Wie is Minimi?
Minimi.be is dé no-nonsense online gids voor jonge en toekomstige ouders. Bij Minimi willen we informeren én inspireren. We bieden een platform waar ouders objectieve feiten en nuttige tips vindt, maar ook een plek waar ze kunnen lachen, huilen en genieten.
Minimi.be werd op 1 juni 2019 gelanceerd en is een gezamenlijk initiatief van Mediahuis NV en Gezondheid NV. We detecteerden in de markt een groeiende nood aan betrouwbare en vooral niet-belerende informatie voor jonge ouders en ouders in spe. Daarop wilden we inspelen met Minimi.be, dat zowel redactionele als gesponsorde content aanbiedt.
De Minimi.be redactie bestaat uit Annemie Vandeweerdt, Sofie Van Rossom en Amelie Micoud. Daarnaast werken wij ook met freelance medewerkers.
Wat kan je er leren?
Marketing Planning en Creatie
Je plant en maakt wekelijks content voor de website. Daarnaast verdiep jij jezelf in het schrijven van relevante artikels en ga je op zoek naar passend beeldmateriaal. Het aanpassen van de content op social media en de nieuwsbrief zie je als een uitdaging. Je kan influencers en klanten identificeren en staat mee in voor realtie management. Dit alles doe je data gedreven door het maken van rapporten en het analyseren van best practices.
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
Google Analytics is je nieuwste vriend! Je leert resultaten en inzichten presenteren aan collega’s en neemt hun ervaring en inzichten mee in jouw analyses. Bedrijfsdoelstellingen vertalen naar metrics en KPI’s interesseert je. Samen met het team leer jij hoe je data kan verzamelen & omvormen tot inzichten en advies. Het voeren van een kleinschalig marktonderzoek en het leren verklaren van trends geven je energie.
E-mail Marketing
Jij krijgt het stuur in handen! Je helpt mee met het bepalen en schrijven van de boodschappen. Daarbij staat een optimaal, getest e-mail design centraal. Naast het schrijven van content voor de e-mails help je mee doelgroepen segmenteren en stimuleer je opt-ins. Objectieven bepalen en het Meten, optimaliseren en rapporteren van de resultaten vind je top!
SEA
Je vergaart al doende kennis door het toepassen van een social media strategie. Je krijgt de kans om te experimenteren met content zodat deze relevant is voor het kanaal en doelgroep. Samen met jouw collega’s leer je professioneel werken met Facebook Business manager, LinkedIn, Google My Business, Youtube, … Je volgt het gedrag op van de fans en stemt onze social media af op de andere communicatie kanalen. Het bekijken van gegevens en rapporten om zo te beslissen welke posts ondersteuning krijgen van betaalde media, zie je als een uitdaging.
SEO
Bij Minimi geven wij jou de kans om al doende kennis te vergaren over het toepassen van een SEO strategie en leer je uit de best practices. Je gaat aan de slag met zoekmachine zoekwoord onderzoek en bekijkt de concurrentie van dichtbij. Zaken zoals een SEO pagina audit, local SEO, mobile SEO en het meten & rapporteren van SEO resultaten zijn zaken die jij oppakt.
Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor de postgraduaat!
Concreet
Je werkt vooral van thuis uit. 1 dag in de week werk je bij Mediahuis in Antwerpen