Wie is Quality Control?
Quality Control werd initieel opgericht in de jaren ’50, als een samenwerking tussen verschillende (voedings)bedrijven die zich graag wilden onderscheiden van de concurrenten op het vlak van kwaliteit. De focus lag dan ook op het controleren van de kwaliteit en op basis daarvan toekennen van kwaliteitslabels. De laatste jaren verschuift die focus echter meer en meer richting kwaliteit in de bredere zin van het woord. Aspecten zoals duurzaamheid en (dieren)welzijn maken een steeds groter deel uit van ons werk.
Voor de consument volstaat het niet langer dat voeding veilig en lekker is, de consument wenst ook garanties te krijgen over de impact van het product op het milieu. Voor dierlijke producten zoals vlees en melk wordt meer en meer de vraag gesteld of het producerende dier een waardig leven gehad heeft en, in het geval van vlees, op een correcte wijze aan zijn einde is gekomen. Deze tendens is er niet zomaar gekomen, maar werd voorafgegaan door een ommekeer in de omgang met dieren en onze planeet in het algemeen. De hedendaagse consument probeert dan ook om bewuste keuzes te maken op het vlak van ecologie en dierenwelzijn, bijvoorbeeld door vlees te kopen via de korte keten of met een “BIO” label.
We zijn een klein bedrijf zonder marketingafdeling. Een tijd geleden werd een website ontwikkeld, maar deze is niet meer actueel en is toe aan een grondige update. Ook op heel wat andere vlakken is een digitale update welkom.
Wat kan jij er leren?
Marketing Planning & Creatie
We willen graag dat je op basis van een analyse van onze activiteiten een marketingplan opstelt en ook uitvoert. Voor sommige zaken zal je concrete input krijgen, voor andere laten we jou de lead nemen.
Online Adverteren
We willen graag nagaan of voor ons type van activiteiten online adverteren nuttig kan zijn en willen dit zeker uittesten.
SEO
SEO is cruciaal voor elk bedrijf. Maar hoe we dit concreet moeten invoeren en opvolgen horen we graag van jou.
Customer Experience Strategie
We willen graag onze klanten tevredenheid meten. Jouw suggesties voor verbetering zijn zeker nuttig.
SEA
De sociale mediaprofielen van Quality Control zijn net zoals onze website verouderd. Graag willen we iemand die meedenkt hoe we onze activiteiten via deze kanalen kunnen verspreiden.
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
We willen graag leren werken met Google Analytics en horen wat we met de verzamelde data kunnen doen. Net zoals in kwaliteitszorg willen we ook daarin bijleren en continu verbeteren. Een marktonderzoek kan daar ook deel van uitmaken.
Email Marketing
We horen graag van jou of email marketing voor ons type activiteiten geschikt zou zijn. Indien dit zo is dan gaan we dit zeker uittesten.
Growth Hacking & Conversie Optimalisatie
We staan zeker open voor nieuwe concepten of ideeën.
Wie zoekt Quality Control?
We zoeken een creatieveling die er voldoening uit haalt om zelfstandig aan de slag te gaan en van aanpakken weet. Initiatief durven nemen en een ondernemende ingesteldheid zijn echte troeven. Je krijgt bij ons een plekje in een klein en hecht team, met veel “goesting” om er voor te gaan. Dit betekent ook dat je de ruimte en vrijheid krijgt om te experimenteren en echt een verschil te maken.