
Wie is Maison Slash?
Maison Slash is een online community/publisher/platform voor mensen met kinderen in België. Opgericht in 2017 door twee founders Anne Cornut en Ingrid Renders. In september ‘22 zullen er in totaal 8 mensen in dienst zijn. Een team van 10 mensen dus (exclusief vrijwilligers en freelancers), dat is een interessante scale up waar je deel van wilt uitmaken!
Beetje achtergrond!
Maison Slash is er voor mensen die meer zijn dan mama of papa alleen. Met het krijgen van je kind, stopt je leven niet. Integendeel, je krijgt er gewoon nòg een extra identiteit bovenop! Ik ben niet alleen ouder van/ collega van/ vriendin van/ baasje van … en slash
slash. Welkom in onze Maison Slash waar je alle lifestyle info vindt, maar dan voor mensen mét kinderen! Want it takes a village to raise a child? Awel, wij zijn jouw digital village voor moeders (75%) én vaders (25%)
Korte tijdlijn
2016: Twee moeders die meer dan moeders zijn, hebben een idee. Laten we content schrijven die minder betuttelend is, maar graag taboedoorbrekend en … gewoon grappig.
Onze eerste actie #samsonseks is meteen een schot in de roos.
2017: Laten we onze jobs stoppen en een business starten! Content, marketing, sales, PR, …
2018: De eerste freelancers vervoegen ons team. We starten ook de legendarische Family Rave Party’s - dikke fuiven in discotheken met humor, gelaagdheid en op maat van gezinnen
2019: We schrijven een boek over Parentfriendly Marketing, en bam! Gekozen tot marketingbook van het jaar.
2020: Coronaaaa. Freelancers haken af (want ja, de kinderen), adverteerders haken af (want ja, budget), lezers komen er massaal bij. We starten onze eerste vaste aanwervingen.
2021: Dat gaat precies goed dat aanwerven! Dwz onboarden, opleiden, professionaliseren. We starten ook de eerste stappen op de Franstalige markt. We starten ook met bouwen op “eigen grond”, dwz dringend minder afhankelijk worden van de social
kanalen die steeds minder organisch bereik bieden.
2022: Die professionalisering zet voort. We zetten vol in op SEO en digital marketing. Active Campaign wordt opgezet, alternatieve analytics Matomo wordt opgezet, Trello wordt vervangen door Monday, Teamleader wordt vervangen door Pipedrive.. We blijven verder aanwerven. De eerste onderzoeken naar een premium platform wordt gestart.
5 grote doelstellingen 2022-2023
Interessant! Want we bevinden ons met ons bedrijf in startup én scale up fase.
1. FR community uitbouwen - als een nieuwe startup. (Awareness/ Acquisition)
2. NL community segmenteren - wie is ons publiek? Hoe komen ze terug? Wat hebben ze te besteden? (Activation/ Retention / Revenue / Referral)
3. UX/UI/SEO
4. omzet verhogen vanuit adverteerders (sales + inbound marketing)
5. nieuw premium-kanaal opzetten (marktonderzoek / service design /..)
Ben je Fr-talig? Ook dan hebben we een interessante plek voor jou. All the above en meer, maar dan voor onze FR-community
Wat kan jij er leren?
Marketing Planning & Creatie
Enkel FR
Online Adverteren
Elk native artikel wordt ‘geboost’ met mediabudget. Ook adverteren we op FB voor onze eigen content.
SEO
Op dit moment is er een digital agency een audit aan het doen van onze SEO status. Daar gaat zeker een strategie en verschillende to do’s uit voortvloeien. Content creeeren is in onze ogen een duobaan. De creatives hebben we al in huis, maar we zoeken nog een extra paar handen om de content ook vindbaar en performant te maken. Want toffe content is een begin, content gelezen krijgen is de échte uitdaging en overwinning.
Customer Experience Strategie
Heatmaps opzetten. UX/UI. Hoe ervaren gebruikers onze website? (B2B + community + shop) Kan het beter? Wat kunnen we ontwikkelen voor een betere ervaring? Welke boodschap krijgen ze wanneer?
SEA
Recent zijn we ook gestart met Google Ads voor onze shop. Wat heeft Pinterest en TikTok nog voor ons in petto?
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
Vanwege de cookieless environment moesten we op zoek naar een alternatief voor google analytics. Dat is Matomo geworden. Dashboarding, doelen opzetten, leren leren leren…daar hebben we zeker hulp bij nodig. Trends zien en verklaren. Data studio voor onze B2B website of FR of shop opzetten. Hoelang blijven mensen lezen? Hoe krijgen we die tijd langer?
Email Marketing
Active campaign verder mee opzetten. Segmenteren van nieuwsbrieven. Marketingcampagnes opzetten. Customers beter leren kennen. AB-testing.
E-commerce
We hebben ook een shop, maar deze dient vandaag eerder als marketinginstrument dan absoluut verdienmodel. Al heeft de shop zeker potentieel om veel meer te worden! https://maison-slash-shop.myshopify.com/
Growth Hacking & Conversie Optimalisatie
Elke dag is growth hacking dag bij ons.
Wie zoekt maison Slash?
Wij zoeken naar studenten die ondernemend zijn en eager to learn met veel drive.
Je moet zin hebben in een dag waarvan je niet weet hoe hij zal verlopen. Voor werkplekleren zoeken we studenten met een specifieke voorkeur voor digital marketing, we zoeken dus GEEN creatievelingen. De content wordt gemaakt, jij maakt meetbaar/ vindbaar/ performant. Goesting?
Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor de postgraduaat!
Vragen?
Stel ze aan Ingrid, Founder of Maison Slash of aan Anneke, Content/ Community Manager.