop optimaliseren. Eénmaal deze is afgewerkt in 2023, gaan we in 2024 aan de slag met het opzetten van campagnes. Hier zullen we samen uitzoeken of we dit alleen kunnen of we hier externe expertise best voor raadplegen.
SEO
Onze SEO-onderzoek is uitgevoerd door een externe partner en hebben we zelf geïmplementeerd. Het toevoegen van een blog met daarin onze nieuwe content gelinkt aan onze SEO-research kan wel weer extra traffic naar onze website brengen.
SEA
Vandaag doen we dit nog niet maar dit kunnen we zeker bekijken éénmaal we online adverteren testen. Het hoort bij de totale online aanpak voor 2024.
Email Marketing
We bouwen onze emailmarketing verder uit. Ons doel is om elke 2 maanden een inspirerende nieuwsbrief uit te sturen naar onze interieurwinkels en interieurarchitecten. Jij wordt de drijvende kracht achter de nieuwsbrieven: je verzamelt content, schrijft authentieke teksten, geeft vorm en zorgt voor de verzending. Bovendien geniet je van waardevolle feedback van onze klanten.
E-commerce
Maison Forton heeft een eigen webshop die vandaag in Odoo gebouwd is. In de toekomst willen we overschakelen naar Shopify omdat die gebruiksvriendelijker is. De omschakeling is voorzien eind dit jaar dus hiervoor zullen we de volledige flow nog moeten uitpuren.
Customer Experience Strategie
De Customer Experience is een zeer belangrijk aspect van ons bedrijf en willen we zeker verder op inzetten. Eerst breng je zowel de online als de offline touch points in kaart. Na een korte analyse toon je de pijnpunten en de opportuniteiten zodat we hier samen een strategie uitwerken wat en hoe het beter moet die je dan ook zelf kan implementeren. Bovendien streven we ernaar om een Net Promotor Score te ontwikkelen, wat ons zal helpen om een nauwkeuriger beeld te krijgen van zowel positieve als negatieve aspecten. Daarnaast is het een prioriteit om testimonials te verzamelen en deze te delen op zowel onze website als onze sociale mediaplatforms. Met onze deelname aan de beurs Maison&Objet in januari zien we een uitstekende kans om onze prospecten volledig onder te dompelen in de unieke Maison Forton- stijl. Dit geeft ons de gelegenheid om te verkennen hoe we hen op een persoonlijke en authentieke manier kunnen aanspreken en inspireren. We staan helemaal open voor jouw input om samen onze Customer Experience op een hoger niveau te tillen.
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
Bij alles wat we doen, is het belangrijk om de vraag te stellen: is wat we doen nu het belangrijkste? Doen we het op de meest efficiënte manier (automatisatie)? Kunnen we de kwaliteit van ons werk verhogen? We werken in een klein team dus we kunnen samen kort op de bal spelen. Eerst brainstormen, gevolgd door een plan en de opvolging van de uitvoering in Trello.
Omnichannel retail
Onze winkels hebben zowel een fysieke winkel met ons tapijt en onze merchandising alsook hun eigen Instagram kanaal. Het is dus steeds een uitdaging om 1 + 1 = 3 te creëren door zowel fysiek als digitaal een nauwe band te creëren. Hetzelfde geldt voor onze rechtstreekse klanten.
Marketing automatisatie
Vandaag gebruiken we Lemlist en Odoo om onze nieuwsbrieven en communicatie te verspreiden. Hier moeten we de flows nog standaardiseren zowel in het Nederlands als Engels. Ook onze klantenopvolging automatiseren we maar hierin mag er nog een betere verhaallijn komen.
Growth Hacking & Conversie Optimalisatie
Als jong bedrijf testen we continu nieuwe zaken uit en kijken we voor shortcuts waar mogelijk. We staan altijd open voor nieuwe inzichten, nieuwe manieren van werken en testen maar al te graag zaken uit. Als je nieuwsgierig en enthousiast bent dan kan het niet anders dan dat er een match is.
Wie zoekt Maison Forton
Het belangrijkste voor ons is: je hebt de drive en goesting om nieuwe dingen uit te proberen en Maison Forton samen verder te laten groeien.
Onze ideale student werkt zelfstandig en houdt van efficiëntie, dus jouw superkracht om gestructureerd te werken en alles netjes te documenteren, zal ons in staat stellen om dankzij automatische flows als een geoliede machine te draaien.
Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor de postgraduaat!
Wat mag je verwachten van ons
Een persoonlijke begeleiding waar we je op een positieve manier wordt gepusht om bij te leren en taken zelfstandig uit te werken. Je wordt betrokken in de verschillende aspecten van het bedrijf waardoor je niet alleen op marketingvlak maar ook op businessvlak heel wat kan bijleren.
Vragen?
Stel ze aan Jozefien, founder van Maison Forton of aan Laura die er haar stage heeft gedaan.