
Wie is Renée?
Renée gaat over vrouwelijkheid, empowerment en zelfexpressie. Het is afgeleid van het Frans en betekent “wedergeboorte”, waarmee het de transformatie symboliseert waar ons brand voor staat. Renée wil een inspirerende ruimte zijn voor vrouwen waar ze hun unieke schoonheid, authenticiteit en zelfvertrouwen (her)winnen,
Iedere vrouw verdient om in haar volle kracht te staan. We willen vrouwen inspireren en empoweren, door hen een holistische ervaring te bieden waarbij we vrouwen op het vlak van kleding zichzelf leren ontdekken, vinden en vol zelfvertrouwen naar buiten kunnen treden. Wij streven ernaar een omgeving te creëren waarin vrouwen zich gevierd, ondersteund en geïnspireerd voelen om hun individualiteit te omarmen.
Als oprichters, Penny en Ilse, linkt onze naam Renée, ook aan ons persoonlijk verhaal, waar wij we pivoteren van een carrière in human resources naar een carrière in mode. We maken een bewuste en zelfs overwogen keuze om te gaan voor een beroep waarin we onze passie voor mode en liefde voor sterke vrouwen in kunnen uitleven.
Wat kan jij er leren?
Analyse, evaluatie & continue verbetering
Leren werken met google analytics. Voeren van kleinschalig marktonderzoek.
Social Media
Al doende kennis vergaren en toepassen van Social media strategie en best practices. Experimenteren met content zodat die relevant is voor doelgroep. Professioneel leren werken met Facebook Business manager. Gedrag en communicatie van klanten volgen. Dialoog aangaan met klanten en prospecten via social media. Afstemmen van social media op andere communicatie kanalen. Meten en rapporteren van social media initiatieven.
Customer experience strategie
Kritisch nadenken over klantenervaring en suggesties bedenken tot verbetering. Klanten tevredenheid afnemen. Interviews voorbereiden.
Growth hacking en conversie optimalisatie
Prototyping van nieuwe concepten en ideeën. User testing van prototypes.
E-commerce
Visuele merchandising van online shop. Voorraad beheer van shop. Dialoog met klanten. Formuleren van verbeteringen ter verbetering van conversie. Digitale klantenrelatie opbouwen.
Marketing automatisatie
Marketing flow bedenken en implementeren. Bedenken van content in elke stap van de funnel. Informatie aanpassen aan de doelgroep. Leren werken met Shopify. Bepalen en uitschrijven van processen en triggers. Resultaten meten, evalueren en bijsturen.
Online Adverteren
Targeting binnen kanalen (Instagram, Facebook, tiktok). Schrijven van tekstadvertenties. Campagne landingspagina optimalisatie en testen + rapporteren van campagnes en advertenties.
Marketing automation
Marketing flow bedenken en implementeren. Bedenken van content in elke stap van de funnel. Informatie aanpassen aan de doelgroep. Leren werken met Shopify. Bepalen en uitschrijven van processen en triggers. Resultaten meten, evalueren en bijsturen.
Marketing planning en creatie
Maken van content strategie en dit planmatig uitvoeren. Schrijven van overtuigende teksten. Maken en optimaliseren van digitaal beeldmateriaal. Content aanpassen en optimaliseren voor publicatie kanalen en maken + rapporteren van resultaten en best practices.
SEO
Local, Mobile SEO. Je meet en rapporteert de SEO.
E-mail marketing
Bepalen en schrijven van boodschappen. Testen en optimaliseren van email design. Objectieven bepalen van email campagnes. Stimuleren van email opt-ins. Meten, optimaliseren en rapporteren van resultaten
Omnichannel retail
Communicatie en hulp aan klanten. Offline en online op elkaar afstemmen. Via digitale kantalen klanten naar fysieke winkel brengen. Digitale informatie van winkel beheren , actualiseren en verbeteren.
Concreet