Wie is Top Brands?
Top Brands is een toonaangevende organisatie binnen de Belgische Horeca-sector.
Dankzij onze voorliefde voor een innovatieve aanpak, willen we onze klanten verrassen en onze brands alomtegenwoordig maken.
De 4 merken in onze portefeuille (Pizza Hut, WASBAR, Boulangerie Paul en Ellis) hebben elk hun eigen doelgroepen, uitdagingen en vooral opportuniteiten om te groeien. Elk merk bevindt zich in een verschillende fase van hun digitale leven, zo zijn er altijd verbeteringen en vernieuwingen mogelijk.
Wat kan jij er leren?
Marketing Planning & Creatie
Gezien we met 4 merken werken, moet er veel content gecreëerd worden. Hier ga je zeker je creatieve ei in kwijt kunnen.
Online Adverteren
Het overgrote deel van de online ads wordt intern beheerd, vaak met toegang tot rechtstreekse hulplijnen bij de grote advertentieplatformen. Samen met het team kan je hierin de handen uit de mouwen steken.
SEO
Op het vlak van SEO is er altijd ruimte voor verbetering. Vooral local SEO is erg relevant voor onze merken, daar willen we vooral werk maken van contentstrategieën. Deze zal je mee opstellen, uitwerken en analyseren.
Customer Experience Strategie
De ervaring van de klant is in onze sector meer dan ooit belangrijk. We moeten dan ook de vinger aan de pols houden en de fysieke ervaringen zo goed mogelijk digitaal ondersteunen. Voor onze merken hebben we verschillende community management tools waar je mee zal werken.
Marketing automatisatie
Testing is key. Als je nieuwe ideeën hebt voor automation, dan is er altijd ruimte om die concreet te gaan testen!
Omnichannel retail
We werken samen met veel partner-platformen. Hier zal je regelmatig mee (samen)werken zodat alle kanalen geoptimaliseerd worden.
SEA
SEA wordt 100% intern beheerd.
Analyse, Evaluatie en Continue Verbetering
Onze websites en platformen zijn constant in beweging. We beschikken over heel wat analysetools (Google Analytics, BI tools, MS Clarity,…). Aan de hand hiervan stellen we hypotheses op, die we (en jij dus ook) bij voorkeur via AB testing heel concreet gaan aftoetsen. De verdere uitrol en migratie naar GA4 is bijvoorbeeld een heel concreet project.
Email Marketing
Samen met het team bouw je verder op de verschillende emailstrategieën, hiervoor werken we in Mailchimp. Daar kan je dan ook zeker erg concreet aan de slag, van creatie over AB testing, tot de evaluatie!
E-commerce
Op vlak van E-Commerce is de de Pizza Hut webshop veruit de grootste uitdaging. Ook voor de andere brands worden er stappen gezet om eigen webshops op te zetten en te optimaliseren.
Growth Hacking & Conversie Optimalisatie
Growth hacking is wat we op dagelijkse basis doen. Geen enkele dag is hetzelfde en er is altijd ruimte voor initiatief. Nieuwe kanalen testen, content marketing, creatieve influencer campagnes,… Alles kan!
Wie zoekt Top Brands?
Het Top Brands marketing team is een klein maar zeer gedreven team. Dat betekent dat geen enkele werkdag dezelfde is, en dat er heel veel zaken heel concreet aangepakt worden.
In dit team is het belangrijk dat je initiatief wil nemen en dat ook durft tonen. Je zal in aanraking komen met alle vlakken van digital marketing, en daar ook erg hands-on mee aan de slag kunnen. Binnen het marketing team zal je daarbij heel concreet ondersteund worden. Digital marketing en E-commerce kan ook snel heel
technisch worden, bij voorkeur heb je ook daar affiniteit mee. Ga er dus vanuit dat je heel creatief, maar ook
technisch heel concreet aan de slag zal kunnen. Binnen het marketing team kan je te allen tijde concreet terecht met alle mogelijke vragen. En nee, de regel Don’t get high on your own supply, is bij ons niet van toepassing.
Interesse in dit duaal traject, maar nog niet ingeschreven? Ontdek dan meer over de volgende stappen of schrijf je meteen in voor de postgraduaat!
Vragen?
Stel ze aan Bart Van Dyck, E-commercemanager bij Top Brands.
Of contacteer Kaat, om te horen hoe zij haar traject bij Top Brands ervaren heeft.